"Hah sampai pun korang, ingatkan tak nak datang." Ujar Airin kepada beberapa orang yang kini berada betul betul di halaman istana.
"Hehe, sorry lah. Ni hah si shuu lambat sangat siap." Ujar seorang remaja perempuan yang berambut merah paras bawah bahu yang dibiarkan lepas.
"Eyh, apasal pulak salah aku. Kau yang pergi memburu tadi." Marah lelaki yang digelar Shuu tadi. Perbualannya bersama kembarnya turut terganggu.
Senang je nak detect diorang ni kembar, rambut sama and muka pun dah nak sama.
"Hye Airin!!" Sapa seorang gadis yang berambut hazel. Sama seperti warna matanya.
"Oh hye, hazel!!" Sapa Airin kembali kepada budak perempuan.Hazel nama dia? Tak pe, ada logik jugak.
"Sya, kalau kau nak tau. Diorang ni antara warrior terbaik Alanstia." Terang Airin. Sya hanya terangguk angguk bagai burung belatuk.
"Maira Erwana, the choosen assassin by the moon. Sama macam rise of the guardian. Pernah dengar tak cite dia? Tapi yang ni assassin." Terang Ellin pula.
"Call me Mai, Aira or Ira." Sambung Maira lalu mengeyitkan matanya.
"The legends of the twins, Shuu and Shuri."
"Hye!!" Serentak si kembar berkata.
"The greatest marksman, Elly Halena."
"And dia pendiam sikit." Tambah Maira pula.
"Rys angie, spell witch." Ujar seorang gadis yang berambut purple gelap. Suaranya juga lebih kepada sinis. Sya tidak tahu sama ada hanya perasan dia atau memang personality dia.
"And the youngest among us, Ary Hazel. The greatest healer and she can comunicated with other spirit." Ujar Maira lalu mengusap kepala Hazel.
Hazel memang yang paling muda antara mereka semua, tengok saja boleh tau. Mungkin dalam tiga belas tahun.
"Hye, aku Sya."
"Lena."
"Riana."
"Zein."
"Ash."
"Aura yang kuat, siapa sebenarnya kau?" Soal Maira sambil memandang tepat ke arah Ash dan Sya.
"Arr tak de siapa siapa." Ujar Sya lalu tertawa kekok.
"Ah, kitaorang nak ambil barang jap before kita berlatih ye." Airin meminta diri untuk ke dalam istana lalu menolak Sya dan lain ke dalam.
"Airin, siapa Angie tu?" Soal Sya sebaik saja melihat Airin keluar dari biliknya. Tiada sesiapa lagi bersama mereka. Hanya mereka berdua sahaja yang telah selesai mempersiapkan diri.
"Oh, Angie tu sebenarnya baru lagi dengan diorang. Aku tak berapa kenal dia sangat." Ujar Airin dengan tenang. Tapi Sya dapat rasakan sesuatu yang lain daripada Angie. Malangnya, memori dia tidak dapat mengimbas kembali.
"Lajunya korang." Ujar Ellin sebaik saja pintu biliknya ditutup. Satu demi satu turut memunculkan diri.
"Kita nak pergi mana sebenarnya??" Soal Lena. Hairan sebenarnya, kenapa nak amik barang bagai sedangkan nak berlatih dekat istana je.
"Lena, diorang bukan biasa biasa. Kau nak runtuh ke istana ni nanti?"
Terdiam Lena memikirkan kebodohan dirinya. Lupa pulak yang dia akan berhadapan dengan greatest warrior.
Hye geng, Mika is here.
Mika nak cakap yang Maira Erwana, Shuu dan Shuri akan ada buku diorang sendiri.
Maira Erwana : Rise Of An Assasin
Shuu and Shuri : The lagendary TwinsAnd mungkin akan ada lagi yang lain. Apa apa pun nanti Mika update dari masa ke semasa
YOU ARE READING
Uncontrobler Power √
FantasyMana pernah wujud kuasa element yang diceritakan dalam rata rata buku fantasy.Tu cuma dongeng dan hanyalah rekaan semata mata yang dicerita sebagai bed time story. Tapi bagi Sya Adriana, tu semua benar. Buktinya apabila dia sendiri mampu mengawal ku...