Rozdział 49 - ToToes

16 2 0
                                    

Śmieję się z niedowierzaniem i biorę łyk soku pomarańczowego.

— Zgadzam się.

— Nie wierzysz mi?

— Jak również? Kiedy malowałeś ściany z lekcji fizyki, umieszczałeś na nich nawet swoje imię. Nawiasem mówiąc, to było całkiem sprytne, muszę to powiedzieć.

Harry nic nie mówi, po prostu je.

— A wczoraj — dlatego wciąż mówię. — Zastrzeliłeś Jessicę i od razu zacząłeś coś z jakąś dziwną Lolą.

— Właściwie ma na imię Lilly — poprawia mnie od niechcenia Harry.

— I założę się, że ta dziwna Lola jest nie mniej pusta niż Jessica.

— Właściwie, Violet, Lilly w przyszłym roku wybiera się na studia na Uniwersytet Harvarda. Jest naprawdę miła.

— Nie obchodzi mnie to — mówię i zapycham usta jajkami. — I tak nie chodziło o Lolę.

Harry wzdycha, jakby był mną rozbawiony. Wygląda na to, że chce coś powiedzieć, ale przerywają nam drzwi frontowe, które są zatrzaśnięte.

Anette wchodzi do salonu. Jak zwykle ma na sobie garnitur do spodni, który idealnie leży na jej ramionach. Jej blond włosy układają się na ramionach, jakby prosto z fryzjera, nie jest to niezwykłe wrażenie. Uśmiecha się, kiedy nas widzi i kładzie swoją walizkę na krześle obok Harry'ego.

— Co za niespodzianka — mówi, patrząc na mnie. — Violet. Spodziewałam się każdej dziewczyny, ale nie ciebie.

Próbuję się odwzajemnić uśmiechem. Ostatni raz, kiedy ją widziałam, przeklęłam ją najgorzej. Jak może znów być taka miła?

— Tak — mówię, mając nadzieję, że ból głowy w końcu ustanie. — Sprawa spontaniczna.

Harry całkowicie ignoruje swoją matkę i po prostu ruszył dalej. Nawet kiedy kładzie rękę na jego ramieniu.

— Harry, kochanie, co tu robiłeś? — Odwraca trochę jego głowę, co ujawnia zadrapanie na jego szyi.

Zirytowany natychmiast wyrywa głowę z jej rąk.

— Zostaw to.

— Wygląda na to, że wczoraj walczyłeś z tygrysem — mówi Anette, po czym śmieje się w moim kierunku, jakby tygrys miał na myśli mnie. Znowu głaszcze Harry'ego dłonią po głowie, głaszcze go po włosach. — Ale przynajmniej uczesz włosy, kiedy już masz gościa. W przeciwnym razie nie zobaczysz swoich pięknych oczu.

Harry bierze głęboki oddech i wytrąca jej rękę z włosów.

— Człowieku, skończ gówno. Nie masz czegoś do zrobienia?

Anette patrzy na Harry'ego i wzdycha z frustracją, gdy ten odwraca się z powrotem na swój talerz.

— Zdecydowanie odziedziczyłeś poranną zrzędę po swoim ojcu. Ale masz rację. — Znowu bierze walizkę z krzesła i uśmiecha się do mnie. — Pójdę do mojego biura. Jeśli będziesz czegoś potrzebować, wpadnij. Miłego dnia, dzieci.

Zdziwiona obserwuję Anette potem, gdy znika z kuchni. Dla nich to tak, jakby nic się naprawdę nie wydarzyło. Nawet kłótnia z Harrym nie tkwi w jej kościach. Albo fakt, że William umiera. Po prostu wydaje się szczęśliwa.

— I myślałam, że skręci mi kark — mówię Harry'emu, kiedy Anette jest poza zasięgiem słuchu.

Wzdycha z irytacją.

— Nie martw się, przed innymi zawsze udaje, że wszystko jest w porządku. Gdyby cię tam teraz nie było, rozmowa nie potoczyłaby się tak harmonijnie.

Violet Socks ✸ PLOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz