"Sayangku, esok ada event yang abang kena attend. Nak ikut tak?" Soal Emir.
"Boleh jerrr. Pukul berapa?"
"In pukul 8 malam tpi Kita gerak pukul 7 dari rumah. Okay?"
"Okay."
"Awak tengok movie apa ni?"
"Tengok movie Jumanji the next level. Tadi saya download dari telegram. Jom lah join Bang." Aku menepuk-nepuk sofa di sebelah ku.
Dia mengambil tempat di sebelah ku.
Tiba-tiba aku berdiri untuk ke dapur.
"Wait! Nak pergi mana tu Sayang. Tadi awak yang ajak tengok movie." Emir memegang pergelangan tanganku.
"Nak ambil keropok lah. Tinggal kejap pun tak boleh."
"Ooo...okay." Emir mencebik dan melepaskan tanganku perlahan.
***********
Movie Jumanji
*Part kiss scene*Aku yang berada di sebelah Emir tak sedap hati tengok scene ni. Dah lah lama. Buat muka kau berbahang pula.
"Bang, ambilkan remote tu. Nak lajukan part ni."
Emir tersenyum sinis melihat aku.
"Eh eh, biarlah. Biar cayang tengok part ni untuk berlatih kiss dengan abang."
Gedebuk!
Aku melempar bantal ke mukanya. Bahunya ku pukul kuat.
Malu lah siot! Dah lah di rumah ni ada kami dua ja.
"Aduiii...sakit lah sayang. Betul lah apa yang abang kata." Emir mengambil remote di meja dan pause kan movie.
Yang dia pause tu masih part kiss. Oh my...
"Abang ni. Malu lah saya. Dah, biar abang tengok movie tu sendiri." Aku terus berdiri mahu meninggalkan Emir sendirian.
"Sayang!" Emir merangkul ku dan menyebabkan ku terdorong jatuh ke sofa.
Jatuh berbaring gais. Ni yang buat Aku lagi berdebar nak mampus. Lagi buat aku berdebar sampai nak tercabut jantung ni, Emir kat atas aku dengan muka dia yang handsome giler tu.
Apa yang aku cakap ni. Sedarlah wahai Ainin Hasya!
"A-abang lah punca ni. Dah dah. Abang bangun dulu." Aku menolaknya perlahan. Mukaku dah merona merah macam tomato.
"Teruk sangat kah abang di mata Sayang." Emir masih tidak berganjak dan posisi kami masih seperti keadaan tadi.
"Abang! Kenapa abang cakap macam tu pulak?!" Aku marah.
Boleh pula dia cakap macam tu. Ni yang aku tak suka ni.
"Betul lah apa yang abang kata. Setiap kali abang bagi hint nak Sayang tapi mesti sayang tolak. Mesti abang teruk di mata Sayang kan." Suara Emir mula meninggi.
Gulp!
Astaghfirullah...
Apa yang kau dah buat ni Hasya. Ni tanggungjawab kau sebagai isteri tapi aku tak sangka ini buat hati Emir terluka. Ya Allah! Aku hanya belum bersedia tapi apa yang aku buat ni dah lukakan hati suami aku.
Aku menutup mukaku.
"Bukan macam tu Bang. Tak sangka pula abang terluka. Maaf kan isteri abang ni. Sayang rasa berdosa sangat." Air mata ku mula bergenang.
"Abang tak marah pun." Emir mengucup tanganku yang menutupi muka ku.
Satu! Dua! Tiga!
Air mataku jatuh berderai.
YOU ARE READING
Sweetheart CEO
Random-completed -my first Wattpad -Just suka-suka ja, tidak mengaitkan dengan sesiapa pun -Jangan plagiat tau Pertemuan Emir dengan Hasya menyebabkan Hasya menjadi sasaran Emir disebabkan pertemuan pertama kali yang teruk untuk kedua-dua belah pihak. Sia...