DETOKS

5K 19 2
                                    

Meraba herkese,, biliyosunuz kitabı bitirmiştik  ama tabi watpade giriyorum. Yolladıgınız mesajlar için çok teşekkür ediyorum :)) bide bana sorduğunuz sorular falan var onlarıda Yb olarak ekle diyenlerde var Aslında Yb eklemeyi düşünmüyordum ama mesela bi kaç bölüm daha eklesek bi zararı olmaz diye düşündüm. onun haricinde zaten 1 aydır konuştuğumuz whatsap grubumuz var hepsi çok değerliler burdan kocaman öpüyorum hepsini :**  Yanı Sonuç olarak Bi kaç bölüm daha ekliyebileceğimi düşündüm ve burdayım. paylaşmamı istediğiniz şeyleri söyleyebilirsiniz. Neyse uzatmıyım öpüldünüz :*

Şimdi hem toksinlerden, hem de kilolardan arınıp kuş gibi hafiflemenin vakti... Bunun için Detoks Uzmanı Gül Kaynak’ın önerilerine kulak verebilir ve Yeşil detoks ile bir haftada yaklaşık 6 ya da 8 kilo verebilirsiniz. sağlıklı yaşam söz konusu olduğunda adını en fazla duyduğumuz detokstan yararlanmak en etkili yollardan biri... Çünkü, pek çok uzmana göre, fiziksel ve bedensel olarak arınmanın en güzel yolu yılda en az bir kez – bu yaşadığınız çevrenin toksiklik oranına göre 6 ay da olabilir – minimum 4 gün süren detoks programlarından faydalanmak. Onlara göre bu programlar sayesinde hem bedeninizde biriken toksinlerden, hem de zihninizi bulandıran kirlilikten arınmanız mümkün olacak. Detoks programı sonunda kendinizi kuş gibi hafif hissetmenizin kanıtını tartıda da göreceksiniz. Çünkü, bu programlar sayesinde kadınlar 7 günde ortalama 6-8, erkekler ise 6-12 kilo verebiliyor. 


5 temel organ ve kan temizlenmeli 
eşil Detoks Programı 

Eğer siz de, detokstan faydalanmak istiyor ancak bunun için bir merkeze gitmeye vakit bulamıyorsanız Gül Kaynak tarafından hazırlanan bu 7 günlük programdan yararlanabilirsiniz. Ancak bu programı uygulamadan önce doktorunuza danışmanız ve sağlığınızın bunu yapmak için uygun olup, olmadığını öğrenmeniz gerekiyor. Eğer sağlığınız buna uygunsa, aşağıda yer alan günlük listeyi 7 gün boyunca, uygulayabilir ve o 7 gün boyunca mümkünse saunaya, hamama girmek ve masaj yaptırmak için vakit yaratabilirsiniz. Ayrıca bu 7 günün çok yoğun iş temposu olmayan sakin günler olması da önemli. Listede yer alan içecek, çorba ve salatanın tarifini de aşağıda bulacaksınız. 

Detoks diyetinin etkisini artırmak için

Bir bardak sıcak suya yarım limon sıkıp içebilirsiniz. Bu içecek, arınmaya yardımcı olacaktır.
Bir çay kaşığı boğadikenini (meryem ana dikeni, peygamber dikeni) oda sıcaklığındaki yarım bardak suya atarak bekletin ve yemeklerden 15 dakiika önce için. İştahı kontrol altına alıp, karaciğeri uyarır.
İki çay kaşığı karnıyarık otunu bir büyük bardak suya atıp bekleyin. bu karışımı kahvaltıdan 15 dakika önce içerseniz barsak sisteminizi daha kolay çalıştırır.
Kuşluk vakti iki dilim meyve yiyin.
Akşam yemeğinden sonra iki porsiyon taze, haşlanmış veya pişirilmiş meyve yiyin.

Hangi besinlerle detoks diyeti yapılır?

Bunun için de hiç değilse, detoks etkisi olan doğal besinlerle vücudu desteklemek de çok yararlı olacaktır. Peki nedir bu doğal besinler? Ispanak, pazı, brokoli gibi yeşil yapraklı sebzeler içeriklerinde klorofil barındırmaktadır. Bu klorofil de hem karaciğeri korur hem de vücudumuzu pestit ve metal gibi zararlı maddelerden arındırır.

C vitamini açısından çok önemli bir besin olan limon, detoksta özellikle tercih edilen bir antioksidandır. Yemeklerinizde, salatalarınızda nar ekşisi yerine mutlaka limon kullanınız. Ayrıca hem karaciğer enzimlerine yardım eden hem de başka sayılamayacak kadar çok alanda faydası bulunan sarımsak da toksinlerin atılmasına yardımcı olur. Su teresi, lahana, yeşil çay, tahin de hem kolesterolü düşürür hem de barsakların temizlenmesini sağlar.Çay, kahve, asitli içecekler içemezsiniz. Bunların yerine bitkisel çaylar, karahindiba çayı ve sıcak suya ekleyeceğiniz bir çay kaşığı elma sirkesi içebilirsiniz.

Detoks diyetinde hangi meyveler yenir

Tüm donmuş ya da taze meyveler
Tatlandırılmamış, doğal meyve suları
Kızılcık, hurma, kuru üzüm, gojiberi gibi kurutulmuş meyveler

Detoks diyetinde hangi sebzeler yenir

Brokoli, karnabahar, soğan, sarımsak, enginar, pancar, lahana ve pazı gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler
Deniz sebzeleri
İyi bir asit önleyici olarak mısır

Detoks diyetinde hangi tahıllı ve nişastalı gıdalar yenir

Pirinç (esmer pirinç tercih edilmeli)
Yulaf, buğday, esmer ekmek, şehriye

Detoks diyetinde hangi baklagiller yenir

Bezelye, mercimek, fasulye

Detoks diyetinde hangi kuruyemişler yenir

Badem, kaju, ceviz, kabak çekirdeği, susam, kenevir tohumu, hindistan cevizi, tahin

Fıstık ve fıstık ezmesi genelde tavsiye edilmemektedir.

Detoks diyetinde hangi yağlar kullanılır

Sızma zeytinyağı, kenevir yağı, keten tohumu yağı, chia yağı, badem yağı, avokado yağı, hindistan cevizi yağı

Susam ve ayçiçek yağı omega 6 içerdiğinden sadece sınırlı miktarda kullanılmalıdır.

Detoks diyetinde hangi içecekler içilir

Pirinç sütü, badem sütü, kenevir sütü, hindistan cevizi sütü, su, bitki çayları, yeşil çay, limon suyu, tatlandırılmamış meyve suları, sınırlı sayıda soda.

Detoks diyetinde hangi tatlandırıcılar kullanılır

Kahverengi pirinç şurubu, stevya, gerçek akçaağaç şurubu, işlenmemiş bal, siyah kayış pekmezi.

Detoks diyetinde hangi sos ve çeşniler yenir

Elma sirkesi, miso, siyah zeytin, limon, ıhlamur, taze ve kuru otlar baharatlar, kakao tozu, keçiboynuzu tozu, deniz tuzu, hardal.

Detoks diyetinde hangi hayvansal proteinler yenir

Organik hindi, organik tavuk, somon gibi soğuk su balıkları, kuzu eti.

Detoks diyeti boyunca günde en az sekiz bardak su tüketilmeli. Yiyecekler mutlaka çok iyi şekilde çiğnenmelidir.

DİKKAT!

✓ Haftada 2-3 kez öğle veya akşam öğününde ızgara balık veya tavuk + çorba + salata + 1 dilim ekmek yiyebilirsiniz.

✓ Maden suyu içmeyiniz, turşu yemeyiniz, soya sosu kullanmayınız. Yemeklere ve salatalara fazladan tuz atmayınız.

✓ Her öğünde 1 su bardağı su içmeyi unutmayınız. Günde 2 litre kadar su içiniz.

✓ Günde 2 fincan yeşil çay içiniz

✓ Günde 1 fincandan fazla kahve içmeyiniz
 
Diyet listesi paylaşmadım sadece hangi besinler kullanıldığını paylaştım çünkü örnek programlar olduğunda bazı arkadaşlar kendini programladırıp uymaya alışıyor yada aç kalıyor daha fazla yiyor. o yüzden detoks programı hazırlamak isteyenler Burda paylaştığım yiyeceklerle çok güzel programlar hazırlaya bilir onun haricinde internetten tanışmış olduğum spor hocamın bana verdiği detoks programını da paylaşmak istiyorum

Kahvaltı : Bir adet elma, muz, ve bir mevsim meyvelerinden daha.

ara öğün : havuç

Öğlen: Haşlanmış bi sebze yemeği (patates brokoli Havuç Karhıbahar gibi)

Akşam: Öğle menüsünün Aynısı Yada bi tabak yoğurt.

işte bunu vermişti ama daha yapmadım cesaret bulamıyorum baksanıza şuna ya kim doyar bunla :)) ama bunla haftada 5 kilo verebilceğimi söyledi :)

Şişman Kız (zayıflama)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin