Kiedy zamykam za sobą drzwi, od razu zdaję sobie sprawę, że dzisiejszy wieczór będzie najbardziej dramatycznym występem w moim życiu. Pada deszcz, a ja nie mam prawa jazdy, ale dramat jest dobry. Czym byłby spektakl, prośba o przebaczenie i miłość bez deszczu?
Dlatego biegnę w butach przez błotnisty ogród do naszego garażu i chwytam rower. Lekceważę fakt, że wciąż jestem w piżamie i wyglądam jak idiotka, i jadę tak szybko, jak tylko mogę do Harry'ego. Deszcz mocno wali mi w twarz i gdyby nie początek lata, zamarzłabym na śmierć, ale pogoda wydaje się być dzisiaj całkowicie po mojej stronie.
Teraz albo nigdy. Albo?
Kiedy docieram do domu Harry'ego w ciągu kilku minut (i to w rekordowym czasie), po prostu rzucam rower na ich podwórko i biegam po jego ogrodzie, wiedząc, że stąd mogę zobaczyć jego okno. To takie głupie, ale czuję, że muszę to zrobić. Piszę sztuki, wszystko, co mogę zrobić, to stać w deszczu, wyznać Harry'emu moje uczucia i rzucać kamieniami w jego okno. Romeo i Julia są niczym w porównaniu z nami.
W jego pokoju pali się światło, a ja jestem już mokra. Mam nadzieję, że nie obudzę żądnych sąsiadów ani Anette, jeśli w ogóle jest w domu. Nadal bez tchu, wycieram mokre włosy z czoła i rozglądam się za małymi kamieniami, ale nie mogę ich znaleźć. Więc działam szybko i sięgam prawą ręką do klombu, chwytam dużą bryłę ziemi i celuję w okno Harry'ego.
Robię głęboki wdech i wydech. To zadziała.
A potem odwracam się i uderzam w pełne okno Harry'ego. Musiałby być ślepy lub głuchy, gdyby nie zdawał sobie z tego sprawy. Głuchy, jeśli nie słyszał tego potężnego, głośnego plusku, i ślepy, jeśli nie widział ogromnej plamy brązowego błota, powoli spływającego po jego oknie. Przypomina stos krów. Kamienie byłyby bardziej romantyczne, ale nie ma innego wyjścia. Potem błoto przykleja się do okna Harry'ego, o ile Harry tego nie zauważa.
Modlę się, a potem widzę jego burzę brązowych włosów pojawiających się przed oknem. Mój puls przyspiesza i sztywnieję, wciąż stojąc w deszczu, mocząc moją jasnoniebieską piżamę, ale nie interesuje mnie nic poza Harrym, który wygląda na zdezorientowanego po drugiej stronie ciemnego ogrodu. Otwiera okno i wystawia głowę.
— Co do cholery? — słyszę jego niski głos, gdy ponownie patrzy na grubą kupę błota, która teraz uderza w jego okno na kamienną podłogę.
Kocham jego głos.
Ale nie mogę tak po prostu myśleć, muszę to powiedzieć. Biorę więc kolejny głęboki wdech i robię to, co każe mi mama. Słucham mojego serca.
— Harry! — wołam, więc w końcu mnie rozpoznaje.
Natychmiast na mnie patrzy, a ja nie rozpoznaję jego wyrazu twarzy. Wychyla się trochę bardziej przez okno.
— Violet?
— Tak, to ja! — mówię, nie mając nawet pojęcia, co powiedzieć. — Violet!
— Czy ty... co robisz tam na dole? I dlaczego — czy to twoja piżama?
Zamykam oczy na dwie sekundy i energicznie zaciskam pięści. Teraz albo nigdy, teraz albo nigdy, teraz albo nigdy. Nie trać czasu, nie owijaj w bawełnę, po prostu czuj i nie myśl.
Po prostu mów i nie myśl.
— Nemo! — krzyczę do niego.
Marszczy brwi.
— Co?
— Nemo jest odpowiedzią! Ten cytat, który mi wtedy dałeś na dachu szkoły! To z Gdzie jest Nemo!
Harry nic nie mówi.
— "Patrzę na ciebie i jestem w domu! — cytuję. — Proszę, nie chcę stracić tego uczucia! Nie chcę o tym zapomnieć!" Przyszło mi to do głowy po drodze tutaj i szczerze mówiąc, zastanawiam się, dlaczego wtedy nie przyszło mi to do głowy, bo Nemo był właściwie moim ulubionym filmem i znam wszystkie dialogi na pamięć i wtedy przypomniałam sobie ile razy w dzieciństwie zmuszałam cię do obejrzenia tego filmu ze mną chociaż nie chciałeś i wtedy znowu zadałam sobie pytanie dlaczego ty mówiąc ten cytat, a nie ja, i jakoś zdecydowałam, że... przepraszam, zgubiłam wątek... cholera! — Rozczesuję włosy i wypuszczam deszcz z ust. Harry milczy, a ja wyglądam na napiętą na ziemi.
CZYTASZ
Violet Socks ✸ PL
Фанфик"Utrata ciebie była czymś, z czym nie mogłem sobie poradzić." Los łączy ludzi, los dzieli ludzi. Ale czasami los nie wie, czego chce, a potem kontratakuje, zbiegiem w fioletowych skarpetkach, metaforach, pocałunkach, dramatach, zazdrości i wielkich...