Bugün yine yengemle ceyiz alışverişine çıkacaktık...
Çeyiz istemesemde onunla alış-veriş yapmak eğlenceliydi. Komik şivesi, hevesli hevesli hareketleri ... Önem veriyordu belli..
Bende isterdim her kız gibi çeyiz yapmak ama,
"Yenge.." dedim araba koltuguna oturan Meryem yengemle. Bana dönüp
"He Bahar ne oldi? "
"Benim annem yok. Her kiz annesiyle yaşıyor bu merasimi. Bir kaç arkadaşım nişanlılık döneminde annesiyle çeyiz alış-verişine çıkardı. Ben... cok isterdim annemle çıkmak.. ama mümkün degil tabi. Ben sadece... teşekkür ederim, herşey için. Annemin görevini yaptığın için " dedim gözümdeki yaşı serbest bırakarak.
Ilk defa yüzünde içten, buruk bir tebessüm gördüm. Kolumu sıvazlayıp.
"Ben yapıyorum ya, he. Olsun beceremiyem her hal?" Dedi yalandan alınmış gibi yapmıştı
"Çokta güzel yapıyorsun yengecim. Bütün Mardin konuşacak " dedim gülümseyerek. Göğsünü kabartıp önüne döndü.
Yine bir çarşı macerasıyla karşı karşıyaydım.
Artık bitmiştim ama hala ayaktaydim
Elektronik mağazasına girecegimiz anda yan tarafimda duyduğum konuşmaya istemeden kulak misafiri oldum.
"He mavi mavi beline kadar saclari vardi oglim. "
"Veh! Yok lo!"
"Yemin içiyem Oglim . Bi içim suydi afet..." dahasını duyamadan yengem beni iceri çekmişti.
O ütü secmeye giderken bende bi köşeye çekildim. Kahverengi çantamdan telefonumu çıkarıp Kuşum'u aradim.
"HAloooo"
Diye karşıdan gelen kalın kadın sesiyle"Nerdesin?" Dedim
"Muğladayam hanım ağam nireye gideceğım."
"Yemezler . Sen gelmeden namın geldi mavi saçlı kız." Dedim kahkaha atıp.
"Şaka yapıyorsun. Ah! Zaten hayat kriterlerimde hep ünlü olmak vardı. Yaşasın Mardin, en yakin zamanda buraya yerleşiyorumm"
"Ee Merve ..."
"Ee' si kuşum bütün gazetelerde konuşuluyorsun. Bahar taşkıran henüz adı bilinemeyen aşiret ağasıyla nişanlandığı söylentileri var. Kendisi uzun zamandır magazinden uzak sakin bir hayat yaşıyor. Henüz söylentilere cevap vermiş degil "
"Gazeteden mi okuyorsun"
"HAYIR. O kadar cok üzerinden geçtim ki artik hepsi ezberimde. Tabi belki biraz sana sövmüş olabilirim ama dayanamayıp senin için buralara kadar geldim. Kankim evleniyorda böyle bir zamanda onu bir başına koyar mıyım hanimağam."
"Yaa cok seviyorum seni. Sınavın vardı haber veremedim. Nerdesin gelsene yanımıza.""Bende seni. Ve bir guzel haber daha sınav bitti geçtim baraji artik karşında Merve Efe degil, Ceo ( Sio) aday adayı Merve Efe var hayatim lütfen kelimelerinizi seçerek kullanın. Ve Oteldeyim şuan buralari tam olarak bilmedigim ıçin çıkamadım."
"Cok mutlu oldum aday adayı Ceo'cum. Neredeysen söyle gelip alayım seni."
"Neydiki ismi buranin. Bir dakika...." dedi telefondan bir kaç tıkırtı sesi geliyordu.
Merveyle 1. Sınıftan beri arkadaştık. Kan bağı olmayan iki kız kardeş...
Benim Mardin'e gelişimle bir daha görüşememiştik tabi onunda önemli sınav hazırlıkları vardi. Aynı liseye gitmiş ve ayni üniversiteyi kazanmıştık, tabi ben 2. Sınıfa geçtiğim zaman dondurmuştum. SÖZDE evlenecektim. O ise devam etti ve kazandı. Şimdi cok iyi bir avukat olacaktı biliyorum . O Avukat Mavi saçlı kızdı...
"Buldum işte Maria Otel." Dedi iste buna sevinmiştim. Avm'nin terasina çıkıp Maria Oteli tam karsima aldım.
"Balkona çıkarsan.."
"Niye ne var ki balkonda" dedi ayni zamanda adim sesleri. Karşıda görünen Merveyle içten gülümsedim. Hala ayni Merveydi... Mavi saçları rüzgarla adeta dans ediyordu o benim güzel kızçemdi.
"Aaa karşıdasın Bahar" dedi çığlık atıp.
"Bağırma Merve sağır oldum. Gel hadi öğlen yemegi yiyelim birlikte. "
Bir süre sonra Merve bakış açıma girmişti. Ayaklanıp ona yöneldim. Çok özlemiştik...
Kocaman sarıldım arkadaşıma.
"Hoşgeldin canımın içi"
"Hoş Bulmuşam hanım ağam" dedi ve beklemedigim bir sekilde karnımı cimcikledi. Hızla onda ayrılıp kaşlarımı çatarak ona baktim . Bunu yapmasından oldum olası nefret ederdim ve o vazgeçmek nedir bilmiyordu.
"Lütfen şu karşıdan bize gülümseyerek gelen affetin enişte bey olmadığını söyle. Seni keser onu alırım " dedi . Ne dediğini anlamamıştım . Baktığı yöne döndüğümde 32 diş sırıttım.
"Zeki kız..." dedim. Gelen abimdi. Yanima geldiğinde kollarını boynuna dolayıp ona sarildim. (Ah koronasız günlere hasretiz)
"Bahar'ım" dedi ya abişko sen ne tatlişkosun .
"Abicim hoşgeldin seni görmeyi beklemiyordum."
"Bir günde işlerinizi halledemeyeceğinizi tahmin etmek zor degil. Meryem hanimi göremedim. "
"Ay aman abi sus çağırma onu. Kaybettirdim kendimi."
"Biliyorum , gelirken o da arabaya biniyordu. " dedi. Üzerimden bir öküz kalkmışça rahatlayıp.
"Oh!" Dedim
"Öhöm öhhöm. Öh öh öh" diye öksüren . Aslinda sifreli mesaj veren unuttuğum arkadaşıma dönüp.
"Aa abi bak tanıştırayım cok yakın arkadaşım Merve, Merve bu da abim kerim" dedim gülümseyerek o ise anlamaz bir ifadeyle
"Hangi taraftan?" Dedi bu defa anlamayan kişi bendim.
"Yani abim derken ?""Ha orası biraz uzun mesele ben sana anlatırım. Oturalim mı?" Dedim . Onlarda beni onaylamıştı.
Masamiza geçip yemeklerinizi sipariş ettik. Merve saçlarıyla baya dikkat cekiyordu ama her zaman oldugu gibi benim aksime kimseyi umursamıyordu.
Hep onun bu huyunu kıskanmıştım. Ama herkesin bir acısı vardi belki de böyle olmaya onlar bizi sürüklüyordu.
Başta sakin giden yemegimiz bir süre sonra abim ve Merve'nin laf atışmalariyla alev almıştı. Birona bir ona bakıp bakıp durdum sürekli .
Bana "Öyle değil mi Bahar?" Diyip fikrimi almadan atışmaya devam ediyorlardı. Cinnet geçirmeye saliseler kala sevgilimi tam karşıdan geldiğini görmemle ona yöneldim.
Kalktığımi fark etmemeleride ayrı bir fiyaskoydu.
"Sevgilim.. Hoşgeldin" dedim . Şakağım
a küçük bir buse kondurup.
"Hoşbuldum güzelim."dedi. Aşık olduğum gamzelerini önüme sererek. Gözleri abimleri bulunca"Hayirdir ne diye didisiyorlar."
"Şöyle söyleyeyim başta çay sekerli mi şekersiz mi daha güzel olur tartışmasıyla başladı, en son bizim kaç çocuğumuz olmasi gerektiğiyle de devam ediyorlardı..." dedim.
"Desene sohbet baya koyu " dedi alayla
"Ya Berzan! Gelmeseydin çıldırıyordum neredeyse. " dedim.
Elimi tutup , elimi tutmuştu. Ilk defa tutmuşçasın kalbim tekledi.
'Şşşt sakin Kizim Bahar . Elini tutarken bu kadar heyecan yapıyorsun, bi dudaktan bi yanaktan öpücük aldığında kavuşmadan ölürsün ' Diyen ic sesimi onaylayıp sakin olmaya çalıştım. Tamam cok haklıydı.
Masanin önüne geldigimizde tartışmalarını durdurup bize döndüler . Merve'nim ağzı açık kalmıştı.
'Ağzını kapat kız sinek kaçacak' derdim mekan ve zaman uygun olsaydı. Arkadasimdan beklediğim bir sekilde
"OH MY GOOD!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BEDEL《LANETLİ PAPATYA》
Novela JuvenilTöre hikayesidir Genç bir kızın düğün günü öğrendiği gerçekle terkedilisinin ardından tüm hayatını değiştirerek farkında olmadan herşeyin başladığı yere MARDİN'e yerleşir. 19 yıl sonra öğrendiği yakınlarıyla mutlu huzurlu yaşarken atladığı bir şey...