Następnego ranka postanawiam nie iść do szkoły. Nie jestem w nastroju do udawania, że jestem szczęśliwa przez pół dnia, kiedy tak nie jest. W pewnym sensie ja z kolei absolutnie nie. Zeszłej nocy spędziłam dużo czasu z Brandonem przez telefon, rozmawiałam z nim, poznałam go lepiej. Opowiedział mi dużo o swojej młodsze siostrze i o tym, jak dobrze się razem bawią. Kiedy powiedziałam mu o Rosy, musieliśmy się śmiać. Niedługo zabiorę go do domu, żeby przedstawić Rosy i mamę. Żeby uczynić nasz związek bardziej poważnym.
— Ale wiesz, że nie zawsze tak może być — mówi nerwowo mama przez telefon, gdy schodzę po schodach do kuchni, wciąż w piżamie. — To naprawdę tylko wyjątek. W przyszłości możesz zostać w domu, kiedy jesteś chora.
— Tak, to świetnie, mamo — jęczę, bo mówi mu to już czwarty raz. — To wyjątek, rozumiem.
— Bardzo dobrze. Wyjątek. Ale jeśli i tak nie masz dzisiaj nic do roboty, możesz od razu wyświadczyć mi przysługę.
— Absolutnie, to by było? — Sięgam po płatki kukurydziane, które są na lodówce.
— Proszę, idź dzisiaj do Williama.
Marszcząc brwi, przerywam zdejmowanie miski z półki.
— Powinnam iść do Williama?
— Tak, proszę. Może zabierzesz ze sobą Rosy. Wiesz, że umiera, jest starym znajomym i myślę, że zasługuje, żeby znów zobaczyć kilka twarzy. A ty dobrze się z nim dogadywałaś.
— Mamo — jęczę, chociaż nie powinnam. Po prostu nie chcę wchodzić do domu Harry'ego.
— Zrobisz to, Violet — nalega teraz moja matka. — Daj mu trochę róż Brandona, bo inaczej po prostu zwiędną w kuchni. Do zobaczenia dziś wieczorem, kochanie.
Zanim znów mogę jęczeć, rozłącza się, wzdycham i zamykam telefon. Świetnie, nie tak wyobrażałam sobie mój wolny dzień. Chciałam leżeć w łóżku, oglądać filmy i być w depresji przez jeden dzień, ale nie iść do domu Harry'ego, żeby zobaczyć jego śmiertelnie chorego ojca. Nie żebym nie chciała widzieć ludzi nieuleczalnie chorych, ale nie chcę widzieć Harry'ego.
— Dzień dobry, Violet — wita mnie moja siostra, wchodząc do kuchni w swojej różowej piżamie Lillifee. Siada przy stole, ziewając. — Co powiedziała mama?
— Czas na nową piżamę — mówię do niej i przynoszę jej miski z półki, do której wkłada płatki kukurydziane. — Twoja robi się dla ciebie za mała.
— Powiedz, co powiedziała.
— Później mamy iść do Williama. — Biorę dwie miski po napełnieniu ich mlekiem i odkładam jedną dla niej. — Ojciec Harry'ego, wiesz.
— Wiem, kim jest William — odpowiada Rosy, przewracając oczami. Rano jest jeszcze bardziej nieznośna. Powinna też być w szkole, ale mama powiedziała, że jeśli ja mogę zostać w domu, Rosy też może zostać w domu. Cholera. Demokraci.
— Ale prawie go nie znam. Mogłam go raz lub dwa razy widzieć.
— Mama mnie zmusza — mówię, wzruszając ramionami. — I dlatego ja zmuszam ciebie.
A ponieważ zmuszam Rosy, jesteśmy już dwie godziny później, o jedenastej rano, w drodze do Williama. Ubraliśmy się odpowiednio, ponieważ wiemy, że spodnie do biegania lub tym podobne są absolutnie niemile widziane w tej rodzinie. Niestety. Kiedy wchodzimy na ich podwórko, oddycham z ulgą, widząc, że samochodu Harry'ego tam nie ma. Na szczęście jest w szkole.
Rosy dzwoni do drzwi i czekamy, aż ktoś je otworzy. Anette też nie ma w domu, więc zastanawiam się, czy ktoś w ogóle może nam otworzyć drzwi. Ale mój sceptycyzm kończy się, gdy Estefania uśmiecha się do nas.
CZYTASZ
Violet Socks ✸ PL
Fanfic"Utrata ciebie była czymś, z czym nie mogłem sobie poradzić." Los łączy ludzi, los dzieli ludzi. Ale czasami los nie wie, czego chce, a potem kontratakuje, zbiegiem w fioletowych skarpetkach, metaforach, pocałunkach, dramatach, zazdrości i wielkich...