36

7.1K 674 105
                                    

Merhabalar, iyi geceler :)

Umarım bölümü beğenirsiniz.

Aşağıdaki bilgilere kolay ulaşmadım desem yeri.  Eski Harbiyeli bir arkadaşımın bana tavsiye ettiği bir kitaptan öğrendim bilgileri. Kitap eski olduğu için basımı da yoktu kütüphaneden temin ettim. Yani harcadığım çabayı görmezden gelmeyin ve yorum yazın :)

Keyifli okumalar <3

XOXO

10 SENE ÖNCE

Timuçin oturduğu banktan masmavi denizi seyrederken bir yandan da serinlemek için meyveli sodasından içiyordu. Hiç bu kadar zor olacağını düşünmemişti. Sene başında çok stresli olduğunu düşündüğü zamanlardan bile çok daha stresliydi. Keşke bu kadar iyi bir sonuç almasaydım diye düşünmeye başlamıştı artık. Bir yanda annesi bir yanda de delicesine özendiği abisi vardı. Çok az kalmıştı, abisi bir seneye pilotluk brövesini takacaktı. Çocukluğundan beri hayalini kurduğu kariyere sahip oluyordu. Keşke o da bu kadar kararlı olabilseydi. Aklı o kadar karışıktı ki ne yapacağını kestiremiyordu.

Sıcaktan, alnında biriken terleri elinin tersiyle sildi. Artık burası bile ona huzur vermiyordu. Ev ise her zamankinden daha da boğucuydu. Dört gözle abisinin izne gelmesini bekliyordu, bir hafta sonra yanında olacaktı. Biliyordu ki abisi tüm düşüncelerinden kararlılıkla çıkmasına yardım edecekti.

"Bakıyorum da hiç derece yapmış biri gibi durmuyorsun?" Eren nihayet geldi diye düşündü ve yanına oturan çocukluk arkadaşına baktı.

"İnan şu an keşke yapmasaydım diyorum. Şöyle 30 binde falan olsaydım."

"Annenin seni vakıf üniversitesine göndermeyeceğini mi düşünüyorsun?"

"En azından resti çekebilirdim. Abimi öne sürebilirdim o sizden para almadı diyebilirdim."

"Şu an ne istersen oraya gidebileceksin bunu biliyorsun değil mi?"

"Sorun da tam olarak bu ya. Abime deli gibi özenirken bir yandan annemin ısrarları Diş Hekimliğinde çok daha başarılı olacağımı düşünmesi. Bu zamana kadar annem ne istediyse yaptım. Bu yaşa gelmişken artık istediğim şeyi yapmak istiyorum."

"Hava Harp Okuluna başvuracaksın yani."

"Evet ama abime danışmam lazım. Çok zor olduğunu biliyorsun hele abimin sivil liseden gelenler için yaptığı konuşmalar var ki..."

"Ne diyor mesela?"

"Çok zorlandıklarını onlar kadar başarılı olmadıklarını tabii aralarında illaki başarılı olanlar vardır. Kararımı verip çalışmaya başlamam lazım. Ders çalışacağım diye sporu bıraktım şu son 3 ayda. Tabii sağlık muayenelerini işin içine katmıyorum bile. Orada da elenmek var sonuçta."

"Bence endişe edecek bir şey yok. Çünkü sen kararını vermişsin çoktan. Abin gelince elin daha da güçlenecek annene karşı. Tercihleri yapacaksın eğer elenirsen tercihlerden gelen sonuçla hareket edeceksin. Gel işte birlikte Tıp okuyalım, bence annen doktor olmana hayır demez." Timuçin arkadaşın son cümlesi ile güldü. Haklıydı annesi doktor olmasına soğuk bakmazdı.

***

Timuçin bahçede kendisi gibi bekleyen adayların yüzündeki heyecanı görüyordu. Keşke abim yanımda olsaydı diye düşünmekten kendini alamadı. Grup olup konuşan kişilere baktı, birbirlerini tanıdıklarını anlayınca onların tıpkı abisi gibi askeri lise mezunu olduklarını anladı. Elini cebine attı ve abisinin ona verdiği metalden yapılmış kartal figürünü çıkardı. Abisi her zorlandığı zaman bu kartala bakarak güç aldığını söylemişti. Ona hayallerini ve ideallerini hatırlatıyordu. Aynı şansı Timuçin'e de vereceğini düşünmüş ve kardeşine hediye etmişti. Avucunu sıktı ve derin bir nefes alarak tekrar cebine koydu figürü. Yapabilirdi... Abisinin sözleri aklına geldi.

DERİNLİKTE SAKLI (Yeniden Yayımda)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin