'Oké', zeg ik op een spannende toon, 'we gaan....'
Pov V/n
Ik kijk Alessio nieuwsgierig aan. 'We gaan samen een taartenbakcursus doen!' 'Ohhh, wat leuk! Ik heb er zin in!' Alessio pakt mijn hand vast en we lopen samen het bakkertje binnen. 'Hoi, we komen hier voor de taartenbakcursus', zegt Alessio tegen de vrouw achter de toonbank. 'Loop maar met mij mee', zegt de vrouw en ze komt achter de toonbank vandaan. Alessio en ik volgen haar en we komen bij een ruimte met allemaal bakapparaten. We staan daar even te wachten en daarna komt er een jonge vrouw aanlopen en beginnen we met het bakken van de taart. Het gaat echt heel goed!Na ongeveer 3 uurtjes is de hele taart klaar. We maken nog een foto met de taart en de lieve vrouw die ons erbij heeft geholpen en mogen vervolgens de taart meenemen. We bedanken de vrouw nogmaals en lopen het bakkertje weer uit. 'Dankjewel voor nu al een leuke middag Ales!' zeg ik tegen Alessio als we buiten staan. 'Nee, jij bedankt', zegt hij. We slenteren een beetje door Geldermalsen en gaan uiteindelijk samen op een terrasje zitten. We kletsen al de hele middag maar hij heeft altijd wat leuks te vertellen! We bestellen beide wat te drinken en praatten weer verder.
Pov Tommy
J/n komt uit de trein en ik geef haar haar Mac Flurry. Ze is er mega blij mee! We lopen samen op het station richting de uitgang als j/n aan mij vraagt: 'Wat gaan we doen, ik moest mijn winterjas meenemen maar waarvoor?' Ik glimlach en zeg: 'Waarvoor heb je je winterjas nodig, maar kan je het wel in de zomer doen?' J/n denkt hardop na en zegt: 'Ehmm, als je iets in de kou wilt doen in de zomer moet het wel binnen zijn. Gaan we skiën in een skihal?' 'Nee, je zit wel in de goede richting te denken', zeg ik geheimzinnig. 'Gaan we... schaatsen?' vraagt ze. 'Ja, goed geraden!' zeg ik.Maar dan kijkt j/n me paniekerig aan. 'Tommy, ik kan niet schaatsen', zegt ze en ze kijkt snel naar beneden. Ik til met mijn vinger haar hoofd weer omhoog zodat ze mij aankijkt en zeg: 'Ik kan het je toch leren?' J/n glimlacht en lijkt gerustgesteld. We lopen samen naar de schaatsbaan.
Als we daar aankomen, bestellen we tickets en huren we schaatsen. We doen snel onze schaatsen aan en maken nog snel een snap. 'Even een mooie foto maken zonder blauwe plekken', zegt j/n lachend. 'Ik denk dat de blauwe plekken best mee gaan vallen hoor, het licht eraan hoe goed jij je best gaat doen', reageer ik. 'Kom we gaan schaatsen!' J/n doet snel haar telefoon in haar zak en we lopen samen naar de schaatsbaan.
Pov j/n
We lopen naar de schaatsbaan en ik ben best wel zenuwachtig, wat als ik het echt heel slecht doe? Wat als ik de hele tijd val? Tommy stapt als eerste het ijs op, daarna helpt hij mij om ook het ijs op te komen. Hij houdt me stevig vast en leert me langzaam het schaatsen.Na ongeveer een uurtje besluiten we een pauze te nemen en doen we onze gewone schoenen weer aan. We lopen naar het cafeetje bij de ijsbaan en bestellen allebei een warme chocolademelk. Tijdens het wachten op ons drinken praten we over van alles en nog wat, het is echt geen moment stil! Ik kijk Tommy aan en besef dat ik hem steeds leuker vind. Deze jongen maakt me gek!
Pov j/n
Dan worden onze bekers chocolademelk gebracht. We nemen allebei een slok en praten ondertussen verder. Als we allebei ons drinken ophebben, roep ik een ober zodat IK kan betalen. Maar terwijl ik mijn pinpas aan het zoeken ben, heeft Tommy het drinken al betaald. 'Ik wil ook wel een keertje betalen hoor', zeg ik tegen Tommy. 'Oh, dan moet je toch net iets sneller worden😜'. 'Of jij moet mij gewoon laten betalen, je hebt straks geen geld meer over omdat ik alles opmaak!' 'Maar je geen zorgen over mijn geld kleintje' grapt Tommy. 'Ik ben niet klein!' zeg ik en ik doe alsof ik boos ben. Tommy staat op en komt naast me staan, hij is minstens een kop groter. 'En nu?' vraagt hij lachend. 'Oké, ik geef het toe. Ik ben wel klein', zeg ik en ik loop snel weer terug naar onze schaatsen.We trekken allebei onze schaatsen weer aan en staan al snel weer op de ijsbaan. We oefenen nu om steeds sneller te schaatsen en het lukt al best wel goed. Na nog een uurtje oefenen spreken we af om als afsluiting van het schaatsen een wedstrijdje tegen elkaar te houden. We weten allebei dat Tommy gaat winnen maar het is voor de lol. Als we klaarstaan tel ik af: '3... 2... 1... go!' Tommy schaats snel weg en ik ga hem zo snel mogelijk achterna. Als we ongeveer op de helft van het rondje zijn kan ik hem nog net zien. Ik probeer nog een klein beetje harder te gaan schaatsen maar dan...
Nieuw deel😊 Slaaplekker💕
JE LEEST
Secret love♥️ (ft. Spaze)
Teen FictionIk ben j/n. Ik ben 14 jaar en ik ga op vakantie. Maar daar kom ik iemand tegen die mijn leven veranderd... Dit is een spaze fanfictie, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Veel leesplezier💕 Xxx @spazeverhalen