Ara's POV
Binabagtas na namin ang daan patungong conference room where apparently everyone was already waiting for us when suddenly, I felt nervous. I have never felt this nervous in my entire life. Not to be exaggerated, but I feel like we are on our way to our execution chamber. Parang eksena sa "Bukas Bibitayan si Itay." I think probably this is because I am having second thoughts. Kung sa kasal nga daw eh may wedding jitters, siguro naman meron din work jitters ano. This is so nerve-wracking talaga lalo pa at nandun din si Jake. I don't want to be under his prying eyes and above all, I am so uncertain of what awaits us behind the door. I am not even sure if I am ready for what's about to go down.
As we are nearing, I kept on asking myself, "Am I really ready to work for him? Am I ready to see him everyday?" Kaya ko ba ung feeling na dapat lagi akong maninimbang sa dalawang nag-uumpugang bato? Ang hirap mga bes. Feeling ko ang ganda ganda ko na pinag-aagawan ng dalawang hombre. Dinaig ko pa si Rapunzel sa haba ng hair ko. Haha.
Anyway, on a serious note, all my doubts are starting to consume the best of me na talaga when suddenly a part of my oh-so-wonderful mind is saying na wala dapat akong ipag-alangan and that maybe I owe this to Jake? After all the pain he has gone through because of what happened between us, he deserves to move on from his past a.k.a. ME. Not that I am assuming but I think we both need closure. So we both need this. I know sinaktan niya din naman ako in return so parang quits na sana kami pero ewan ko ba. It's just that, my thoughts are just as crazy as me. Saka hindi lang naman entirely dahil sa kanya dahil mas gagawin ko ito para sa Dad niya who was nothing but good to me and my family throughout all these years. I didn't ask for more but he surely gave me enough. At higit sa lahat, sa sarili ko para mapatunayan ko na siya ay parte na lamang ng nakaraan na dapat ko nang kalimutan at para maparamdam ko naman kay Jared na siya na ang kasalukuyan at kinabukasan ko. Ayoko kasing maging unfair sa kanya. Hindi naman sa hindi ako sigurado with what I feel. It's just that, I want to constantly assure Jared na he has nothing to worry about. I know that he trusts me and all but he does not trust Jake and that is where his insecurities are coming from. I cannot blame him. He was once a witness to our love story way back then.
Hindi ko alam kung gaano ako katagal nasa karimlan at kung ano hitsura ko habang lutang. Daig ko pa ang naka-"hit" siguro. Anyway, bumalik lamang ako mula sa malalim na pag-iisip nang kinalabit ako ni Jared. "Hun, are you okay? Kanina ka pa nakatulala diyan. You were spacing out habang kinakausap ka ni Mr. Santillan."
Agad naman akong nahimasmasan sa tinurang un ni Jared na sana hindi ko na lang ginawa sapagkat para naman akong matutunaw ngayon sa kahihiyan nang makita ko na nakatingin silang lahat sa akin. Confusion is written on their faces and as if they have been waiting for me to speak for a long time already. Ewan ko ba, sobrang wala ako sa hulog ngayon. Ni hindi ko man lang nga namalayan na nakapasok na pala kami sa conference room. Akalain mo un. Ganun pala talaga kalalim ang iniisip ko. Naman talaga, Ara Celine Marasigan. It's just your introduction not even your first day on the job and yet you have already made a fool out of yourself. EFFORTLESSLY.
"U-uhm, Good Morning Everyone. G-good Morning Mr. Santillan, my apologies for spacing out. Jetlag I suppose (siyempre need ko ng kapani-paniwalang excuse). Thank you for the opportunity and for having us on board. It is indeed our pleasure and we will make sure that we would work hard in order to contribute success to Santillan Media Solutions. That you can count on us." Medyo nauutal pa ako pagkasabi ko nun dala ng magkahalong takot at kahihiyan.
"That's good to hear Miss Marasigan. I have full trust in you and Mr. Sarmiento. I know that you will do well. So everyone, please let us all welcome them into our family and kindly give them the same courtesy as you are showing me and my Son." Saad ni Mr. Santillan na ikinalunok ko ng aking laway. Ang laki ng ipinatong niya na pressure sa aking mga balikat pero isa lang ang alam ko. Hinding hindi ko siya bibiguin.
Jake's POV
I must admit, there was a point in my life that I hated my father because I was blaming him for all the pain I was going through. I have always felt that his actions costed me my happines pero ito na yata ang pinaka the best na nagawa niya para sa akin. He was actually right na matutuwa ako sa pagsunod sa pakiusap niyang magsundo sa airport. I would definitely thank him later for...
Bringing me back my life. My Ara. My Peabrain.
At sa isiping un ay bigla akong napangiti ng palihim subalit nawala din ang tuwa kong un nang makita ko na naman ang balakid sa kaligayahan ko. Ang lalaki na nasa tabi ngayon ng babaeng pinakamamahal ko. Ang lalaking ahas. Male counterpart ni Medusa. If only it's possible to die multiple times malamang ay nangyari na sa isang ito as I have been murdering him in my thoughts ng paulit ulit.
And if there's one thing I am certain of now, un ay tiyak na mahihirapan ako na pumasok ulit sa buhay ni Ara kung laging nakabuntot sa kanya si Jared. Kaya naman with a sinister smile on my face, I came up with a plan..........
***Insert evil laugh***
BINABASA MO ANG
I Fell In Love with a Peabrain (Completed!!!)
RomanceJake Grant Santillan A campus heartthrob who is cold-hearted, egotistical but with a dark past. Almost a pessimist to everything especially when it comes to love. What if one day, a nerdy and bubbly girl will come into his life to break all his inhi...