Bab 55

5.3K 152 4
                                    

"Tak bangun lagi boss ni." Jam di dinding ku perhati.

Dah pukul lima kot.

Lampu di office masih belum hidup dan that's mean dia masih belum bangun.

Aku menguak pintu office Emir sedikit. Nak tengok kalau dia dah bangun.

Dan jawapannya belum lagi. Masih lagi dibuai mimpi.

Masa untuk bangunkan dia.

Aku masuk dengan kaki yang terinjit-injit. Lampu ku hidupkan.

Aku mendekati Emir yang masih baring terlunjur di sofa. Keaadannya kelihatan seperti lebih teruk.

Mukanya berpeluh.

"Emir. Bangunlah Mir." Aku menggoyangkan bahunya sedikit tapi yang buat aku risau sangat,pakaian dia ni pun dah terasa bahang nya.

Aku terus mencapai telefonku dan segera menelefon Ryan.

"Hello Sya."

"Hello Ryan. Boleh awak ke office Emir sekarang. Emir demam panaslah dan aku rasa dia dah tak sedarkan diri ni." Kataku risau.

"Ok. Tunggu aku kat sana."

Talian terus dimatikan.

"Alahai Emir. Terlalu workaholic lah kau ni. Kerja pun kerja tapi kena ingat jugak kesihatan tu. Buat aku risau je lah kau ni."

Tiba-tiba Emir bergerak menghadap ke arahku.

Aku jadi gelabah dan terus berdiri. Berdebar aku dibuatnya.

Pintu tiba-tiba dikuak kuat.

Tambah terkejut lagi aku dengan sergahan pintu yang kuat dikuak itu.

"Mana dia?!" Tercungap-cungap nafas Ryan.

"Shhh..." Aku menyuruhnya senyap.

"Oops" Ryan mendekati Emir yang masih terlunjur tidak sedar.

"Ok tak dia?" Bisik Ryan.

"Aku tak tau lah dia ni tidur ke pengsan. Yang pastinya,badannya dia ni panas sangat. So,better kau bawa dia ke klinik si Tengku sekarang."

"Ok. Nak telefon mak dia ke ni?"

"Tak perlu kot. Tak nak lah buat Datin Zulaikha susah hati pulak kan."

Ryan menggangguk berkali-kali.

Aku membawa briefcase milik Emir dan Ryan memapah Emir ke kereta.

Harap Emir cepat sembuh. Tak nak lah aku tengok dia sakit. Kesian aku kat dia.

************

"Emir, how do you feel right now?"

Suara siapa ni?

Mata Emir terkebil-kebil melihat gerangan pemilik suara.

Emir membetulkan posisinya dan matanya melihat sekeliling. Dia seperti mencari sesuatu.

"Ouch!!" Emir memegang kepalanya. Kepalanya masih terasa berat.

"Rest lah dulu. Tu lah, baru je bangun terus mata tu dah tengok sana sini. Kang dah sakit kepala." Tengku Adam membebel. Emir dibaringkan.

"Whateverlah. Aku tak nak korang call mami aku. Malam ni jugak,aku nak kau hantar aku balik." Emir memberi amaran.

Uuuu...seramnyaaa. Lah sangat.

"Relax bro. Chill lah. Kau rest dulu and then aku bawa lah kau balik." Tengku Adam senyum menampakkan lesung pipitnya yang manis.

"Emm..." Emir menyambung rehatnya dan mengiringkan badannya ke tepi bertentangan dari yang tadi.

"Kau belum balik lagi?!" Emir terkejut melihat aku yang masih di sisinya.

"Boss sakit. Of course lah assistant dia kena temankan." Aku sengaja membuat alasan atas nama kerja padahal orang ni dah risau ye.

"Kau baliklah. Dah nak lewat ni. Nanti mak kau risau pulak."

"Aku dah call mak. Dia kata suruh tengok-tengokkan bakal menantu dia ni." Aku membuat muka meluat. Sebut bakal menantu tu buat aku menyampah pulak tapi aku sebut jugak.

"Wait-wait." Tengku Adam memotong.

Aku dan Emir mendongak melihatnya.

"Masih guna aku kau? Tak sesuai lah untuk orang yang dah kahwin. Tak sopan."

"Jadi kau nak kami panggil guna perkataan sayang tu?! Tak kuasa aku. Belum kahwin dah nak sebut bagai gitu." Emir mengatakan semua yang terlintas di fikirannya tanpa memikirkannya dahulu.

Aku sudah menutup muka dengan badan yang tersedia di sofa.

"Aku tak cakap pun mesti guna perkataan tu. Boleh je kan guna awak saya." Tengku Adam tersenyum sinis.

Aku hanya menggeleng-geleng. Malu dengan apa yang aku dengar.

Tak ke siotnya keluar kat situ. Ingatkan jadi CEO ni bolehlah si Emir tu berfikiran matang kalau hal kahwin. Rupanya masih childish punya otak.

Telinga Emir merona merah. Walaupun tidak terpamer di muka tapi jelas menunjukkan dia malu.

"Whateverlah. Kepala aku masih sakit. Nak rehat dulu." Emir mengambil bantal peluk dan terus menutup mukanya.

Aku ketawa kecil di sebalik bantal mendengar kata-kata nya.

Malulah tu.

***********

"Terima kasih hantar Tengku. Tolong hantarkan boss sakit ni pulak ye." Aku sempat mengejek Emir.

"No hal lah. Take care ye. Kirim salam kat Aisy. Bilang kat dia tak lama lagi."

"Hadoii...bersemut rumah aku oleh kau ye. Ok, nanti aku sampaikan."

"Oklah. Bye. Assalamualaikum."

"Waalaikumsalam." Aku menutup pagar rumah kami.

Hopefully boss sihatlah esok. Dah lama tak nampak dia awal pagi time kerja.

Eh,apa aku cakap ni?! Bukan maksudnya aku rindu kat dia ye.

Sweetheart CEOWhere stories live. Discover now