Rozdział 29: Lata wycofania

21 2 0
                                    

Na korytarzu szybko wkładam buty i po prostu chowam sznurowadła z boku, żebym mogła złapać Harry'ego. Prawdopodobnie nie jechał samochodem Anette, więc nie jestem pewna, w którą stronę teraz zmierza. Zatrzaskuję za sobą frontowe drzwi i biegnę na chodnik, rozglądając się po ulicy na lewo i prawo. A kiedy go widzę biegnącego na końcu ulicy, skręcam w lewo i biegnę za nim.

Ponieważ słyszy moje kroki, odwraca się do mnie, podczas gdy jego ręce są od niechcenia w kieszeniach swoich czarnych dżinsów. Ale on znów spogląda przed siebie, kiedy jestem dwa metry od niego.

— Hej, Ha...

Bum!

— Ach! — Potykam się o jedno z moich sznurówek i lecę za nim na nos. Cholera, to bolało nawet bardziej niż lądowanie na trawniku sąsiadów Harry'ego.

Harry zatrzymuje się i odwraca do mnie, a ja kładę się na brzuchu, ćwicząc nos, żeby upewnić się, że nie krwawi. Na szczęście bez krwi. Jednak wylądowałam nieczysta na moim zranionym ramieniu.

— Nie powinienem uważać tego za zabawne — mówi Harry, ostrożnie pomagając mi wstać. Uśmiecha się. — Ale to trochę zabawne.

Gwałtownie wciągam oddech, kiedy znowu niewłaściwie trzymam rękę i patrzę na nią, aby upewnić się, że nigdzie nie ma krwi.

— Po raz pierwszy pozwolę ci się z tego śmiać. Ale tylko dlatego, że właśnie walczyłeś z matką.

Harry wydycha powietrze i wraca do poprzedniego kierunku, jedyną różnicą jest to, że teraz idę obok niego.

— Ona nie interesuje mnie. Walczymy każdego dnia.

— Ale to już prawie nie była kłótnia — mówię od niechcenia i sprawdzam moje ręce i nogi pod kątem możliwych otarć. — Naprawdę na siebie krzyczeliście. Widziałam strach twojej matki, że ktoś złapie nóż.

— Na pewno tego nie zrobię, ale w ciągu ostatnich kilku dni wszystko się nawarstwiało. Po prostu nienawidzę sposobu, w jaki udaje, że jest Świętą Marią przed wszystkimi, ale jest prawdziwą największą dziwką.

Nic na to nie mówię. Nie mogę się z nim zgodzić i nazwać jego matkę zdzirą, bo wtedy czułabym się tak dziwnie, przecież ona jest jego matką i jak komuś wolno nazywać ją zdzirą, to tylko synowi.

— Hej — mówi Harry, po tym jak w milczeniu przeszliśmy kilka metrów w dowolnym kierunku. — Co teraz robisz?

Wzruszam ramionami.

— Chodzę za tobą, myślę.

— Więc idziemy do mnie.

Unoszę brwi ze zdziwienia. Mówi to tak, jakby to było brane za pewnik, ale absolutnie tak nie jest. Byłoby bardziej naturalne, gdyby powiedział, że idzie teraz do Jessiki, więc powinnam uciekać.

— Do ciebie? — pytam o to, aby naprawdę zrozumieć, że on mówi poważnie.

— Tak, do mnie. Mój ojciec jest w szpitalu od rana, a mama wróci dopiero o drugiej, bo musi jeszcze iść do pracy. Więc co powiesz?

— Nie wiem. Czy nie byłoby to trochę... złe?

Teraz Harry patrzy na mnie i prawy kącik jego ust jest lekko uniesiony.

— Umiem gotować.

I od razu ma moją pełną uwagę. Kiedy Harry mówi o gotowaniu, zawsze było dobrze. Zwłaszcza po niepowodzeniu z dziwną zupą rybną mamy. Jakby mój żołądek do mnie mówił, od razu warczy.

— Co byś ugotował? — pytam go i czuję, jak ślina spływa mi do ust.

Wyraz twarzy Harry'ego staje się zadowolony z siebie.

Violet Socks ✸ PLOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz