zayıflama testi- yoğurt zayıflatırmı- yumurtanın faydaları

2.8K 26 9
                                    

Kilo kontrolü yapmaya çalışırken birçoğumuz yağlı olduğu gerekçesiyle yoğurdun ve sütün az yağlı olanını tercih ederiz. Ancak İspanya’da 8500 kişi üzerinde 7 yılda yapılan bir araştırmada, tam yağlı yoğurt tüketildiği zaman az yağlı yoğurda oranla daha iyi kilo verildiği ortaya çıktı. 

Tam yağlı yoğurt zayıflatır mı?

 
• Yoğurt içerdiği süt şekeri olan laktoz sayesinde yemekten sonraki tatlı ihtiyacını azaltıyor.
• Yüksek protein içerdiği için daha uzun süre tok tutuyor. 
• Tam yağlı yoğurt içerdiği yağ sayesinde midenin boşalma süresini uzatıyor ve kişinin acıkma duygusu azalıyor. Kişi az yağlı yoğurt yediğinde midenin boşalma süresi daha kısa oluyor ve daha çabuk acıkıyor. 
• Yoğudun içerdiği iyi bakteriler sayesinde, bağırsak florası iyileşiyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor. 
• Çok iyi bir kalsiyum kaynağı olan sütün bu açıdan damarlar üzerine koruyucu etkisi bulunuyor. Sütün metabolizmayı hızlandırıcı etkisiyle birleştiğinden zayıflama sürecini hızlandırıyor ve damarları iyileştiriyor. Kalsiyum aynı zamanda kemikler üzerine de koruyucu. 
• Yoğurdun içerdiği konjuge linoeik asit bel çevresi yağlarına tam bir düşman. 
• Yoğurt aynı anda üç temel beslenme bileşeni olan protein, yağ ve karbonhidrat içeren yegane besinlerden biri. Yani sadece yoğurt tüketmek bile beslenme açısından üç major besin bileşenini vücuda kazandıyor. 
• Yoğurt demir emilimini azaltabiliyor. Kansızlığı olanların ana öğün yerine ara öğün olarak yoğurdu tercih etmesi daha doğru. 
• Eğer kansızlığınız yoksa, her yemekten sonra 1 su bardağı tam yağlı ev yapımı yoğurt yemeyi alışkanlık haline getirin. Böylece zayıflama süreciniz hızlansın, damarlarınız korunsun, kemikleriniz güçlensin, bağırsaklarınız iyi çalışsın ve bağışıklığınız kuvvetlensin.


Yağ yakan ve tok tutan mucize bir besin arıyorsanız, size önerim yumurta olur. Kendinizi daha tok hissetmek istiyorsanız ve vücut yağlarınızdan kaybetmek istiyorsanız her gün bir yumurta yemeyi alışkanlık haline getirin. 

Yumurta zayıflamaya yardımcı olur mu? 
• Yumurta bilinen en güçlü protein kaynaklarından biri. Anne sütünden sonra en değerli protein ve yumurtanın bütün protein içeriği vücut tarafından %100 kullanılıyor. 
• Yapılan birçok araştırma sabahları bir yumurta yiyen bireylerin gün içinde daha az acıktıklarını ve yeme konusunda kendilerini daha kolay kontrol edebildiklerini gösteriyor. Amerika’da Rochester Obezite Merkezi'nde yapılan bir araştırmada da güne yumurta yiyerek başlayan bireylerin, yumurta yemeden başlayan bireylere göre günlük 400 kalori daha az yediklerini gösterdi. 
• Yumurtanın protein yüksekliği nedeni ile tok tutmasının yanı sıra midedeki açlık hormonu olan Ghrelin’i de azaltarak tok tuttuğu düşünülüyor. 
• Yumurta zengin protein kaynağı olmasının yanı sıra A, B, D, E vitaminleri içerir. Demir ve çinko açısından zengindir. Büyüme gelişme çağındaki çocuklar için çok gerekli, her gün bir tane yedirilmeli.


edit: daha önce paylaşmamışım dksdhskdsk

.1Birçok uzman haftada 1-2 kilo vermenin doğru oran olduğu konusunda hemfikir. Siz bunları duyduğunuzda neler hissediyorsunuz?


a) Cesaretim artıyor. 1-2 kilo verilebilecek bir oran.
b) Panik oluyorum. O istediğim elbisenin içine girebilmek için en az 7 kilo vermeye ihtiyacım var.

 2Hedef kilonuz ne kadar?


a) Sağlıklı bir kiloda olmak istiyorum.
b) .... bedende olmak istiyorum. (boşluğu doldurun) (BKNZ: SMALL  bedende olmak istiyorum.)


3. Son yaptığınız diyetin sonucu ne oldu?


a) Kilomda bir değişiklik olmadı.
b) Kilo verdim ama daha sonra verdiğim kiloların daha fazlasını aldım.

4. Kendinizi boy aynasında görünce, kafanızdan neler geçiyor?


a) Sanırım birkaç kilo vermeliyim, ama bu kiloda da oldukça iyi görünüyorum.
b) Boy aynasında kendime baktığımda hiç mutlu olmuyorum.

5. Kilo verdiğinizde hayatınızda nelerin değişeceğini düşünüyorsunuz?


a) Sevdiğim şeylerin peşine düşmek için kendime güvenim daha da artacak.
b) Daha iyi bir sosyal yaşamım olacak ve sanırım yaşantımda da iyi gelişmelerle karşılaşabilirim.

6. Daha önceki diyet girişimlerinizle karşılaştırdığınızda, sizce şimdi neler değişti?


a) Şimdi bazı değişiklikleri sağlıklı bir yaşam için istiyorum.
b) Gerçekten diyetime dört elle sarılacağımı düşünüyorum.


7. Sizce neden kilolusunuz?


a) Çok yemek yiyorum ve oldukça hareketsizim.
b) Benim doğamda şişmanlık genleri bulunuyor, kilo vermek benim için çok zor.


8. Düzenli egzersiz yapabileceğinizi düşünüyor musunuz?


a) Evet. Benim için yapılması gereken daha önemli bir iş olamaz.
b) Şüpheliyim. Şu sıralar hayatım oldukça yoğun, bunun için zaman ayırabilmem çok zor.

9. Uzun süre sağlıklı yeme alışkanlığınızı sürdürebileceğinizi düşünüyor musunuz?


a) Evet. Güvenli ve devamlı kilo vermenin yolunun bu olduğunu biliyorum.
b) Arkadaşlarım beni yemek için teşvik edinceye ya da tatil güleri gelinceye kadar sürdürülebilir bir alışkanlık.

10. Hedeflediğiniz kiloya ulaşacağınızı düşünüyor musunuz?


a) Sağlıklı bir kiloya ineceğimden ve bu kiloyu devam ettireceğimden eminim.
b) İdeal kiloma varacağımdan ve bu kiloyu devam ettireceğimden oldukça şüpheliyim.

Değerlendirme


 sorularda a seçeneğini  daha fazla işaretlediyseniz sizi tebrik ederiz. Kilo vermek için hazır görünüyorsunuz. 

soruda b seçeneğini daha fazla işaretlediyseniz, kilo verme isteğinizi yeniden sorgulamalısıız.




sonucumu söylemekten utanıyom dnslajdlada..........

Şişman Kız (zayıflama)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin