Rozdział 44 - Violet-etykieta na butelkę

11 2 0
                                    

Idzie świetnie. W poniedziałek rano nadal trochę się boję, kiedy idę do szkoły, po pierwsze z powodu Harry'ego, a po drugie z powodu Brandona. Nadal byłam bardzo niepewna, ale kiedy Brandon przyłapuje mnie na parkingu przed rozpoczęciem szkoły i namiętnie całuje, jestem w siódmym niebie i wszystkie obawy zniknęły.

Harry i ja ignorujemy się przez cały tydzień. Co jakiś czas z naszych ust wychodzi zdanie dotyczące spektaklu, ale to wszystko. On nie patrzy na mnie, ja nie patrzę na niego.

Prawdą jest, że często kłócę się z Benją, ponieważ nie może zrozumieć, jak mogę po prostu spotykać się z Brandonem, podczas gdy wyraźnie czuję coś do Harry'ego. Potem mówię mu za każdym razem, że nie współczuję Harry'emu, a potem pokazuję mu kilka wiadomości tekstowych od Brandona i mnie, które udowadniają, jak szaleni jesteśmy dla siebie nawzajem.

Charly i pozostali są na mnie wkurzeni, bo albo zachwycam się jego wiadomościami tekstowymi, które potajemnie wysyła mi w klasie lub w stołówce, albo piszę. Ale wcale mnie to nie obchodzi. Brandon jest świetny i nikt nie może mi przerwać. Tym razem też nie Benja.

A ponieważ to wszystko jest uzasadnione i jestem szczęśliwa, chowam włosy jeszcze bardziej bezpośrednio we włosach Brandona, podczas gdy całujemy się do jego szafki. Jesteśmy zupełnie sami, bo wszyscy są w klasie. Lubię się przez niego spóźnić dziesięć minut.

— Co to za smak? — pyta po chwili i dalej całuje moje suta.

— Wiśnia — mówię z uśmiechem i przeczesuję jego piękne blond włosy. — Moja etykieta. Podoba ci się?

Brandon całuje mnie po raz ostatni w usta.

— Całkowicie. Ale to... — z uśmiechem zabiera mi ręce z włosów. — Musisz przestać, kochanie.

Chichoczę, gdy łączymy swoje dłonie i przyciąga mnie bliżej siebie.

— Przepraszam — mówię, stając na palcach, żeby znowu go pocałować. — To po prostu zbyt kuszące.

Zapadamy się z powrotem w lekki pocałunek, w którym opieram się pokusie, by nie dotykać jego włosów. Och, gdybym wiedziała, jak wspaniale jest go pocałować, rozmawiałabym z nim dużo wcześniej.

— Co ty w ogóle robisz w ten weekend? — pyta Brandon ponownie po chwili przy moich ustach.

— Nie wiem, dlaczego?

— Chodź ze mną na urodziny Melissy w piątek. Chciałbym, żebyś była ze mną.

Puszczam go i patrzę na niego.

— Melissa, brewka?

Brandon marszczy brwi z rozbawieniem.

— Melissa, brewka? Mówię o Melissie Mickhacks.

— Świetnie, brewka. Nie lubię jej.

— Wiem, ale ty też nie lubisz Jessiki i zawsze chodzisz na jej imprezy. — Kiedy odwracam głowę, Brandon kładzie rękę na moim policzku i odwraca go, by znów na niego spojrzeć, co sprawia, że moje serce się rozpływa. — Proszę. Melissa nalega, żebym przyjechał, ale nie chcę też spędzić piątkowej nocy bez ciebie.

— Nie wiem — mamroczę niechętnie. — Oni zawsze są tacy podli i bez Benji i Charly czuję się jak w klatce lwa.

— Będę tam, nikt nie powie ci niczego głupiego. I Hardy też tam będzie, wtedy Benjamin też na pewno nie będzie daleko. — Brandon przyciska kolejny delikatny pocałunek w usta. — Proszę, kochanie. Tęskniłbym za tobą przez cały wieczór.

A potem wzdycham i zwisam ramionami. Oczywiście nie mówię nie. Dosłownie błaga, a poza tym chcę być z nim w piątek wieczorem.

— Ok — dlatego mówię.

Brandon uśmiecha się.

— Bardzo ładnie. — Ostatni pocałunek, a potem chwyta swój tornister, który leży na podłodze. — Ale teraz muszę iść na fizykę. Bender też mnie zabije.

Opieram się o szafki, obserwując, jak biegnie za róg do swojej klasy. Brandon sprawia, że jestem niesamowicie szczęśliwa, zastanawiam się, jak mogłabym kiedykolwiek kwestionować nasz związek. Mam nadzieję, że Benja wkrótce to zauważy i zostawi Harry'ego na zewnątrz. Bo jestem naprawdę szczęśliwa.

Uderzenie szafki wyprowadza mnie z lekkiej sztywności, w której pomyślałam o miękkich ustach Brandona, a mój wzrok pada na początek huku po przekątnej naprzeciw mnie. Harry zarzuca sobie tornister na ramię z dwiema książkami pod pachą, a potem przechodzi obok mnie, jakby w ogóle mnie nie widział. Nie widziałam go też, zanim wyskoczył, więc nasza sytuacja się opłaca. Mam nadzieję, że zobaczył, jak bardzo jestem szczęśliwa z Brandonem.

Krzyżuję ramiona z dezaprobatą, gdy przechodzi obok mnie i nawet nie zwracam uwagi, by dyskretnie się nim zaopiekować. Teraz czuje, jak o nim myślę. Mianowicie już nie.

— Twój but jest rozwiązany! — wołam za nim, bo nic na to nie poradzę.

— Nie, nie jest — odpowiada i bezinteresownie wychodzi za róg.

Zaciskam wściekle usta i odsuwam się od szafek. Wszyscy kupują ode mnie to gówno, oprócz niego.

****

Zielony lub czarny, zielony lub czarny, zielony lub czarny, zielony lub czarny. Od co najmniej trzech minut podnoszę dwie spódnice i próbuję dowiedzieć się, na którą bardziej warto wydać te trzydzieści funtów. Po szkole zaryzykowałam i pojechałam do miasta, żeby w piątek wieczorem założyć coś nowego, w czym Brandon mnie nie widział. Zawsze komplementuje mnie tyle razy, że to nie powinno się skończyć.

Cholera, zielony lub czarny. Czy znak nie może pochodzić skądś?

— Violet?

Moje spojrzenie pada z dwóch spódnic do przodu na postać, której właściwie nigdy więcej nie chciałam spotkać. Moje usta wysychają.

— Torben — skrzeczę i rozglądam się za najbliższą możliwą drogą ucieczki.

Uśmiecha się i z odległości trzech metrów czuję zapach męskiego dezodorantu i potu. Nawet chemiczny zapach wielu ubrań nie jest w stanie go zagłuszyć.

— Co za zbieg okoliczności, żeby cię tutaj spotkać — mówi, klepiąc mnie po ramieniu tak mocno, że potykam się o krok do przodu.

Najwyraźniej nie jest chory z miłości, bo po prostu pozwoliłam mu siedzieć. Dla niego jesteśmy chyba... kumplami.

— Tak, całkowicie przez przypadek — mówię, starając się brzmieć przyjaźnie. — Co, um, co ty tutaj robisz? — Cholera, dlaczego zaczynam z nim rozmowę?

— Och, wypatruję jakieś ciuchy. — Drapie się po głowie i patrzy na moje spódnice. — Nie możesz się zdecydować?

— Nie bardzo.

— Weź czarną, wygląda lepiej. Powiedz mi, chodzisz do Brandford High School, znasz też Melissę Mickhacks?

— Tak, znam ją — odpowiadam i dyskretnie wrzucam zieloną spódnicę do koszyka, żebym mogła odwiesić czarną. Torben mówi czarny, więc wezmę zieloną.

— Czy wybierasz się na jej urodziny w piątek?

— Uh — robię to i przyglądam mu się uważnie. — Dlaczego? — proszę, nie bądź tam, proszę, nie bądź tam, proszę, nie bądź.

— Bo ja też tam będę i może moglibyśmy się razem napić. Co z tym?

Oczywiście Torben tam będzie.

— O tak, oczywiście, wypijmy razem drinka, oczywiście, bardzo bym chciała. — Próbuję przecisnąć się między regałami na ubrania, żeby szybko uciec od tego obrzydliwego zapachu. — Ale teraz musze iść, Torben! Więc wiesz, Max dzwoni!

— Och, twój nietoperz! — woła za mną Torben, podnosząc rękę i kiwając głową. — Do zobaczenia w piątek, Violet-etykieta na butelkę!

Odwracam się do niego i idę do kasy. Jeśli znowu zacznie te rymy, nie mogę zagwarantować, że moja ręka się nie ześlizgnie.

— Mam jeszcze kilka rymów w składzie, Violet! — woła za mną przez cały czas. — Jeszcze tego nie zapomniałem!

Violet Socks ✸ PLOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz