Rozdział 12 - Jessica i Harry - Sześć

17 2 0
                                    

Pogrążona w myślach i fantazjach, wpatruję w Brandona podczas lekcji angielskiego. Uwielbiam sposób, w jaki jego blond loki bawią się wokół jego twarzy i dodają coś zabawnego do jego miękkich rysów. Siedzę ukośnie za nim, dlatego nie mogę patrzeć na jego cudowne brązowe oczy, ale jestem pewna, że błyszczą jak każdego dnia. Uwielbiam nawet to, jak swobodnie siedzi na tym krześle i nie obchodzi mnie, że nie słucha wykładów, tylko słucha swojej komórki, co jest właściwie zabronione. To taki buntownik, uwielbiam to.

Wzdycham, gdy moje zęby pracują na końcu ołówka.

Widzę go codziennie i każdego dnia chciałabym, żeby był moim wielbicielem. Teoretycznie jest moim ukochanym, ponieważ po prostu trzymam się nieba, ale nie jestem jego ukochaną. Wiem, smutno, ale tak jest od dwóch lat. Jednak przez dwa lata nie miałam więcej niż hej, co słychać? Albo Brandon, ja biała Violet, a nie Vivien z nim wymieniona. Wystarczy. Wciąż mogę go obserwować na zajęciach przez cały czas, więc jeszcze nie marnuję. Już dawno pogodziłam się z faktem, że dla niego jestem tylko powietrzem w podkolanówkach i że dla mnie jest moim osobistym bogiem seksu. Adonisem z ciałem Adonisa i włosami Adonisa.

—Panno Berrymore!

Od razu zaczynam się denerwować i ołówek wypada mi z ręki, prosto na biurko.

Cala klasa się na mnie gapi, podobnie jak pan Smith, nasz nauczyciel angielskiego.

— Czy możemy dowiedzieć się, gdzie przed chwilą byłaś? — pyta mnie pan Smith ze złością i poprawiając okulary do czytania na nosie.

— Uch — jąkam się i siadam prościej. — Byłam właśnie u... u Goethego?

— U Goethego, oczywiście. Co mu zrobiłaś, co?

Myślę ciężko. Cholera jaka była ostatnia rzecz, jaką zrobiliśmy na tym kursie?

— Omówiłam z nim kilka jego starych wierszy!

Pan Smith absurdalnie kręci głową.

— Panno Berrymore, nie prowadzę tych zajęć, żebyś mogła spojrzeć na innych mężczyzn. Skoncentruj się na moich lekcjach lub opuść moją klasę.

Zaraz będę jaskrawoczerwona. Pan Smith nie ma już wszystkich filiżanek w szafce. Jak może mnie tak zdemaskować? Nawet Brandon śmieje się ze mnie z całą klasą, chociaż prawdopodobnie nawet nie wie, że to on był tym, na którego się gapiłam.

Słyszę śmiech Jessiki za sobą, zmieszany z cichym, szorstkim śmiechem Harry'ego. Do diabła z nimi.

— Ale byłam ostrożna! — Próbuję uchronić się przed kłopotliwą sytuacją. — Rozmawialiśmy o wierszu Goethego!

Pan Smih wzdycha i odwraca się do tablicy, żeby coś zapisać.

— Jak miło, słuchałaś bez przekonania. Pozwólcie, że kontynuuję moją lekcję, później uzupełnię sześć.

Otwieram oczy. O Boże, jest coraz gorzej. Hańba przed moją sympatią, a potem kolejna sześć?

— Zasłużona — szepce Jessica za mną, a ja od razu chcę się odwrócić i krzyknąć jej prosto w twarz.

Zamiast tego mówię do pana Smitha.

— Nie możesz mi dać szóstki, panie Smith. Tylko dlatego, że tylko raz nie zwróciłam uwagi!

Pan Smith ponownie wzdycha i odwraca się do mnie.

— Moje lekcje nie służą marzeniu, ale uczeniu się i myśleniu. Uważaj, wszystko jest w porządku, ale cię tu nie było i nie byłaś też z Goethem, więc zasługujesz na tę szóstkę.

Nerwowo chwytam ołówek. Boże, jak surowy może być nauczyciel?

— Panie Smith, proszę...

— Człowieku, po prostu to zobacz! — Jessica beczy teraz za mną. — Gapisz się na Brandona, więc też musisz w to uwierzyć, frajerze!

Czy można stać się jeszcze bardziej czerwonym? Jak śmiesz się gapić i używać Brandona w jednym zdaniu, żeby mnie zdemaskować? Na wszelki wypadek spoglądam na Brandona, żeby dowiedzieć się, czy został podsłuchany. Wydaje się, że nie słucha, co sprawia, że oddycham normalnie.

— Jessica, lepiej zadbaj o swoją szminkę — mruczy Charly, z powrotem przy stole obok mnie. — Harry wydaje się mieć połowę tego na twarzy.

Klasa znowu się śmieje. Ale nie ja. Nigdy się nie śmieję, kiedy Harry się śmieje, ponieważ robi to teraz. Jakby wspaniale mieć szminkę Jessiki na twarzy. To jest obrzydliwe. 

— Cicho! — woła pan Smith, gdy klasa robi się bardziej niespokojna. Odwraca się do mnie. — Powiedz mi, gdybyś była tam z Goethem i szóstka zostanie zapomniana. Z tym niepokojem nie mogę brać lekcji.

Biorę głęboki oddech. Gdybyś była tam z Goethem. Zagłębiam się we wspomnienia związane z tym wierszem, w myślach przeglądam kilka albumów poetyckich i wreszcie znajduję to, czego potrzebuję. Na szczęście kocham Goethego, dlatego ta szóstka zostanie szybko zapomniana.

Cała klasa milczy, a pan Smith patrzy na mnie i czeka.

— Myślę o tobie, kiedy słońce świeci od morza — zaczynam wiersz i tymczasem zamykam oczy, żeby lepiej się skoncentrować.

Widzę cię na odległej ścieżce, kurz unosi się; W środku nocy... na wąskim chodniku, wędrowiec drży.

Słyszę cię tam z głuchym hałasem, fala rośnie. W cichym gaju często chodzę posłuchać, kiedy wszystko milczy.

I...

— Nudne. — Jessica przerywa moją koncentrację i natychmiast wypadam z wiersza.

Cholera, prawie to miałam.

— Panno Hastings — narzeka Smith. — Czy chcesz następną szóstkę?

Prycha.

— To też nie robi różnicy. Poza tym po prostu dałam swoją opinię. Violet czyta to jak zapłakany śpioch.

Klasa znowu się śmieje. W tym Harry. Nawet Brandon się śmieje!

Chcę zapaść się pod ziemię. Muszę zatrzymać sześć.

— Z czego się śmiejesz, panie Styles? — Smith skarży się teraz Harry'emu, który siedzi obok Jessiki.

— Nie śmiałem się — odpowiada od niechcenia.

— Nie udawaj, bo dostaniesz kolejną sześć. No dalej, dokończ wiersz.

Harry jęczy.

— Oboje wiemy, że nie mogę, więc daj mi sześć.

Smith uderza dłonią w biurko, nad którym się opiera.

— No dalej, skończ wiersz!

— Ja. Nie. Mogę!

Teraz Smith mruży oczy i patrzy na Harry'ego sceptycznie. Ale w końcu pochyla się i odwraca się do stołu.

— Jessica i Harry — sześć. Panno Berrymore, ma pani szczęście.

Oddycham spokojnie. Dziękuję, najsurowszy nauczycielu na świecie. Ta sprawa z Brandonem nadal powoduje, że moja twarz jest czerwona, ale to już drobiazg. Naprawdę nie stać mnie na szóstkę.

— Dzięki, frajerze — syczy do mnie Jessica od tyłu i kopie mnie w krzesło, ale ją ignoruję. — Jak mogłeś się z nią przyjaźnić?

To oczywiste, że rozmawia z Harry'm.

Harry bierze tylko głęboki wdech i odpowiada obojętnie:

— Nie wiem, nie zawracaj mi głowy tym gównem.

Uśmiecham się lekko do siebie. Ale tylko dlatego, że Jessica ze złością cmoknie, bo taki mały koszyk od Harry'ego potrafi zdziałać cuda. Uwielbiam, kiedy się denerwuje. 

Violet Socks ✸ PLOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz