| YASİN |
2011 Temmuz
"Enes, topun havası inmiş."
"Ver babama şişirttireyim."
İnik topu Enes'e attıktan sonra duvara yaslanıp beklemeye başladım. O gelene kadar Eray'ın voleybol topunu sektirmeye başlamıştım. Eray karnı acıktığı için eve gitmişti, Ata teyzesine gideceği için bugün oynamaya gelememişti, Oğuz ise bir hafta ailesiyle tatildeydi.
Enesle beraber oynadığımızda arka mahalledeki yıkılacak evin camlarına uzaktan taş atıp kırardık. Sonra oradakiler bize bağırmaya başlayınca run forrest run.
"Of nerde kaldı bu ya?"
Topu baştan sektirmeye başlamıştım. Yirmiye geldiğimde top ayağımdan düşecek gibi olmuştu ve düşmesin diye sert vurmuştum. Ama ayağımın ayarı olmadığı için top çok uzağa gidip inşaata düşmüştü. Binanın etrafı telle çevriliydi ve koskoca tabelada "GİRİLMEZ!" yazıyordu.
Enes koşarak gelip topu göstermişti. "Nasıl? Füze gibi."
Topu elinden alıp avuç içlerimle sıktım. "Güzel olmuş da bir sıkıntı var."
"Noldu?"
"Eray'ın topu inşaata kaçtı."
"Keser seni."
"Bilmiyordum, sağ ol."
"Bekle ben alırım." deyip inşaata doğru ilerlediğinde kolundan tutup çektim.
"Kanka koskocaman girilmez yazıyor orda, görmüyor musun?"
Enes gösterdiğim tabelaya gözlerini kısarak bakmaya başlamıştı.
"G..i..ri..giri..le..l..giril..."
"Hala okumayı öğrenemedin mi Enes? Seneye beş olacağız. Seni nasıl geçiriyorlar?"
"Şanslı bir çocuğum, ne sallasam tutuyor."
İç çekip uzaktaki topa bakmaya devam ettim. "Ne yapacağız?"
"Bekle babamı çağırayım."
"Adam dövecek bizi ha."
"Bir şey olmaz. Çok sakindir o. Bana çok iyi davranıyor bilmiyorum. Değişik değişik sorular soruyor. Yavaş yavaş konuşuyor. Ne desem unutmamak için not bile alıyor. Elinde sürekli kağıt kalem var."
"Harbi mi?"
"Evet." deyip güldü. Ben de güldükten sonra "Bekle geliyoruz hemen." deyip koşarak yine eve girdi.
Enes gittikten yarım dakika sonra siyah saçlı bir çocuk yanıma gelip durmuştu ve baktığım yere bakmaya başlamıştı. Ona döndüğümde "Senin topun mu?" dedi. Kafa sallayıp tekrar topa bakmıştım. Çocuk da gitmişti zaten. Canım top, Eray'ın beni dövmemesi için ayaklanıp buraya gelmen gerek.