BÖLÜM -13-

8K 321 18
                                    

Iyi Okumalar..

Mardin'e tam manasıyla alışmıştım. Öğrenmiştim yasaklarını da güzelliklerini de.

Tek güzelliği sonsuz aşklarıydı...

Yasakları ve cezaları da vardi.

Mesela kız isen zordur...
Aşık olursun,
Izin vermezler kavuşmaya,
Kader deyip susulmuyor,
Töre deyip sustruluyor...

Cinayet deyip geçilmiyor,
Dava.. kan davasi deniyor...
Cahillik denmiyor,
Görmüştür, geçirmiştir deniliyor...

Kıza hak yoktur! Kiz istenildiginde evlenir, istenildiginde ölür! Onlara aşk yok, yaşamak yok, özgürlük yok...

Mesela kız zoraki evlendirilir. Düğün sabahı kocasının şerefsizliği yüzünden ya da bir başkasına aşık olması sebebiyle  kızı baba evine yollar. Bu da kızın kirli oldugunu gösterir...

Namusssuz! Denir öldürülür...

Bu kadar! Halbuki kiza dokunmamıştır bile ya da kiza dokunsada istemediğinden...

Ha tabi herkes yapmıyor  bunu. Boyle tek kelimeyle son vermiyor hayatlarına. Bazısı ömrü boyunca süründüre süründüre, acıta acıta yapıyor..

Yavaş yavaş öldürüyor kızı...

Bazen aşk kazanıyor. Allah'ın işidir ya mutluluk kaderlerine haram kılınıyor. Kız kısırdır, sıraya ölüm elbisesi kumalık giydiriliyor bir baska sâbiye.

Adam istemez kumayı çünkü karısına aşıktır. Ama baska seçenek tanımıyor töreler ya karısı ölecek ya da bir kadını hayatlarına sokacak..

Ikinci seçeneği seciyor. Üç kişinin kaderleri kördüğümle bağlanıyor. İp sıkıldıkça arada kalan biri hep acı çekiyor.

Önce kuma! Çünkü bu zalimlige dahil oldugu icin, iki aşığın arasina kara çalı gibi zorla konuldugu için. Daha sonra da ömür boyu mahkum edildiği bu evliliğe birde onu sevmeyen bir kocaya...

Sonra ilk eş! Anne olamaması bir yana, kocası evleniyor... Belki ilk zamanlar onunla olsada bunun baba olduktan sonra degisecegini ve kocasini kaybedecegini biliyor...

En sonda adam! Çünkü bir yaninda aşık oldugu karısı diğer yaninda da ezilen , hor görülen genç bir kız. Elbetteki ilk karıları her zaman tercihleridir fakat vicdan sızlayınca adalet de saglanmaya başlıyor. Ve bu defa her iki kadinda ayni anda üzülüyor.

Böyle iste... Yaşarken ölmek bu kadar kolay. Mutluluk haram kılınır ve aşk masal olur....

Adaletini sevmesemde Mardin'i seviyordum. Taşını, topragini, güneşini...

🌼

Şirketin başına geçince iş başa düşmüştü ve Mersin'e iş toplantısına gidiyordum. Berzan bana eşlik ediyordu. Bunu kimse bilmiyordu.

Henüz işte yeni olduğum için bana yardımcı olacaktı.  Beş yıldızlı otelde oda kiraladık.

İki oda 😅 bir değil!

Sabahın erken saatlerinde Mersin'e uçağımız indi. İlk işimiz toplantıya katılmak oldu.

Yeteri kadar bilgim olmamasına rağmen Berzan'ın yüksek tecrübesiyle işi bağladık sayılırdı. Yarın ikinci toplantı olacaktı. Son karar belli olacaktı.

Olumlu ayrılmış olmaları içimi rahat ediyordu. Arabayla otele geçtiğimizde bavullarımızı bagajdan çıkardık. İkimizde küçük bavul getirmiştik. 3 gün kalıp dönecektim.

"Annenlere ne dedin?" Diye sordum.

"İzin mi isteyecektim?" Alayla kurduğu cümleye güldüm.

"Hayır ama nereye diye sormadılar mı?"

BEDEL《LANETLİ PAPATYA》Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin