'En nu is het wachten tot er iets gebeurd...'
Pov J/n
Ik denk dat het inmiddels al twee uur geleden is toen Eva het berichtje van Lieke kreeg. Nog steeds zitten we te wachten. Ook de andere groepjes hebben nog niets gezien of gehoord en zitten nog steeds op hun plekken. 'Wat zal ze van plan zijn?' vraagt Tommy hardop terwijl hij voor zich uit staart. 'Geen idee', antwoordt Melle, 'ik hoop dat het niet heel lang meer duurt want ik houd dit wachten echt geen dagen vol'. 'Met Lieke weet je maar nooit', zucht Sem vd. Maar dan horen we opeens een knal. Iedereen schiet overeind en met grote ogen kijken we allemaal de kamer rond maar er is niets te zien. Ik loop snel naar J/n en pak haar hand vast. Ze kijkt me dankbaar aan maar dan horen we nog een knal. Deze keer is de knal nog dichterbij.Pov Semmie
Daar zitten we dan. Al twee uur zitten we op dezelfde plek, achter een auto, te wachten tot er iets gebeurd. Die Lieke maakt het wel spannend hoor. Tegenover ons, achter een andere auto, zitten Tim en Feline. Eva zit naast me haar zoveelste potje Candycrush te spelen. Om dat spelletje zo lang vol te houden moet je je echt wel dood vervelen!Net als Eva haar level heeft gehaald en me met een kleine glimlach, aankijkt zie ik in mijn ooghoek iets bewegen. Ik leg mijn hand op Eva's arm en gebaar dat ze stil moet zijn. Ze knikt en doet snel haar telefoon in haar zak. Aan de overkant zie ik Tim en Feline ook al kijken naar de verdachte auto die ineens de parkeerplaats op rijdt. Het is een zwarte auto met geblindeerde ramen, dat is op zich nog niets geks. Maar deze auto rijdt al voor de derde keer binnen drie minuten langs!
Pov J/n
Na de tweede knal horen we een tijdje niets meer. 'Wat was dat? Ik vertrouw het niet', zegt Sem vd, 'misschien moet een van ons op de gang gaan kijken?' 'Hoewel ik liever bij elkaar blijf, lijkt me dat wel een slim idee', antwoordt Melle hem. 'Zullen we ons opsplitsen in groepjes van twee? Sem en ik nemen een kijkje op de gang maar we zorgen dat we vlak bij deze kamer blijven. Jullie blijven hier en nemen contact op met de anderen. Ik vind het ook raar dat we nog niets van hen hebben gehoord.' 'Goed idee', zeg ik. Het is een groot risico wat we nemen maar op dit moment kunnen we niet anders. 'Succes, als er iets is laat het dan gelijk weten', zeg ik met een kleine trilling in mijn stem, hoewel ik zo mijn best deed om mijn angst te verbergen. 'Komt goed!' en met die woorden zijn ook Sem en Melle uit deze kamer verdwenen.Pov Tim
Dezelfde auto in drie minuten, dat is raar. De auto rijdt voorbij en als deze weg is, rennen Feline en ik snel naar de overkant. 'Die auto is al twee keer langs gereden!' zegt Eva al voordat ik iets kan zeggen. 'Ja klopt, ik vertrouw hem niet', reageert Feline. Op dat moment wordt ik gebeld door Tommy. Bezorgt neem ik de telefoon op en zet hem op luidspreker zodat de rest het gesprek kunnen meeluisteren. 'Hey Tim, is bij jullie alles nog goed?', klinkt Tommy's stem door de luidspreker. 'Al twee uur lang hebben wij niets verdachts gezien tot een paar minuten geleden. Dezelfde zwarte auto is hier drie keer in ongeveer drie minuten tijd langs gereden. We wilden net gaan overleggen wat we moeten gaan doen en toen belde jij'. Ik hoor Tommy en J/n wat overleggen en daarna zegt Tommy: 'Oh, dat is raar. Ongeveer 5 minuutjes geleden hoorden wij hier een knal, daarna was het even stil maar toen hoorden we er nog een. Deze keer was de knal harder en dichterbij. We vertrouwen het niet dus zijn Sem vd en Melle kijken of ze op de gang kunnen vinden waar het vandaan kwam. We hebben met hun afgesproken dat wij jullie zouden bellen.'Na even te hebben overlegt, hebben we een plan bedacht. J/n en Tommy bellen nu Khalid, Alessio en V/n. Wij gaan de zwarte auto volgen, tot nu toe is dat ons enige aanknopingspunt.
Pov Sem vd
Melle en ik lopen al een halfuurtje door de gangen maar hebben nog niets gezien. 'Ik denk niet dat we het gaan vinden, misschien kunnen we beter teruggaan naar Tommy en J/n. Wie weet is Lieke in de tussentijd daar heen gegaan', zegt Melle terwijl hij de gang rechts van ons scant. 'Goed idee, ik denk niet dat nog langer ronddwalen door de gangen nog nut heeft. Het is duidelijk dat we het ding dat de knal veroorzaakte niet meer gaan vinden. Anders waren we het nu al lang tegengekomen'. Melle knikt en we lopen terug naar de kamer van J/n.Als we bij die kamer komen, doe ik met een klein beetje spanning de deur open. Maar die spanning is gelukkig gelijk verdwenen als ik Tommy en J/n zie zitten. 'Niets kunnen vinden?' vraagt Tommy. 'Nope, we hebben deze hele verdieping afgezocht', antwoordt Melle. Nadat J/n heeft verteld over de verdachte auto bij Semmie, Eva, Tim en Feline en nadat ze ook heeft verteld dat Khalid, Alessio en V/n nog niets verdachts hebben gezien of gehoord. Horen we dezelfde harde knal als die we een halfuurtje geleden ook hoorden. Deze keer is de knal alleen nog harder en zien we rook onder de deur vandaan komen...
Heyy, sorry, sorry, sorry. Jeetje ik kan dat wel blijven zeggen maar dat heeft ook geen nut. Ik heb al heel lang niet meer geschreven maar toch blijven jullie het verhaal lezen en krijg ik zelfs nog leuke reactie. Nadat ik vandaag voor de zoveelste keer de vraag heb gekregen wanneer er een nieuw deel zou komen, vond ik dat ik toch maar weer eens een keer moest gaan schrijven en ik heb daar zeker geen spijt van! Ik weet nog niet wanneer er een volgend deel online komt, maar zoals ik inmiddels al mega vaak heb gezegd, ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk weer een keertje motivatie te vinden. Hoewel ik niet schrijf, voel ik me toch wel schuldig dat jullie zo lang moeten wachten en ik vind dat dit verhaal een einde moet krijgen. Duss heb geduld want ik schrijf dit verhaal sowieso af al doe ik dat pas als ik 80 ben!
Bedankt voor jullie geduld!!
xxx Spazeverhalen
JE LEEST
Secret love♥️ (ft. Spaze)
Teen FictionIk ben j/n. Ik ben 14 jaar en ik ga op vakantie. Maar daar kom ik iemand tegen die mijn leven veranderd... Dit is een spaze fanfictie, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Veel leesplezier💕 Xxx @spazeverhalen