Deel 54

287 8 5
                                    

We zoeken samen nog even verder totdat we opeens twee stemmen horen...

Pov Semmie
Tim en ik lopen door de Mac om een plekje te zoeken. Het is echt bijna onmogelijk! Waarom moet het altijd zo druk zijn hier! Als we de moed bijna opgeven, horen we opeens twee stemmen. 'Heyy, Tim en Semmie!' Tim en ik draaien tegelijk om en daar zitten Eva en Feline! Mijn hart maakt een klein sprongetje, ik heb haar gemist! 'Wat doen jullie hier?' Vraagt Tim aan de meiden. We waren een dagje shoppen en kwamen uiteindelijk hier uit. 'Kunnen we erbij komen zitten?' Vraag ik. Ze zaten aan een tafel die groot genoeg voor onze hele groep was. 'De rest komt zo ook nog'. 'Ja, natuurlijk!' Antwoord Feline enthousiast.

Ik zit gezellig met Eva te praten als de rest van de groep er ook aan komt lopen. 'Eva, Feline!' hoor ik V/n al roepen. Ook de andere boys groeten de meiden enthousiast. Maar dan vraagt Feline: 'Waar is j/n?' Een stilte alsof er een spreuk over ons is uitgesproken. Iedereen kijkt elkaar aan, wetend dat we het moeten vertellen. Maar machteloos omdat we allen niet weten hoe. Dan zegt Tommy met een trillende stem: 'In het ziekenhuis'. Eva en Feline schrikken. 'Wat is er gebeurd', vraagt Eva. We vertellen het hele verhaal, Eva en Feline luisteren geboeid.

En ongeveer halve wegen zie ik dat Eva het moeilijk heeft, ik verzamel al mijn moed en pak haar hand vast. Ze draait zich om naar mij en kijkt me aan met een glimlach vol met dank. Haar ogen spreken en zeggen: dank je, dit had ik even nodig. Ik glimlach terug en Eva luistert weer naar Khalid, die op dat moment aan het woord was.

Pov Tommy
Terwijl we het hele verhaal aan Eva en Feline vertellen heb ik tijd om na te denken. Ik weet dat j/n hier heel graag bij had willen zijn. Ze houdt van de Mac en haar vrienden. Dit is wat ze het liefste doet, bij elkaar zijn en kletsen. Genieten van de kleine dingen die het leven biedt. Ik wil haar steunen, ik wil bij haar zijn. Maar dat kan niet, we moeten nog even volhouden. Het is voor haar eigen veiligheid.

Midden in het gesprek heb ik opeens een leuk idee, het schiet me zo ineens te binnen! Ik weet zeker dat j/n de gezelligheid mist, maar als zij niet naar de gezelligheid kan, waarom brengen wij dan de gezelligheid niet naar haar? Ik zie het plan gelijk voor me: we versieren haar kamer met kaarten, zorgen voor een leuke teddybeer en een lekkere doos chocolade. Ik heb er nu al zin in, j/n gaat dit geweldig vinden!

Pov v/n
Na ongeveer een uurtje hebben we het hele verhaal uitgelegd. We spreken af om nog even met z'n allen naar Sem vd te gaan, gewoon omdat het gezellig is. Als we daar zijn en iedereen wat te drinken heeft, neemt Tommy het woord. Hij heeft een idee om j/n te verrassen, de hele groep is gelijk enthousiast en we gaan meteen aan de slag. We verdelen te raken: iedereen gaat kaartjes maken behalve Tommy, want hij gaat een knuffelbeer en een doos chocolade kopen en Alessio en ik, wij gaan zorgen voor een leuk lichtsnoer waar j/n de kaartjes aan op kan hangen.

Pov Alessio
Ik sta al klaar in de gang om te gaan en v/n pakt ook snel haar jas. 'Klaar om te gaan?' Vraag ik. 'Ja!' Antwoordt ze enthousiast. We lopen hand in hand richting de stad, gelukkig is het niet zo ver. Als we er zijn gaan we de eerste winkel in. We kijken even rond maar we kunnen niet vinden wat we nodig hebben. 'Winkel nummer 2', zeg ik als we de volgende winkel inlopen. 'Hopen dat we hier wel een leuk lichtsnoer kunnen vinden!' reageert v/n. 'Helemaal mee eens!' We kijken even rond en dan zegt V/n opeens: 'Kijk daar! Die is perfect!' Ze loopt naar het schapje toe en pakt de snoer. 'Je hebt helemaal gelijk! Kom we gaan afrekenen'.

Als we weer terug lopen naar de rest komen we Tommy tegen. Hij loop te klingen met een levensgrote teddybeer een grote doos chocolade. 'Heyy Tommy! Moet ik even helpen dragen?' vraagt V/n aan hem. 'Graag', antwoordt hij lachend, 'dit loopt niet echt ideaal...' V/n pakt de doos chocolade van hem over en we lopen vrolijk kletsend weer terug naar de rest.

Pov Tim
Het knutselen van de kaarten is mega gezellig! Ik ben blij dat ik Feline weer zie, ik heb haar gemist en door al het gedoe nog geen tijd gehad om haar op te zoeken. Na ongeveer driekwartier wordt er aangebeld. 'Dat zullen Tommy, Alessio en v/n wel zijn', zegt Sem vd en hij loopt naar de deur. En inderdaad na een paar seconden staan Tommy, Alessio en v/n in de kamer.

Ze helpen nog een uurtje met kaarten knutselen totdat we een hele stapel hebben. 'Dit moet wel genoeg zijn', zegt Eva. 'Daarbij moeten Feline en ik zo naar huis anders wordt het echt te laat'. 'Jullie kunnen ook bij een van ons blijven slapen, dan kunnen we morgen j/n verrassen', zegt V/n. 'Oh, leuk idee! Ik bel mijn moeder even', zegt Feline en ze loopt naar de gang. Eva appt haar moeder ook en ze mag! Haar moeder komt zo haar spullen brengen. Dan komt Feline ook de kamer in: 'Ik mag!' 'Ik ook!' Roept Eva. 'Dat wordt gezellig!'

We praten nog even maar het is al laat. Iedereen gaat weer naar huis, we spreken af om morgen om 11:00 bij v/n te verzamelen om j/n te verrassen. Eva en Feline zijn daar ook want die gaan bij v/n slapen. 'Tot morgen!'

Pov Tommy
Ik wordt wakker en ik denk aan vandaag, we gaan j/n verrassen. Ik heb er echt heel veel zin in. En ik hoop dat j/n niets door gaat hebben, het is het leukste als het zo lang mogelijk een verrassing blijft. Dan krijg ik een appje. Maar ik schrik als ik op mijn telefoon kijk...

Een extra lang deel vandaag🥰

Secret love♥️ (ft. Spaze)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu