Rozdział 53 - Narnia

12 1 0
                                    

— Mógłbyś przynajmniej powiedzieć mi, dokąd idziemy? — pytam Harry'ego, gdy idzie na trzecie piętro, gdzie nie ma już absolutnie żadnego ucznia. Cały czas mam nadzieję, że żaden nauczyciel nas nie złapie.

— Pokaże ci szafę, której używamy, by dostać się do Narni — odpowiada Harry, zirytowany moimi pytaniami.

Patrzę na niego sceptycznie.

Przewraca oczami i przechodzimy obok wielu klas do drzwi, w których nigdy nie byłam.

— Violet, gdybym chciał, żebyś natychmiast wiedziała, powiedziałbym ci. — Wyciąga kółko z kluczami z kieszeni spodni, a moje oczy wychodzą mi z głowy, kiedy widzę, jak wkłada jeden z tych kluczy do zamka w drzwiach.

Natychmiast rozglądam się wszędzie, żeby mieć pewność, że nikt tego nie widzi. Cicho syczę na niego:

— Harry, oszalałeś? Skąd wziąłeś klucz?

Cicho otwiera drzwi, a potem też się rozgląda.

— Lata temu ukradłem dozorcy, kiedy był nieostrożny. Wejdź.

— Nie masz ich już wszystkich. Pokój zdecydowanie nie jest zamykany na nic.

Ale Harry waha się i po prostu wpycha mnie do pokoju. Zamyka za nami drzwi, a ja mimowolnie się rozglądam. Wygląda jak magazyn, tylko duży. Przez sufit prowadzi drabina.

Harry chowa klucz z powrotem do kieszeni i prawidłowo zakłada plecak. Spogląda w otwór, przez który przechodzi drabina.

— W porządku, jesteś gotowa do wyjazdu do Narni?

Jednak ignoruję jego głupie pytanie i szturcham go w ramię, po czym patrzy na mnie zdziwiony.

— Nigdy więcej mnie nie popychaj.

Śmieje się lekko, a potem znowu podnosi wzrok.

— Dobrze, nigdy więcej. Chcesz pierwsza czy ja?

Ja też patrzę w górę.

— Co tam jest?

— Narnia.

— Harry. Co tam jest?

— Dach szkoły. Brzmi nudno, ale tak nie jest. Więc chcesz iść pierwsza czy ja?

— Chcę iść pierwsza — odpowiadam, zaskoczona swoją energią, chociaż nie powinnam być zaskoczona. Cały czas robiłam takie rzeczy z Harrym. Zarzucam moją torbę na ramię. — Abym spadła na ciebie, jeśli się poślizgnę.

— Świetny pomysł.

Chwytam się metalowej drabiny i patrzę w górę, robiąc pierwszy stopień. Może to nie było takie wygodne, żeby iść pierwsza, kiedy mam na sobie spódnicę, ale nie obchodzi mnie to. O dziwo.

Wspinam się dalej i wokół mnie robi się coraz ciemniej, gdy słyszę, jak Harry za mną idzie. Jesteśmy na bardzo małej przestrzeni, na samej górze widać światło, cieszę się tylko, że nie cierpię na klaustrofobię. W przeciwnym razie nie byłoby to takie zabawne.

— Widzisz co? — pytam Harry'ego, bo jest już całkiem ciemno. Ostrożnie wspinam się dalej, światło jest coraz bliżej.

— Widzę tylko zielone kropki.

— Zielone kropki?

— Tak, zielone kropki. Tak naprawdę nie pasuje do twojej brązowej spódnicy.

I od razu uświadamiam sobie, co Harry ma na myśli. Moje majtki mają zielone kropki. O Boże, teraz jestem zdecydowanie zakłopotana. Ale on też naprawdę nie ma poczucia wstydu, po prostu nokautuje go, jakby to było codzienne życie. To absolutnie nie jest codzienność. Na szczęście nie widzi mojej czerwonej twarzy z zielonymi kropkami.

Violet Socks ✸ PLOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz