Deel 57

299 10 3
                                    

Maar als ik binnen ben en mijn jas op de kapstok hang hoor ik een stem...

Pov Tommy
Terwijl ik mijn jas ophang hoor ik een stem. Snel schop ik mijn schoenen uit en loop ik naar de woonkamer, waar de stem vandaag kwam. 'Hoi Tommy, waar was je?' Mijn moeder zit glimlachend op de bank. 'Hoi mam, ik was met Spaze en een paar andere vriendinnen bij j/n'. Mijn moeder kijkt me vragend aan, dan besef ik opeens dat ik haar nog nooit over j/n heb verteld. Ik was zo met mezelf en haar bezig, en toen het ongeluk kwam was ik bijna de hele tijd  op school of in het ziekenhuis. 'Ehmm, volgens mij heb ik iets uit te leggen...' Mijn moeder glimlacht weer en klopt uitnodigend op de bank. Ik plof naast haar en begin het hele verhaal uit te leggen: hoe ik j/n heb ontmoet, hoe we een relatie kregen en hoe ze in het ziekenhuis is beland.

De hele tijd luistert mijn moeder aandachtig en als ik ben uitgepraat kijkt ze me stralend aan. 'Dus ik heb er een dochter bij?' 'Ehmm, ja', antwoord ik. 'Kan ik haar binnenkort ontmoeten, ze lijkt me heel aardig. Kunnen we niet samen een taart voor haar bakken. Dan nemen we gelijk wat vrolijkheid mee naar het ziekenhuis.' 'Goed idee mam, ik ga morgen naar het ziekenhuis dus dan kun je wel mee'.

We zoeken een recept op voor een mooie en lekkere taart en gaan samen boodschappen doen in de winnen. Hoewel ik geen idee heb hoe ik moet bakken, wil ik graag meehelpen om iets te maken voor j/n. Gelukkig weet mijn moeder wel wat ze doet, ik help haar wel met de simpele klusjes, zoals heel veel proeven😜. We (of eigenlijk mijn moeder) gaan een aardbeien-chocoladetaart maken.

Pov v/n
Na het ziekenhuisbezoek gaan Alessio en ik nog even naar het park. De laatste tijd hebben we niet veel meer samen gedaan. We hadden simpelweg wel andere dingen om ons druk over te maken. We zoeken een bankje bij het meertje en gaan naast elkaar zitten. 'Ik heb je gemist', zegt Alessio lief. Ik glimlach naar hem en zeg: 'Ik jou ook'. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en we praten over van alles en nog wat. Over de opkomende relaties van Feline & Tim en Eva & Semmie, over de bijzonder maar hele leuke relatie tussen Tommy en j/n maar ook over hele andere dingen zoals voetbal en YouTube. We kunnen alles tegen elkaar zeggen,  we vertrouwen elkaar maar als we het niet eens zijn belanden we in een hevige discussie. Gelukkig komen we er altijd wel weer uit en praten we weer lekker verder.

Een uurtje later lig ik nog steeds op zijn schouder maar het begint al een beetje donker te worden. Ook krijg ik het steeds kouder. 'Zullen we zo gaan?' vraag ik aan Alessio. 'Zullen we de zonsondergang nog wel even kijken?' 'Goed idee, die wil ik niet missen!' Ik ga weer rechtop zitten zodat ik de zon goed kan zien, maar ik heb eigenlijk alleen maar oog voor Alessio. Hoe kan die jongen toch zo knap zijn? Ik schrik op als hij terug kijkt. Volgens mij merkt hij dat ik schrok want hij trekt me dichter tegen hem aan en voordat ik het weet zoenen we. Het is geweldig en ik heb het gevoel alsof ik hem nooit meer wil loslaten!

Pov Tommy
Na ongeveer 2 uurtjes zit de taart in de oven en is de keuken weer schoon. Eigenlijk heeft mijn moeder de hele taart gebakken, ik heb veel geproefd en opgeruimd. Maar ja, dat moet ook gebeuren. Nu moeten we nog 60 minuten wachten totdat de taart echt klaar is en we kunnen zien hoe hij is gelukt. Ik loop naar boven en ga nog even gamen totdat ik mijn moeder vanaf beneden hoor schreeuwen. 'Tommy, kom je eten?' Ik zucht en schreeuw terug: 'Ja, ik kom eraan'. Ik zucht en loop naar beneden. Na het eten loop ik weer naar boven en ik kijk op mijn telefoon. Ik heb 2 appjes. Ik open de eerste en deze is van j/n: 'hoi, tijd om vanavond even te bellen. Ik verveel me.' Ik glimlach en reageer: 'Voor jou maak ik altijd tijd😉. Bel maar wanneer je wilt.' Maar als ik het andere appje open schrik ik...

Secret love♥️ (ft. Spaze)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu