— Okej — mówię, szczerząc się, przygryzając dolną wargę, żeby mój głupkowaty uśmiech wyglądał mniej głupkowato. — Więc... co to teraz oznacza?
— Na co liczysz, że to oznacza?
— Mam nadzieję, że to oznacza, że... robimy to, co chcemy.
Harry uśmiecha się.
— Zgoda. — Odwraca się do przodu. — Naprawdę głupie. Wcześniej dałem nam drugą szansę.
— Naprawdę? — pytam go ze zdziwieniem. — Kiedy?
— Po zastrzeleniu Brandona na wyciągnięcie ręki. Byłem z ciebie tak cholernie dumny, że nie miałem innego wyjścia, jak pozwolić nam znów być przyjaciółmi.
— A potem natychmiast zaciągnąłeś mnie do Narnii.
— Prawidłowo.
— A potem znowu wszystko schrzaniłeś, całując Jessicę.
Harry wzdycha i opada ramionami.
— Prawidłowo. Ale było też dużo oklasków.
Pozwalam zwisać nogom i zaczynam czuć się dobrze. Nie myślę już o Brandonie czy Jessice. Jedyne, o czym teraz myślę, to świadomość, że Harry i ja korzystamy z drugiej szansy. I zadziała. Tym razem zadziała. Oboje popełniliśmy błędy i wszyscy sobie wybaczaliśmy. Życie rozdzieliło nas wystarczająco długo, czas być tym, kim byliśmy kiedyś. Tylko trochę starsi i popieprzeni.
Zapinam pasy, gdy Harry uruchamia silnik.
— Zasłużyłeś na klapsa. Nie całujesz zabranych dziewczyn.
Nic nie mówi, tylko chichocze do siebie.
I też się uśmiecham. Wracam do domu i uśmiecham się. Uśmiecham się, całując mamę w policzek, mówiąc jej, że się nie myliłam i całując Rosy, która chce się ode mnie odsunąć z irytacją, ale i tak ją całuję. Dziękuję jej za bycie tak niesamowitą siostrą i dziękuję jej za rozmowę ze mną, kiedy byłam smutna.
Potem wieczorem kładę się w łóżku, patrzę w sufit i wciąż się uśmiecham. Kilka dni temu szukałam tutaj odpowiedzi na wszystkie moje pytania, teraz wiem, że na wszystkie moje pytania już odpowiedziałam.
****
— Mamo! — krzyczę przez cały dom, gdy następnego ranka stoję w pośpiechu w salonie, mając nadzieję, że nie spóźnię się na mój autobus. — Mamo, powiedz Rosy, żeby się pospieszyła!
— Powiedz jej sama! — Mama krzyczy z powrotem z łazienki. — Jesteś wystarczająco dorosła!
Jęczę zestresowana i dlatego wołam Rosy:
— Rosy! Ruch! Każdego ranka to samo!
— Violet, to ty zawsze zajmujesz godziny! — krzyczy z góry. — Trzymaj się faktów!
— Dam ci fakty za chwilę, jeśli sprawisz, że przegapimy ten pieprzony autobus!
— Mamo! Violet znów przeklina!
Miałam dość. Przewracam oczami i otwieram frontowe drzwi. Kilka razy spóźniłam się na autobus z powodu Rosy, bo boi się jechać sama rano. Poza tym zawsze jest dorosła, ale jeśli chodzi o inne dzieci, nagle znów staje się nieśmiałą dziewięciolatką, biedną Rosy.
Trzaskam za dobą drzwiami i w tej samej sekundzie klepię się w czoło. Mój klucz. Cholera, moja niezdarność. Dzwoniąc dzwonkiem, szybko grzebię w torebce, żeby sprawdzić, czy jestem na tyle sprytna, żeby go spakować. Ale wygląda naprawdę źle. Rosy mnie zabije.
— Rosy! — krzyczę przez drzwi i pukam. — Otwórz, zapomniałam klucza!
Od wewnątrz słyszę jej kroki schodzące ze schodów. Stoi tuż przed drzwiami, ale ich nie otwiera.
— Mówiłam ci, że nie otworzę ich, jeśli znowu zapomnisz klucza!
— Czy chcesz mnie — Rosy, powiem mamie!
— Zrób to, stoisz przed drzwiami!
— Argh! — wykrzykuję, obracając się na piętach. Wściekle schodzę po trzech kondygnacjach schodów i chwytam garść kamyków, które leżą obok klombu mamy. — Ostrzegałam cię, Rosalinda! — Potem cofam się o kilka kroków i celuję w okno pokoju Rosy.
A potem rzucam pierwszy kamień.
— Otwórz!
Nic się nie dzieje, wiec rzucam jeszcze kilka kamieni.
— Mój autobus odjeżdża za cztery minuty, przysięgam, że powiem Toby'emu z sąsiedztwa, że go interesujesz!
I wkrótce widzę postać Rosy w oknie, patrzącą na mnie z przerażeniem. Ale kiedy rzucam kolejnymi kamyczkami, ona znika i jestem pewna, że wpakuję się w kłopoty z mamą, ale nie obchodzi mnie to. Mam zajęcia teatralne przez pierwsze dwie godziny i nie spóźnię się na nie, zwłaszcza gdy jest tam Harry.
Wściekła rzucam resztę moich kamyków w okno Rosy i krzyczę.
— Skarżypyta!
— O cholera. — Nagle tak niechciany głos dobiega za mną i piszczę z przerażenia, kołysząc się do Harry'ego, który właśnie wysiadł ze swojego samochodu i naśmiewa się ze mnie. — Rzucasz kamykami tak wcześnie rano?
Oszołomiona trzymam dłoń na sercu i uspokajam się.
— To był bardzo intymny moment z moją siostrą, co ty tutaj robisz?
— Zabiorę cię ze sobą — mówi Harry, jakby to była oczywistość. — Kiedyś wpadałem każdego ranka, pamiętasz?
Wydycham powietrze z ulgą. Teraz nie muszę spóźnić się na autobus. Podbiegam do niego i problem z moim kluczem jest już zapomniany.
— Kiedyś myślałam, że z motocyklami jest fajniej.
— Niestety mogę zaoferować tylko to — mówi Harry, kiedy wsiadamy do jego samochodu i znowu cudownie pachnie kokosem. — Jazda autobusem i tak jest do bani.
— Zgadza się — mówię radośnie. Rozglądam się wokół samochodu Harry'ego i marszczę brwi, gdy odjeżdża. — Ale muszę cię teraz zapytać. Dlaczego zawsze pachnie tu kokosem? W końcu chcę wiedzieć.
— Naprawdę chcesz wiedzieć? — mówi pewnie, a ja zdaję sobie sprawę, jak bardzo kocham jego dzisiejsze ubrania. Obcisłe, jasne dżinsy z luźnym brązowym swetrem. To takie proste, ale absolutnie je uwielbiam.
— Tak, powiedz mi w końcu — namawiam go, zauważając jednocześnie, jak bardzo lubię jego rozczochrane brązowe włosy i wydatny podbródek z lekkim zarostem.
— W porządku. — Pochyla się do przodu, jadąc i szuka czegoś pod swoim siedzeniem. Właśnie kiedy myślę, że trafiamy na chodnik, siada prosto i wyciąga białe bile.
Podnoszę je bezradnie.
— To bomba do kąpieli — wyjaśnia Harry, jakby to było zupełnie normalne. — Odkryłem, że te rzeczy pachną jeszcze intensywniej niż pachnące drzewa, a także trwają dłużej.
— Czy jest jeden pod moim siedzeniem? — pytam Harry'ego, sceptycznie przyglądając się kruchej kuli w mojej dłoni.
— Pod każdym siedzeniem jest jedna.
— To naprawdę dziwne, Harry.
Spogląda na mnie krótko, a potem się uśmiecha.
— Zgadza się.
CZYTASZ
Violet Socks ✸ PL
Фанфик"Utrata ciebie była czymś, z czym nie mogłem sobie poradzić." Los łączy ludzi, los dzieli ludzi. Ale czasami los nie wie, czego chce, a potem kontratakuje, zbiegiem w fioletowych skarpetkach, metaforach, pocałunkach, dramatach, zazdrości i wielkich...