Harry podchodzi do mnie szybkimi krokami, jak panna Heath głośno zatrzaskuje frontowe drzwi.
— Jeśli chcesz mnie przeprosić, możesz to od razu zostawić — mówię, zanim on do mnie dotrze. — Absolutnie niepotrzebne, bo w ogóle nie chcę tego słuchać.
— Nie chciałem cię przeprosić. — Zatrzymuje się przede mną. — Mam cię odwieźć do domu.
Śmieję się i odwracam, żeby kontynuować swoją drogę do domu.
— Nigdy w życiu nie wsiądę do twojego samochodu.
Harry podąża za mną, jęcząc.
— Violet, Heath mnie zabije, jeśli nie zabiorę cię teraz do domu.
Ale idę dalej.
— Nie obchodzi mnie to. O ile mnie nie zabije.
— Wow, jak taktownie z twojej strony mówisz coś takiego, kiedy masz zamiar być w moim samochodzie, który jest prowadzony przeze mnie.
— Jak głupio, że pomyślałeś, że wsiądę do twojego samochodu.
— Nie masz innego wyboru. Heath dopilnuje, żebyś wsiadła do mojego samochodu.
— Nie obchodzi mnie to. Ty masz kłopoty, nie ja.
— Naprawdę? Jestem prawie pewien, że po tym, jak zepsułaś jej kuchnię, nie obchodzi ją, czy da ci szlaban na trzy tygodnie, czy na cały rok szkolny.
Przewracam oczami, zirytowana, że wciąż mnie goni.
— I tak niedługo będę w domu, wiec nie rób zamieszania.
Słyszę, jak zatrzymuje się za mną, po czym odwracam się do niego, ale nie przestałam iść.
— Racja — mówi Harry, rozglądając się. Najwyraźniej nadal dokładnie wie, gdzie mieszkam.
A ponieważ chcę tylko przejść przez jedną ulicę, macham pół przekonaniem i odwracam się do przodu.
— A teraz wreszcie pozwól mi iść do domu.
Mam największy szacunek do Heath i mogę sobie wyobrazić, że ona po prostu chce, żeby Harry odwiózł mnie do domu, ponieważ jest już ciemno, ale nie wsiądę do jego samochodu. Zwłaszcza gdy mój dom jest dwie ulice dalej. Naprawdę mogę zaoszczędzić sobie tej minuty w jego samochodzie. Wolałabym wsiąść do samochodu seryjnego mordercy.
Okej, może to była trochę przesada.
Ale nie wsiadam do samochodu Harry'ego.
— Okej! — Wychodzi głos Harry'ego i brzmi to tak, jakby odsunął się ode mnie do tej pory, co sprawia, że znów patrzę przez ramię. Idzie ponownie ulicą do domu panny Heath.
Nieco zdziwiona tym, jak łatwo było się go pozbyć, patrzę prosto przed siebie przez ciemne ulice. Dlaczego zastanawiam się, jak łatwo przyjął moją prośbę o pozwolenie mi chodzenia do domu po ciemku? Raczej powinnam być zdziwiona, jak uparcie próbował mnie przez kilka chwil wepchnąć mnie do swojego samochodu.
Cóż, prawdopodobnie po prostu nie chce mieć więcej stresu z Heath, jak już to zrobił. To dla mnie dziwne, że po prostu odpuszcza, bo wcześniej taki nie był. Ale nie powinnam się dziwić. Harry jest dzisiaj inny.
Kiedy już widzę swój dom i wyciągam klucz z kieszeni, żeby otworzyć drzwi, od tyłu świecą mi reflektory. Kiedy samochód na mnie trąbi i podjeżdża w lewo, jestem w szoku, gdy widzę Harry'ego za kierownicą.
— Co to ma być? — pytam go, kiedy wyłącza silnik i zatrzymuje się obok mnie.
Ponieważ wciąż jest w samochodzie, słyszę tylko stłumiony głos.
— Odwiozę cię do domu! — woła.
Muszę śmiać się z rozbawienia.
— Odwieziesz mnie do domu? Mój dom jest pięć metrów ode mnie, na wypadek, gdybyś go wcześniej nie widział!
— W ogóle mnie to nie obchodzi, po prostu wsiadaj, żebym mógł cię odwieźć do domu!
— To pięć cholernych metrów, Harry!
— Wsiadaj!
— Nie!
Harry przewraca oczami z irytacją.
— Po prostu to zrób! Zaoszczędzisz nam obu wielu kłopotów!
Wydymam usta i milczę. Teoretycznie ma rację, ponieważ panna Heath była bardzo zła na nas oboje. Nadal nie rozumiem, dlaczego wciąż jestem taka zła, że odwiezie mnie do domu przez ostatnie pięć metrów. Ale wtedy po prostu to robię. Nie chcę się stresować, więc niechętnie otwieram drzwi samochodu, żeby wsiąść w czarnym audi Harry'ego.
Opadam na siedzenie pasażera, które jest cholernie miękkie i wygodne, i zatrzaskuję drzwi. Pachnie jak Harry i kokos. Wiem, że Harry kocha kokos, dlatego jestem pewna, że ten zapach nie pochodzi z perfum dziewczyny, ale tylko od niego. Prawdopodobnie ukrył też gdzieś świece o zapachu kokosa, żeby cały czas tak pachniało.
— Zapnij pasy — instruuje Harry, uruchamiając silnik.
— Nie muszę zapinać pasów, jak powiedziałam, że to tylko cholerne pięć metrów.
— Violet — warczy Harry. — Zapnij pasy.
Jęczę i wreszcie podnoszę pasek. Idiota.
Kiedy jestem zapięta, Harry wrzuca pierwszy bieg i chwyta kierownicę.
— Dobra, trzymaj się.
Po prostu krzyżuję ramiona i wyglądam na znudzoną przez okno.
— Następnie przejedź przez całe pięć metrów.
Słyszę, jak Harry powoli puszcza sprzęgło i z lekkim szarpnięciem jedziemy do przodu.
My toczymy się.
A sekundę później Harry ponownie hamuje i stajemy.
— Bardzo ładnie — mówię i patrzę na niego, kiedy zaciąga hamulec ręczny. — To było prawie tego warte.
Harry ignoruje moje słowa, ale wyciąga komórkę z kieszeni. Naciska na coś, a potem trzyma go po lewej stronie, z przednim aparatem skierowanym w naszą stronę.
— Uh — mówię, gdy patrzę na niego z ekranu jego telefonu komórkowego, gdzie oboje jesteśmy widoczni. — Możesz zapisać selfie.
Harry wciąż trzyma telefon i wydaje się, że znajduje idealny kat.
— Cholera, jest tak ciemno, że prawie nic nie widać. To nie ma znaczenia. — Potem naciska przycisk i pojawiło się ładne zdjęcie, na którym patrzę na niego ze złością.
Znowu trzyma swój telefon komórkowy w obu rękach i wydaje się, że wysłał zdjęcie w Whatsapp.
— Jest dla Heath. Chciała dowodu, że przywiozłem cię do domu.
Dlatego naprawdę chciał przejechać pięć metrów.
— Dlaczego, do cholery, masz jej numer na swojej komórce?
Wzrusza ramionami i pisze coś pod zdjęciem.
— Cholernie często narzeka, dlatego większość spraw załatwiamy przez Whatsapp.
Unoszę brew.
— To jest dziwne.
— Może, ale... — Znowu odkłada telefon. — Możesz teraz wyjść. Zabrałem cię do domu.
Nie myśląc zbyt wiele o ego słowach, rozpinam się. Nie mógł pożegnać się jeszcze bardziej nieżyczliwie. Ale i tak nie liczyłam na wiele, bo wieczór nie może być gorszy. Mimo to znów przeczesuję dłonią mokre, potargane włosy i potajemnie smaruję nimi siedzisko, żeby on też mógł cieszyć się wieczorem.
— Też życzę dobrej nocy — żegnam się z nim, stojąc obok samochodu. — Jermaine - Rene.
Harry gapi się na mnie od wewnątrz, ponieważ wiem, jak bardzo nienawidzi tego imienia. Uruchamia silnik.
— Dobranoc, Lotta.
CZYTASZ
Violet Socks ✸ PL
Fanfiction"Utrata ciebie była czymś, z czym nie mogłem sobie poradzić." Los łączy ludzi, los dzieli ludzi. Ale czasami los nie wie, czego chce, a potem kontratakuje, zbiegiem w fioletowych skarpetkach, metaforach, pocałunkach, dramatach, zazdrości i wielkich...