Iedereen straalt en het is mega gezellig totdat...
Pov j/n
Iedereen zit in een kring om me heen en het is net of er niets is gebeurd. Iedereen is gelukkig en iedereen straalt. Maar dan komt de dokter binnen. 'Kan ik even alleen met j/n spreken?' vraagt de dokter. 'Ja hoor, geen probleem meneer', antwoordt V/n. Iedereen staat op, maar ik ben bang. Ik weet niet wat hij gaat zeggen, straks is het heel slecht nieuws. Ik wordt nog banger van mijn eigen gedachtes. 'Tommy, wil jij bij me blijven?' Vraag ik met een gebroken stem aan hem. Hij kijkt de dokter aan en hij knikt naar Tommy. 'Tuurlijk', zegt hij en hij pakt mijn hand vast.Als iedereen de kamer uit is, stapt de dokter naar ons toe. 'We zijn blij dat je weer wakker bent geworden', glimlacht de dokter. 'Maar omdat je een week in coma hebt gelegen, willen we je nog even hier houden'. Tranen springen in mijn ogen en ik knijp in de hand van Tommy. 'Snap ik', zeg ik tegen de dokter terwijl ik mijn tranen moet inhouden. 'Ik snap dat het lastiger voor je is, maar je bent een apart geval. We zullen nog wat testjes moeten doen. En om geen risico te nemen moet je nog minimaal een week hier blijven. Sorry, daarvoor'. 'U hoeft zich niet te verontschuldigen, u kunt er niets aan doen. Bedankt voor alle zorg hier', zeg ik tegen de dokter. 'Geen dank, het is mijn werk' zegt de dokter en dan loopt hij weg.
Pov Tommy
Nadat de dokter de deur weer dicht deed, kan j/n haar tranen niet meer inhouden. Ik omhels haar: 'Het komt goed schatje, ik beloof het'. Daarna droogde j/n haar tranen en zei ze moedig: 'Ik mag niet klagen. Er zijn mensen die jaren lang in het ziekenhuis liggen, of hun hele leven last hebben van een ziekte. En ik doe moeilijk over één weekje langer ziekenhuis! Wat ben ik een onredelijk persoon!' Ik was even stil van haar wijze woorden, ik wilde iets terug zeggen maar wist niet wat.Toen ging de deur open en kwam de rest terug. 'En? Mogen wij weten wat de dokter heeft gezegd?' Vraagt V/n gelijk met nieuwsgierigheid in haar ogen. 'Natuurlijk', glimlacht j/n, 'jullie altijd! Ik moet nog minimaal een weekje in het ziekenhuis blijven. Er moeten nog wat testjes enzo worden gedaan'. Iedereen kijkt haar geschrokken aan. 'Zo lang nog?!' Reageert Semmie. 'Dat was mijn eerste reactie ook. Maar denk ook na over mensen die jaren lang in het ziekenhuis liggen, of erger, mensen die niet beter kunnen worden. Ik heb geluk, ik hoef geen jaren meer en ik heb een grote kans om te genezen. Nog even geduld en ik kom je weer irriteren', sluit ze haar wijze woorden af met een grijns richting Semmie. Hoewel ik zie dat hij het er een beetje moeilijk mee heeft, zoals ik dat nog steeds ook zo voel, kan hij het, ook dat gevoel deel ik met hem, wel beter accepteren. Zolang j/n gelukkig is, zijn wij dat ook!
Pov V/n
Na nog een hele middag bij j/n in het ziekenhuis te zijn geweest, gaan we nadat we allemaal duizend keer hebben beloofd dat we heel vaak langs gaan komen van de week, zijn we toch gegaan. Ook Tommy is weer met ons mee, j/n mag in deze uren geen bezoek meer ontvangen. Gelukkig heeft ze vanmiddag veel mensen op bezoek gehad. Doordat ze net wakker was en de andere bedden op haar kamer leeg zijn, mochten er veel mensen bij haar. Ook haar ouders en broertje zijn vanmiddag nog geweest. Er hing een gezellige sfeer en dat kwam vooral door j/n zelf. Ik snap echt niet hoe ze zo positief kan blijven in haar situatie!Ik schrik op uit mijn gedachte als ik een kus op mijn wang voel. Ik kijk op en zie het gezicht van Alessio dicht bij die van mij. 'Heb je een beetje honger? We zijn bij een restaurant met een grote, gele M'. Ik zit gelijk rechtop: 'Maccie! Jaaa, Lets go!' Alessio begint te lachen en binnen no-time hebben we samen de slappe lach.
Pov Tim
Terwijl de rest nog aan het bestellen is, zoek ik alvast een plekje voor ons allemaal. Maar ik kan geen fijn plekje vinden, bijna alle plekken zijn bezet! Dan voel ik een hand op mijn schouder. 'Al een plekje kunnen vinden?' Het is de stem van Semmie. 'Nee, bijna alles zit vol'. We zoeken samen nog even verder totdat we opeens twee stemmen horen...Weer een nieuw deel🥰 Ik hoop dat jullie ondanks de quarantaine een leuke Pasen hebben gehad♥️
JE LEEST
Secret love♥️ (ft. Spaze)
Novela JuvenilIk ben j/n. Ik ben 14 jaar en ik ga op vakantie. Maar daar kom ik iemand tegen die mijn leven veranderd... Dit is een spaze fanfictie, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Veel leesplezier💕 Xxx @spazeverhalen