''Yeni Zelanda'da kırk dokuz kişinin ölümüne yol açan terör saldırısı 'İslomofobi'nin ulaştığı noktayı gözler önüne seriyor. Maalesef bu zirve noktası değil, aksine başlangıç ve arzu edilen arzu edilen şey kitlesel çatışmaların üretilmesi. Zira terör 'yarattığı etkiye değil, tepkiye odaklıdır.'
Yeni Zelanda'daki terör saldırısının incelemeye değer birçok yönü var; lakin gözüme ilk çarpan 'katliamın görsel tasarımının bir play station oyunu formatında' gerçekleştirilmiş olması. Kötülüğün gerçekliğinden koparılıp, süreal bir ortamda genç zihinlere nakşedilmesi arzulanmış.
Buradan hareketle 'İslam karşıtlığının' bir gençlik motivasyonuna dönüştürülmek istendiğini söylenebilir; yani hedef izleyici 'gençler'. IŞİD'in uyguladığı modele paralel bir yol izleniyor. Öldürmeyi oyun sanan, enter tuşuna basıp her şeyi yeniden başlatabileceğine inanan bir nesil''
Deniz Ülke Arıboğan
Yeni Zelanda tam olarak haritada nerede?.. Çanakkale'de mi? İzmir'de mi? İstanbul'da mı? Sakarya' da mı? Bosna'da mı? Suriye'de mi? Filistin'de mi? Urumçi' de mi? Myanmar'da mı? Yemen'de mi?. Yeni Zelanda tam olarak nerede? Yeni Zelanda senin beş bin yıllık şanlı tarihinin olduğu yerde. Yeni Zelanda 'EKŞİ' miş mantalitenin olduğu kararmış yüreklerde! Yeni Zelanda bin üç yüz yıllık hazımsızlığın nişanesinde, Yeni Zelanda hayâsızca nefretlerin kusulduğu Allah'ın evinde!
Peki sen neredesin Ey Müslüman? Kimliğindeki Müslümanlığa bakıp, haybiye Elhamdülillah demekle mi yetineceksin? Sen ırk davası güderken ırkına ve dinine aynı anda küfredilirken sen neredesin Ey Müslüman? Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyor isen kırk dokuz kişiyi şehit ederek sahneye çıkan kefere, kim bilir senin yamacına geldiğinde sana nasıl zarar verecek?
Senin yirmi birinde çağ açıp çağ kapatan Fatih'in tam beş yüz altmış altı yıldır onların beyhude rüyalarının kâbusa dönmesine sebep oldu. Rahat mı duracaklarını sandın? Mehmet Âkif boşuna mı dedi; mimsiz medeniyet diye (!) Ya sana, sana da Âsım'ın nesli demedi mi? Ey Âsım'ın nesli söylesene; yüz dört yıldır çiğnetmediğin namusunu bu sefer çiğnetecek misin? Peki ya mücadelesini verdiğin İstiklâl'in al sancağı hesap sormaz mı senden? O sana 'Korkma!' derken utanmadan korkacak mısın? Peki al sancağın sen korkunca şafaklarda özgürce yüzecek mi?
Bir Boşnak, hatıralarının anlatıldığı belgeselde şöyle demişti; ''Sırplar aynı ırktan olmamıza rağmen bizleri öldürürken pis Türkler diyorlardı. Çünkü onlar için kim Müslümansa o Türk'tü.'' Bu yüzden bugün dünyanın diğer ucunda bir alçak, masum Müslümanları katlederken tarihimize, değerlerimize olan öfkesini, kinini kusuyor ve derinden mesaj gönderiyor. Bizim unuttuğumuz her ne varsa onlar hiçbir zaman unutmadılar ve birbirine unutturmadılar. Çünkü dertleri Hıristiyanlığı yaymak. Bunun adının terör olmasının hiçbir önemi yok. Çünkü yalnız kurt eylemi diye minareyi çalıp çoktan kılıfını hazırladılar bile. Sen de kendine gel; akıl tutulması yaşamayı bırak! Aklını tut ve olman gerektiği gibi yaşa. Dertleri İstanbul'u Konstantiniyye/ Konstantinopolis olarak görmek.. Ve bunun için ellerinden geleni fazlasıyla yapmaya hazır ve nâzırlar. Müslüman eşittir Türk diyerek bugün mabedine saldıranlar yarın sancağını indirmeye kalkarlar, sonra ilk iş dinini kırarlar, soyunu, kültürünü derken bu olay tekerrüründe akar gider. Ve sen sadece izlediğinle kalırsın. Tabi o esnada gözlerini oymamışlarsa (?!)
Yumuşak başlı isen, mazlumun yanında isen uysal koyun musun Ey Müslüman? Sen asırlardan biri zalimin hasmısın. Sen bâtılın karşısında Hakk yolunun yoldaşısın. Şen şeref yüklü bir mirasın hak yemeyen varisisin. Şimdi kalk ayağa; öfkelen, haykır ve kükre! Haykır tüm dünyaya ''Allah'tan başka galip yoktur!'' diye. İlk emri yüreğinle algıla ve oku. Yaşadığın coğrafyayı, sevdanı, tarihini, milletini oku. Sen kalk ki Sakarya misali ayağa, sancaktarlığını yaptığın İslam yürüsün arkandan. Sen kalk ki Sakarya misali ayağa, Çanakkale'den 'GEÇİLMEZ', İzmir'den 'KURTULUŞ', Bosna'dan 'ÖZGÜRLÜK' nidaları yükselsin! Sesler karışsın birbirine sesin kainatı inletsin. Çünkü sen görünenden çok daha fazlasın. Yeter ki basiretini, ferasetini ve şuurunu kaybetme.. Bayrak inmez, ezan dinmez!
Satırlarıma Merhum Aliya İzzetbegoviç'in sözüyle son verirken, bu Hıristiyan teröründe şehadete ulaşmış şehitlerimize Allah'tan sonsuz rahmet, ailelerine dayanma gücü diliyorum. Tüm İslam aleminin başı sağ olsun.
''Onlar bizi toprağa gömdüler fakat tohum olduğumuzu bilmiyorlardı.''
Occihiali Rosa
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZOR AŞK
Fiction générale'' Asıl sen ne dediğinin farkında mısın? Kaldır kafanı bak bi etrafına! Senin yaşadığın harikalar diyarına benziyor mu? Çık şu ütopyandan! Bi bak bu topraklara, gerçekten ait olduğun dünyaya. Bak ben sana söyleyeyim olacakları ; ya ablan ölecek, ya...