Zszokowana wstrzymuję oddech i zatrzymuję się, czując na twarzy ciepły sos, a makaron powoli przesuwa się z nosa na kolana.
Na kilka sekund przy stole panuje zupełna cisza. Nawet Mikey i Coco przestali się kłócić. I nawet jeśli nie widziałam, kto rzucił mi makaronem, jestem stosunkowo pewna, że był to paskudny, uśmiechnięty wymiot przede mną.
Wewnętrznie do stu osiemdziesięciu, rozmazuję sos z oczu, a potem patrzę prosto w twarz Harry'ego, który przygląda mi się z uniesionym kącikiem ust.
— Nie zrobiłeś tego teraz — syczę do niego.
Ale on nie wydaje się świadomy poczucia winy i tylko wzrusza ramionami.
— To był Mikey.
Śmieję się z obrzydzeniem i kręcę głową, wycierając trochę więcej sosu z warzy. To był Mikey. Ktokolwiek wierzy, że będzie to błogosławione, pełne podziały.
— W ogóle nie byłem — szepcze Mikey do Harry'ego, po czym ponownie patrzę na Harry'ego.
Wszystkie moje ubrania są zmieszane i możemy posprzątać tutaj po kuchni panny Heath, łącznie z dziećmi. Włosy Coco są pełne sosu, a Mikey wygląda nie mniej źle.
— Powiedziałbym, że posiłek był tego wart — mówi Harry po krótkiej przerwie i wstaje, żeby usunąć brudne rzeczy.
Niesamowite, obserwuję go, gdy po prostu znika, jakby nic tam nie było. Jakbym nie miała makaronu na kolanach, a reszta stołu nie miała sosu na mojej twarzy. I nie pozwolę, żeby to na mnie usiadło. Myśli, że może rzucić we mnie jedzeniem i wcześniej głosić o marnowaniu jedzenia?
Nie, on się tam skaleczył.
Dzielnie biorę łyżkę i polewam ją sosem. Nie chcę z tym przesadzać, chcę tylko dać mu do zrozumienia, że ja też mogę kontratakować. Daję Coco i Mikey'owi znak, że nie powinni mnie zdradzić, a potem podkradam się za Harry'ego, który wkłada brudne talerze do zlewu.
— Hej, Harry.
Odwraca się — i cały sos z mojej łyżki ląduje na środku jego twarzy.
Uśmiecham się do niego, podczas gdy on przerywa, tak jak wcześniej, i śmieję się lekko, jakby nie mógł w to uwierzyć.
— Cóż — mówię tylko i sama odwracam się do zlewu, gdy robi krok w bok. — Zacząłeś, więc nie waż się narzekać. — Polewam wodą brudne talerze, żeby je wyczyścić. — Poza tym, czy możesz to wszystko zrobić tutaj w czystości? I nie pomogę ci. Masz — cholera!
Ponieważ nagle dziwne ciepło uderza mnie od stóp do głów i nie wydaje mi się to przyjemne i naturalne, krzyczę i odskakuję w bok.
Prawie poślizgnęłam się na podłodze, która jest teraz nasączona czerwonym sosem, i muszę trzymać się kuchennego blatu, żeby nie uderzyć o podłogę.
Mikey i Coco zaczynają się śmiać, kiedy po raz drugi zatrzymuję się dzisiaj, żeby zobaczyć, co tu się, do cholery, wydarzyło.
Obok mnie widzę Harry'ego, który jest zadowolony z garnkiem w dłoni.
— Powiedz mi, czy nadaj je masz wszystkie? — krzyczę na niego i wielokrotnie wycieram twarz, ale potem natychmiast kapie sos z włosów na czoło i sos. — Co jest z tobą nie tak?
Harry ponownie wzrusza ramionami z rezygnacją.
— Nie powinnaś była tego prowokować. Twój pech.
— Pech? — wzdycham z przerażenia. — Nie sądzisz, że...
Tym razem nie myślę dwa razy. Chwytam garnek, który wciąż jest wypełniony przegotowaną wodą z makaronu i unoszę go nad Harry'm, aby bez skrępowania wylać go na jego głowę.
CZYTASZ
Violet Socks ✸ PL
Fanfiction"Utrata ciebie była czymś, z czym nie mogłem sobie poradzić." Los łączy ludzi, los dzieli ludzi. Ale czasami los nie wie, czego chce, a potem kontratakuje, zbiegiem w fioletowych skarpetkach, metaforach, pocałunkach, dramatach, zazdrości i wielkich...