24 Aralık 2006
Bir efsaneye göre Feniks, rengarenk tüylü ve altından kızıl (mor,mavi ya da yeşil farklı efsanelere göre) bir kuyruğa sahip mitolojik bir kuştur. 500 ile 1000 yıl arası bir hayat döngüsüne sahiptir, hayatının sonuna doğru kendine dallardan bir yuva yapar ve yuvayı ateşe verir. Yuvayla beraber kuşta cayır cayır yanar, ve küllerine dönüşür. Bu küllerden yeni bir feniks ya da yumurtaları ortaya çıkar, yeniden yaşamak için doğar. Yeni feniks eski halinin yaşadığı kadar yaşamaya mahkûmdur.
"Babacım! Bugün bana hangi efsaneyi anlatacaksın?"
Küçük kız, minik ayakları ile koşa koşa ahşap, tahta ve sallanan sandaleye de oturan babasının kucağına atladı. Babası kucağına zıplayan minik tavşanını alıp bacağına oturttu.
"Benim minik tavşanımın bugün duymak istediği bir efsane var mı peki?"
"Evet baba! Phoenix kuşunu bana anlatır mısın?"
"Pekâlâ. Phoenix latinceden geliyor. Phoenix kuşu eski mısır kökenli efsanevi ateş kuşunun Batı mitolojisindeki karşılığıdır. Yunan mitolojisinde feniksin Habeş diyarında yaşadığına inanılıp bir kartal büyüklüğünde ve çok uzun ömürlü olduğu söylenmektedir."
"Yani Thor amcam gibi çok yaşayabiliyor mu?"
"Evet tatlım, yaşayabiliyor."
"Keşke bende yaşayabilseydim."
Adam buna kıkırdayıp küçük kızın minik burnuna öpücük kondurdu ve devam etti.
"Gözleri yıldızlar gibi parlak olup başında parlak bir sorguç bulunmaktadır. Boynunun tüyleri yaldızlı, diğer tarafları ise kırmızıdır."
"Vay canına baba, gerçekten çok güzel bir kuşa benziyor!"
"Evet, gerçekten öyle tatlım. Bu sebeple Hristiyanlar feniks adını verdikleri bu kuş mitini öldükten sonra tekrar dirilmenin simgesi sayarak yorumlamışlardır.
Bazı hikâyelerde, yeni doğan feniks eski halinden kalan küllerinin mürrüsafiden (sakız, sarı sakız, reçine) yapılı bir yumurtanın içine mumyalar ve Mısır şehri Heliopolis'e bırakır (Yunancada güneş şehri). Söylenir ki, kuşun çığlığı çok güzel bir şarkı gibidir. Çok az sayıda hikâyede insana dönüşebilme yetenekleri vardır.""Gerçekten çok ilginç bir kuş. Keşke onu görebilseydim! Sen hiç gördün mü baba?"
"Hayır tatlım, maalesef. Kalk bakalım uyku vakti."
"Ama Stevie ve Nat halamlar daha gelmedi."
"Sen uyu, onlar birazdan gelir."
"Onları görmeden uyumak istemiyorum."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
𝐑𝐞𝐭𝐮𝐫𝐧 𝐇𝐨𝐦𝐞 ↺
Fanfiction[Uᴢᴜɴ ᴢᴀᴍᴀɴ sᴏɴʀᴀ ʏᴜᴠᴀsıɴᴀ ᴅᴏ̈ɴᴇɴ Bᴇʟʟᴀ Sᴛᴀʀᴋ] •••• "𝐵𝑖𝑧𝑖 𝑛𝑒 𝑡𝑎𝑠𝑙𝑎𝑟 𝑛𝑒 𝑇𝘩𝑎𝑛𝑜𝑠 𝑛𝑒 𝑑𝑒 𝑏𝑎𝑠𝑘𝑎 𝑏𝑖𝑟 𝑠𝑒𝑦....𝐵𝑖𝑧 𝑘𝑒𝑛𝑑𝑖 𝑘𝑒𝑛𝑑𝑖𝑚𝑖𝑧𝑖 𝑦𝑜𝑘 𝑒𝑡𝑡𝑖𝑘." OKUMAYIN ULA YETER