"Ah now what?!" Rengus Lena lalu kembali duduk. Yang lain sudah menunjukkan muka pasrah. Penat juga eyh guna element ni.
Susss!!
Terus tegak mereka duduk apabila menyedari ada sesuatu yang pantas bergerak di belakang mereka.
Riana menelan air liur kesat,Lena membulatkan mata dan Ai hanya mampu pasrah.
"A-Apa benda tu?" Soal Airin dengan terketar ketar. Ingin saja dia memandang belakang tapi rasa takut menyelebungi diri.
Hanya lima minit saja mereka tidak di kacau dan selepas tu,benda tadi kembali muncul. Semakin lama,semakin berani dia hendak memunculkan diri.
Benda tadi bergerak pantas mengelilingi mereka semua. Masing masing sudah bersiap sedia untuk menghadapi sebatang kemungkinan yang akan berlaku kepada mereka.
"Airin." Panggil Ellin dengan serious. Airin kemudian menganggukan kepalanya tanda faham dengan apa yang di pinta Ellin.
"Kelajuan,kemungkinan lapan puluh peratus daripada medan elektrik.Lima puluh peratus ni pheonix dan enam puluh peratus ni Jawler. Tapi tahap medan elektrik hanya level tiga atau empat je." Terang Airin sambil melihat pergerakan itu. Macam robot pun ada sebab dia seolah olah tengah scan benda tu.
Berpusing pusing kepala Lena cuma menghadam penerangan Airin itu. Sepatah pun dia tak faham.
"Kelajuan unsur elektrik?" Soal Ellin sekali lagi bagi memastikannya. Hanya anggukan saja diberikan. Ellin menayangkan muka hairan,tidak faham apa benda yang depan mata saat ni.
"Kelajuan menggunakan unsur elektrik level empat menyebabkan terhasil sedikit medan elektrik pheonix. Tiada tanda tanda jawler." Ujar Ellin dengan tenang. Baru dia faham apa yang diterangkan.
"Hah?" Sekali lagi. Sepatah pun,tiada yang difahami Lena. Hanya muka blur je yang mampu ditayangkan.
"Zein dah lah,tak payah nak takutkan diorang."
Sedikit demi sedikit kelajuan benda tadi mula menghilang dan kelibat... Zein kelihatan.
"Zein?!!" Ujar Riana dengan terkejut, termasuk yang lain. Zein tersengih macam kerang busuk apabila identiti dia telah dibongkarkan.
"Urm...explaination?" Lena mula bersuara. Tidak sanggup dia hidup dalam seribu tanda tanya.
"Zein menggunakan element lightning untuk bergerak pantas. Disebabkan dia dah cecah level empat,sedikit medan elektrik dapat dihasilkan seperti lightning pheonix and aku discover ni Zein sebab aku tak nampak dia and dia kan pengawal element lightning so thats it." Panjang lebar Ellin memberikan penerangan supaya semuanya faham.
Bukk!!
"Aduh!!" Zein memegang kepalanya. Siapa yang manusia yang tak bertanggung pegi ketuk kepala dia ni.
"Tu sebab kau takutkan aku." Ujar Airin lalu memberikan death glare.
Bukk!!
"And yang tu sebab kau buat aku nampak noob." Sambung Lena pula.
"I can fly!!" Ujar Ash tetiba dengan suara yang nyaring. Kakinya perlahan lahan tidak memijak tanah.
Dan suara nyaring Ash itu berjaya menarik perhatian mereka semua.
"Ash!!"
Click click click click this
⭐
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasíaMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...