| YASİN |
"Ya nasıl uyuyakalabiliyorsun Yavuz? Bak çocuklar gelmiyor artık okula. Ben senin için geliyorum."
"Altıda yattım."
"Bu kadar yorma kendini, üzülüyorum cidden."
Yavuz'la telefonda konuşurken Kaya yanıma gelip karşıma oturmuştu. Bir şey demeden masayı inceliyordu ya da okul kapısına bakıyordu.
"Ödevi yetiştirmem gerekiyordu. Her neyse yarım saate gelirim. Yok yazdı mı hoca?"
"Ben varken öyle bir şey yapabilir mi? Yoklama kağıdını sakladım. Gitti yenisini aldırdı ama yine de yazdırmadım."
Gülmüştü, eridim oç.
"Seni seviyorum." dedi.
"Ben de seni." Bu cümleyi söylerken Kaya gözlerimin içine bakmıştı ve kafasını diğer tarafa çevirmişti.
Telefonu kapatıp cebime koyarken ona baktım. Oğuz'un dediğini dinlersem kalkıp gitmem gerekiyordu ama Kaya bir şey yapmamıştı ki. Arkadaşlığımızı da seviyordum. Yani çok da arkadaşım değildi ama işte bir yeri vardı. Tamam itiraf edeyim, o beraber uyuduğumuz gece iki saat kaslarını izlemiştim. Kas seviyorum ben ne yapayım? Bir ara hoşlanmıştım yani ondan ama Yavuz'uma ihanet etmedim.
"Günaydın." dedim. Bana dönmüştü gülümseyerek "Günaydın." dedi. "Rahatsız ediyor muyum? Sanki şu sıralar benden kaçıyorsun."
"Etmiyorsun. Niye kaçayım senden ya?" dedim.
Niye şu an tatlı duruyor amk ya of? Beynimin içinde Yavuz'un seni seviyorum sesi yankılanırken karşımdaki çocuk gözüme güzel geliyordu. Allah'ım hayır.
"Oğuz bir şey söyledi mi sana?"
Bak işte biliyordum bir şeyler döndüğünü.
"Evet Kaya, haberim var."
"Bak ben..." deyip susmuştu. "Peki ne düşünüyorsun?" dedi.
"Yani Kaya..." dedim. Gel de bul bir yalan.
Söyleyecek yalan bulamadığımda "Bilmiyorsun değil mi?" dedi. Kafamı salladım.
"Bilmiyorum. Oğuz da söylemiyor."
Ne hakkında olabileceğini düşünüyordum ama yo yo yo... Yavuz, Kaya senden hoşlanıyor demişti. Bunu Oğuz'dan duymuş olamazdı değil mi?
"Benden mi hoşlanıyorsun?"
Ağzıma sıçayım. Tut şu dilini iki dakika.
"Evet."
Cesur erkekleri severim.
"Yavuz'la sevgiliyiz Kaya."
"Biliyorum, küçükken tanışmış olsaydık daha farklı olurdu. Yavuz'dan değil benden hoşlanıyor olabilirdin. Hatta sevgili olan biz olurduk."
"Kaya..."
"Senin gibi birini bulmak zor. Cinsiyetinle işin hiçbir alakası yok. Davranışların, tarzın, karakterin beni sana çeken şeyler... Ve bir daha böyle biriyle karşılaşacağımı sanmıyorum üzüldüğüm nokta bu. Kimsenin bu kadar güzel güleceğini de sanmıyorum."