PSCYHE'S POINT OF VIEW
It's now Monday. We're at our first subject class, andito pa si Kimono but she said earlier na pupuntahan sila ng mga guardians since this is her first day to be an assistant guardian. Actually, I'm not still contented in her reasons. I know that her purpose is to protect us. But we can't change the fact that this will also harm her. Being one of the guardians is not an easy job. I may not know something about it but I'm pretty sure that it's dangerous. I really have a bad feeling on this.
"They're here.. I'll go." Ani Kimono, wala naman na kaming magagawa kundi ang tanguhan siya.
It gives me chills everytime I feel his appearance. I'm talking about Ygot Sosa. He has that tremendous aura. I can't say he's a bad person or whatsoever but I can't say that he's a good one, too. And that poisonous flower I saw at the silent garden, he knows it. I don't want to suspect him from using that kind of thing but he gives a chance to do so. Though I can't say where is he using that flower.
TIME has passed fastly. It's now lunch break and still I'm thinking about that guy. He's really suspicious to me.
"Hey, Psyche, are you okay?" From my left side, Toppo asked.
I nodded then smile, "Yeah."
"Oo nga, ang tahimik mo." Ani Jemi.
I spare a glance at her, "As usual. I'm always this silent." Tanging sagot ko lang. Napabuntong-hininga na lang silang tatlo.
"Anyways, Kimono said she'll try to go back at lunch break." Si Stacey.
Pare-pareho namin siyang nilingon, "Maybe she's too busy with her job." Nakangiwing biro ni Jemi, napailing na lang naman ako.
I hope you're doing fine, Kimono. I don't know what will bring this to you, us. But I hope it would be a good one. Wala sa sariling naalala ko ang babaeng nakalaban ko noong nakaraang araw. Her moves.. it's really something. It's hard to predict her moves especially when she's using her feet. Luna Park. I don't know why I am suspecting her that she's that girl. Pero malayo, malabong mangyare iyon. Mula pa lang sa height difference nila ay malabong maging siya na 'yon. Am I just panicking because of Ygot? Or I'm right about this feeling?
KIMONO'S POINT OF VIEW
Now, it's 3:00 pm and I'm damn tired doing paperworks and so many more! Napakadami kong pinagsususulat at wala na akong ganang magsalita pa! I didn't even eat my lunch yet! Dahil walang pagkain! Pare-pareho kaming may ginagawa, pero pinakamarami ang sa akin. Kadalasan sa mga ginagawa ko ay pinagawa lang nitong si Kambing. Nakakabwisit.
"I'll be off, kukuha lang ako ng pagkain." Ani Luna 'tsaka dumiretso na palabas ng office.
Napabuntong-hininga ako sa isiping dalawa na naman kami dito ni Kambing na magkasama. Nakakainis talaga. "Aren't you hungry?" Mayamaya'y tanong niya.
Nilingon ko siya at saka tinaasan ng kilay, "Is that even at the range of your business? Of me being your assistant? To ask me if I'm hungry?" Oo, kanina pa ako nagugutom, at nababadtrip na ako dahil gutom na ako.
"Well, of course yes. It's my business to feed my assistant." Pagdidiin niya.
Pasiring kong inalis ang tingin sa kanya, "Whatever, Kambing."
"Tss, Unggoy."
'Makalait akala mo naman sobrang gwapo! Baduy naman kung magsuot! Letse!'
"I'll be off, too. Kukuha na ako ng pagkain ko." Paalam ko.
Padabog akong tumayo at naglakad, ngunit hindi pa man nakakarating sa pinto ay nagdabog na rin si Kambing. "Yeah?" Mula sa tono ng boses niya ay alam mong hindi niya nagustuhan ang pagdabog-dabog ko. Well, I don't care.
BINABASA MO ANG
Mafia Academy
Mystery / Thriller[Completed] Isang kilalang eskwelahan ngunit walang nakakaalam kung nasaan. Isang eskwelahang tanging nakakataas lamang ang makapipili kung sino ang maaaring makapasok. Isang eskwelahan kung saan ang buhay ng mga estudyante ay umiikot sa isang laro...