Sposób, w jaki patrzę na Harry'ego, a on odrywa ode mnie wzrok, w milczeniu spoglądając na jezioro, wydaje mi się, że sam nie ma odpowiedzi. Może sam nie wie, jak coś takiego mogło się wydarzyć, a może tak naprawdę po prostu się zmienił.
— Jak mogłeś mnie wtedy zostawić? — pytam go, ponieważ wciąż milczy. — Co się z nami stało?
— Rzeczy się zmieniły. — To wszystko, co Harry ma do powiedzenia. — A potem... za dużo się zmieniło.
Desperacko próbuję złapać jego wzrok, ale on wciąż odwraca wzrok.
— Ale co? Do dziś nie wiem, dlaczego po prostu... odszedłeś. ― Kiedy Harry już nic nie mówi, dodaję: — Byłeś ty czy ja? Nigdy tego nie rozumiałam, nigdy.
Mijają sekundy, w których już jestem pewna, że nie będzie o tym mówił, tak jak nie chciał mi powiedzieć w kuchni, dlaczego nigdy nie powiedział mi, że jego ojciec ma raka. Ale Harry mnie zaskakuje. Ponownie.
— To byłaś ty — mówi, wciąż nie patrząc na mnie.
— Co?
— Zrobiłaś dużo gówna wtedy w złym czasie. — Harry odchyla się do tyłu, biorąc głęboki oddech. — Nie odszedłem bez powodu.
— Co ja zrobiłam? — Moja głowa szuka rzeczy, które mogłam wtedy zrobić źle, ale nie przychodzi mi do głowy więcej aktów, takich jak łamanie futboolu Harry'ego.
W rozmowie następuje krótka przerwa, po czym Harry mówi:
— Tuż przed twoimi trzynastymi urodzinami przedstawiłem cię mojemu kuzynowi Berry, pamiętasz to?
Przytakuję.
— Nie zamierzam tego wszystkiego rozszerzać, ale byłem tak przerażony tym, jak bardzo go zainteresowałaś. Przeprowadził się do Belfastu i to było tak cholernie irytujące, jak dużo o nim mówiłaś. Nigdy ci nie mówiłem, ale absolutnie nie mogłem go znieść, nawet w oddali. Ale oczywiście nie miałem innego wyjścia, jak zaakceptować, że tak dobrze się dogadujecie. To znaczy, pod koniec dnia i tak nie powinno mnie to obchodzić, prawda? Ale — to brzmi tak dziecinnie, ale byliśmy wtedy tylko dziećmi — w pewnym momencie okłamałaś mnie i wystawiłaś mnie na spotkanie z Berrym. Wiedziałem o tym, ale zaakceptowałem to.
— Czy to dlatego mnie zostawiłeś? — pytam Harry'ego prawie z wyrzutem.
Śmieje się lekko, brzmi to gorzko.
— Nie, jeszcze nie skończyłem. Sytuacja była dość napięta, a potem w twoje trzynaste urodziny u mojego ojca zdiagnozowano raka. I zadałaś sobie pytanie, dlaczego wtedy ci nie powiedziałem. Prawda jest taka, że chciałem ci powiedzieć.
Nadal uważnie słucham.
— Pamiętam to bardzo dobrze — mówi Harry zamyślony. — Byliśmy w szkole, ty stałaś na korytarzu, a ja nie spałem poprzedniej nocy, bo mama mnie dręczyła, no i oczywiście ta sprawa z moim tatą. Rozmawiałaś z Berrym, a ja stałem za tobą, był kompletny bałagan, ale jakby moja ogólna sytuacja nie wystarczała, słuchałem, jak mówisz Berry'emu, że... Harry nigdy nie będzie moim pierwszy wyborem... On jest po prostu jakimś idiotą, którego znam zbyt długo. Rodzice zmuszają mnie, żebym się z nim zaprzyjaźniła. — Harry krzywi się, jakby te słowa znów go zraniły. — Cholera, Violet, chyba nie potrafisz sobie wyobrazić, co mi tym zrobiłaś.
Z moich ust nie wydobywa się żaden dźwięk. Po prostu siedzę przykucnięta na siedzeniu i pamiętam dokładnie, jak powiedziałam to Berry'emu.
—Chciałem ci powiedzieć, że mój ojciec ma raka, byłem wyczerpany i oddałaś mi ostatni strzał, nie wspominając już o tym, że gówno z Berrym już mnie irytowało. Może powinienem był wtedy z tobą porozmawiać, zapytać, dlaczego w ogóle mówisz to gówno, ale szczerze mówiąc nie mogłem już nawet na ciebie patrzeć, nie chciałem już na nikogo patrzeć. Byłaś dla mnie wtedy wszystkim, a potem wszystko schrzaniłaś. — Spogląda na jezioro ze swojej kierownicy. — I w złym momencie. Dlatego już z tobą nie rozmawiałem, nie dlatego, że nie pomyślałaś, czy byłaś wystarczająco fajna lub Chris był lepszy, po prostu sprawiłaś, że poczułem się jeszcze bardziej gówniany niż przez całe tygodnie wcześniej.
CZYTASZ
Violet Socks ✸ PL
Fanfiction"Utrata ciebie była czymś, z czym nie mogłem sobie poradzić." Los łączy ludzi, los dzieli ludzi. Ale czasami los nie wie, czego chce, a potem kontratakuje, zbiegiem w fioletowych skarpetkach, metaforach, pocałunkach, dramatach, zazdrości i wielkich...