Rozdział 22 - Mózg został wyssany

21 3 0
                                    

Budzi mnie nieprzyjemny wstrząs i powoli otwieram oczy. Natychmiast widzę obok ciało Harry'ego, który siedzi obok mnie za kierownicą i właśnie wyłącza silnik. Z lekkim bólem kręgosłupa podpieram się i sennie drapię się po głowie. Mój kok jest zdecydowanie popieprzony. Nie zdziwiłabym się, gdyby tusz do rzęs kruszył mi się pod oczami.

— Jesteśmy w twoim domu — mówi Harry, ale nie patrzy na mnie. Jego wzrok jest skierowany do przodu i coś w jego tobie sprawia, że jestem sceptyczna.

— W porządku? — mówię podejrzliwie i odwracam się, gdzie już widzę nasz biały płot ogrodowy. — Która godzina? Całkowicie mam czas...

— Jest tuż przed trzecią — przerywa mi Harry i naciska guzik, który odblokowuje drzwi. Sięga po mój telefon komórkowy, który leżał między siedzeniami i podaje mi go, ale wciąż na mnie nie patrzy. — Tutaj.

Ze złym przeczuciem i podejrzeniem, że jego nastrój radykalnie się zmienił w ciągu ostatniej godziny, kiedy spałam, zabieram mu komórkę i patrzę na niego.

— Wszystko w porządku?

Biorąc głęboki oddech, odwraca wzrok i ponownie uruchamia silnik.

— Violet, chcę jechać do domu, więc po prostu wyjdź.

Unoszę obie brwi i prawie tracę wiarę. Więc czy jest taki, kiedy jest zmęczony? Czy to powinno być dla niego normalne? A może nadal nie zostawił tych irytujących zmian nastroju w okresie dojrzewania? Ale postanawiam to zignorować i wyjść. Najprawdopodobniej jest po prostu wyczerpany, jak po pijanemu.

— Nawet jeśli znowu zachowujesz się jak osioł — mówię mu i schylam się do środka, gdy stoję na chodniku — i tak dziękuję za odwiezienie mnie do domu. I za lekcję jazdy. — Łatwo się śmieję na wspomnienie tego, jak krzyczeliśmy. — To było zabawne, prawda?

Harry nie odpowiada, po prostu odchyla się na siedzeniu — z jedną ręką na kierownicy — i kładzie głowę na dłoni.

— Cóż — mówię z tego powodu, nie pozwalając, by jego zły nastrój dopadł mnie z powodu zmęczenia. — Do zobaczenia w poniedziałek. I nie zapomnij o grupie teatralnej. — Trzaskam drzwiami, a Harry już ucieka ze zbyt dużą prędkością.

Zdezorientowana patrzę za nim. Co się teraz dzieje? Czy po prostu nie siedzieliśmy zrelaksowani, jak przyjaciele, w jego samochodzie i rozmawialiśmy o Bogu i świecie? Ale jakoś nie obchodzi mnie, że jest w złym humorze. Interesuje mnie, jak zabawne były nasze wspólne godziny. I interesuje mnie odczucie, że może być tak samo jak kiedyś. Nadal wydaje się, że dobrze się dogadujemy i nawet jeśli nigdy wcześniej się do tego nie przyznałam, to lubię to.

Wzdychając, podchodzę do frontowych drzwi i cicho je otwieram, żeby nie obudzić Rosy ani mamy. Zwykle trzymam się z daleka na tak długo, zwłaszcza nie bez informowania mamy, ale ona zrozumie. Jestem na tyle stara, że wiem, co robię. Jednak z Rosy bardziej bym się martwiła, że mnie wkurzy.

— Violet? — rozlega się cichy głos mojej mamy, który budzi mnie, gdy tylko puszczam klamkę na frontowych drzwiach. Mama schodzi po schodach w jasnoniebieskim szlafroku i rozczochranych brązowych włosach. — Dlaczego przychodzisz do domu tak późno?

Kładę klucz na półce przy drzwiach i zdejmuję buty.

— Nadal byłam z Harry'm — odpowiadam zgodnie z prawdą.

— Z Harrym? — pyta, ziewając i zatrzymuje się na ostatnim kroku. — Nie miałaś randki z tym Brandonem?

— Również miałam — mówię, ale nie mogę przestać myśleć o tym, dlaczego Harry był taki dziwny. Właściwie powinnam się zastanawiać, dlaczego wcześniej był taki zrelaksowany, a nie dlaczego był dziwny, ponieważ jest to powszechne, bądź drażliwy, gdy jest przy mnie.

Violet Socks ✸ PLOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz