— Spóźniliście się — wita nas Benja, otwierając drzwi do sali teatralnej. W tle wciąż słychać Don't Stop Me Now Queen, choć znacznie ciszej niż wcześniej. Wydaje się, że wszyscy się uspokoili.
Harry zamyka za nami drzwi, gdy Benja przechodzi przez środek widowni, a ja podążam za nim.
— Benja — szepczę do niego, szybko oglądając się za siebie, aby upewnić się, że Harry wciąż jest wystarczająco daleko. — Mam ci coś bardzo ważnego do powiedzenia.
— Co to by było?
— Skarpetki są rozłożone i wyprasowane.
Uśmiech Benji ujawnia wszystko.
— Oh, naprawdę?
Mrugam zdezorientowana.
— Na przykład, och, naprawdę?
— Wiem, że nie możesz wyrzucić skarpetek — mówi, a potem spogląda za mnie, gdy zatrzymujemy się, gdzie Harry prawdopodobnie przyjdzie. — Kocham cię, Vy. Plus, plamy porzeczkowe świetnie na tobie wyglądają.
Uśmiecham się, a Benja podchodzi do pozostałych, który stoją na scenie i czekają na rozkazy. Dwukrotnie klaszcze w dłonie i krzyczy OK, to poważna sprawa! wokół, co budzi wszystkich.
Harry pojawia się obok mnie, odkładając plecak.
— Tylko dwa tygodnie do występu — mówi, stojąc obok mnie i obserwując, jak wszyscy przygotowują się do próby. — Zaczynasz panikować?
— Ja nigdy nie panikuję.
— No cóż.
— Może troszkę.
— To będzie działać.
Wzdycham i obserwuję Charly i Benję, którzy tylko dają Larze wskazówki na następną scenę.
— Ciężko na to pracowałam.
— Kiedy końcowa scena w końcu nabierze sensu, wszystko pójdzie dobrze.
Udając obrażoną, trącam go z boku, przez co lekko się śmieje.
— Przestań, nie wpychaj tego we mnie!
— Hej, ciocie! — woła Benja z rękami na biodrach. — Myślicie, że robimy to dla zabawy? Ruszajcie dalej! Vy, Scarlett potrzebuje pomocy z jej kwestiami, a Harry, Andre potrzebuje pomocy z ustawieniem? Czy to będzie wkrótce?
— Właściwie robimy to dla zabawy! — oddzwaniam.
— A to po prostu nie brzmiało fajnie! — Harry poparł mnie.
Teraz Benja przewraca oczami i wchodzi za kulisy.
— Chodź teraz! Zostały nam tylko dwa tygodnie!
A potem zabieramy się do pracy. To ekscytujące być w klasie z Harrym bez nienawistnych myśli. Pomagamy i sobie nawzajem, żartujemy, śmiejemy się, dokuczamy sobie, tak jak kiedyś. Szczerze mówiąc, rzadko byłam szczęśliwsza na zajęciach teatralnych. Zawsze dobrze się bawiłam, ale dzisiaj z Harrym jest inaczej. To jest lepsze. To tak, jakby to on zniknął tutaj na zawsze. Pozostali nadal go nie lubią, ale to się zmieni, im więcej czasu spędzę z Harrym.
Brandona nie ma dzisiaj w szkole, przynajmniej tak mi powiedział Benja. Podczas przerwy musiałam zostać z panem Smithem na lekcjach angielskiego, ponieważ umierał z niecierpliwości, żeby dać mi dodatkową pracę domową po tym, jak Harry i ja napisaliśmy całą lekcję. Jednak nasza rozmowa przebiegała bardziej tak:
H: Cześć
O: Cześć
H: Cześć
O: Cześć
H: Cześć
O: Cześć
H: Cześć
V: To głupie
H: Wygrana
Poza tym, że Harry był w tej samej klasie, tylko mnie przyłapano. Jak zawsze. Na szczęście da mnie Jessica też zachorowała. Wydaje się, że w domu jej i Brandona obowiązuje zasada "zachoruj, zachoruj, zachoruj", tak jak Rosy i ja. Nienawidzę Jessiki.
Po szkole stoję z Harrym przy jego samochodzie i czekam na Benję i Charly. Na ostatniej lekcji oboje mieli inny kurs, dlatego zawsze chcemy się widzieć po szkole, zwłaszcza, że Benja cały czas przegląda wszystkie plany na popołudnie. Jest maniakiem kontroli najwyższej klasy.
— O nie — mówię do Harry'ego, który opiera się o swój samochód obok mnie. Z westchnieniem patrzę na Benję i Charly, którzy podchodzą do nas, kłócąc się ostro. — Znowu się kłócą.
Ale zanim Harry może coś powiedzieć, Charly woła:
— Vy! Powiedz Benji, że mam rację!
— Daj mi więcej punktów uderzenia.
Benja mówi, gdy Charly otwiera usra.
— Każdy, kto nie kocha, będzie tak szczęśliwy, jak tylko może z pięknego maja, ale niestety tylko w połowie szczęśliwy. Na koniec powiedz Charly, że to Schiller, a nie jej przeklęty Goethe.
— To był Goethe! — krzyczy Charly.
— Charlotte, zamknij się!
— Przepraszam Benja — mówię. — To był Goethe.
— Bum! — Charly odpycha Benję, który warczy zdenerwowany. — Teraz możesz dziś zapłacić za występ!
— Będzie drogo — śmieję się z Benji, który wścieka się za ramionami. — Ale tym razem nie jest tak drogo.
— Co? — pyta Harry, marszcząc brwi.
— Dzisiaj planujemy pójść do Muzeum Artystów, to jedna z naszych rzeczy.
— Idziesz do muzeum — powtarza Harry ze sceptycznym tonem.
— Czy chciałbyś pójść ze mną?
— Absolutnie nie.
— Byłbyś bardzo złym przyjacielem, gdybyś nie poszedł — mówi Charly, unosząc brew. — I to pierwszego dnia.
— Charly — ostrzegam ją i mrużę oczy. Nigdy nie nauczyła się trzymać buzi na kłódkę.
— Wiesz, Charlotte — jęczy Benja, ignorując cały temat naszej rozmowy. — Jesteś taka nieśmieszna.
— Jesteś taka nieśmieszna! — odpowiada natychmiast, po czym Benja z irytacją zaciska usta i tupie.
— Idziemy — mówi Benja i odwraca się. Wyciąga klucz z kieszeni i woła: — Charlotte, chodź!
Charly przewraca oczami i mówi do nas:
— Cóż, spotkamy się o piątej. Do zobaczenia później.
Kiwam jej głową i patrzę, jak biegnie za Benją. Nigdy nie spotkałam ludzi, którzy kłócą się tak często jak Charly i Benja, ale kochają się w tym samym czasie. To naprawdę zabawne.
— Więc idziesz ze mną dzisiaj? — pytam Harry'ego, który spycha się z samochodu.
— Muzea są śmiertelnie nudne.
Wysuwam dolną wargę.
— Więc nie jedziesz ze mną?
Harry spogląda na mnie przypadkowo.
— Violet, to — to muzeum.
Wysuwam trochę dolną wargę, a potem wyzywająco chodzę dookoła samochodu i patrzę w dół.
— Dobrze, to nie. — Otwieram drzwi samochodu i siadam, ciesząc się niebiańskim zapachem kokosowych kulek do kąpieli.
Z zewnątrz słyszę, jak Harry coś przeklina, a potem też wsiada do samochodu i trzaska drzwiami.
— Nie rób tego, pójdę z tobą — mówi i widać, jak bardzo jest niezadowolony z tej odpowiedzi.
Uśmiecham się automatycznie.
— Wygrałam.
CZYTASZ
Violet Socks ✸ PL
Fanfiction"Utrata ciebie była czymś, z czym nie mogłem sobie poradzić." Los łączy ludzi, los dzieli ludzi. Ale czasami los nie wie, czego chce, a potem kontratakuje, zbiegiem w fioletowych skarpetkach, metaforach, pocałunkach, dramatach, zazdrości i wielkich...