HIZLI KİLO VERMENİN MATEMATİĞİ

4.2K 40 6
                                    

Hızlı Kilo Vermenin Matematiği

Vücudumuz organların normal fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için her gün belirli miktarda enerjiye ihtiyaç duyar ve buna “metabolizma hızı” denir. Herkesin metabolizma hızı aynı değildir ve metabolizma hızı yaş, cinsiyet ve kilo başta olmak üzere çeşitli faktörlere bağlı olarak kişiden kişiye değişir (1). Metabolizma hızınız dinlenir haldeyken yaktığınız kalori miktarını gösterir. Örneğin metabolizma hızınız 1800 ise mevcut kilonuzu korumak için tüm gün otursanız bile bu miktarda kalori almanız gerekir. Basit olarak 1800 kalorinin altında enerji alırsanız kilo vermeye, bunun üzerinde üzerinde enerji alırsanız kilo almaya başlarsınız.

1800 kalorilik metabolizma hızı örneğinden devam edelim. Eğer her gün 1300 kalori alırsanız günde 500 kalori az almaya başladığınız için vücut fonksiyonlarını devam ettirmesi için gereken enerjiyi yağ hücrelerinden sağlamaya başlar. Bu durumu örneğin 1 hafta kadar koruyabilirseniz 8. günün sabahında tartıya çıktığınızda 0.5-1 kilo zayıfladığınızı görürsünüz. Aldığınız kaloriyi bir miktar daha azaltarak veya egzersizle yaktığınız kalori miktarını artırarak bu süreci hızlandırabilirsiniz.


ÖRNEK VERİCEM ARKADAŞLAR SİZDE YORUMLARA YAŞ-KİLO-BOY YAZARAK 3 AY GİBİ Bİ SÜREDE KAÇ  KALORİ ALARAK KAÇ KİLO VEREBİLİCEĞİNİZİ HESAPLAYABİLİRİZ.


MESELA 160 BOYUNDA OLUP 70 KİLO OLAN BİRİ GÜNLÜK 800 KALORİ ALARAK 90 GÜNDE İDEAL KİLOSU OLAN 52 KİLOYA DÜŞEBİLİR.

10 Kilo Ne Kadar Sürede Sağlıklı Bir Şekilde Verilebilir?

Aşağı yukarı her beslenme uzmanı sağlıklı kilo kaybının haftada 1 kilo vermek olduğunu söylüyor. Tabii sıkı bir diyetle birlikte düzenli olarak egzersiz yapıyorsanız haftalık kilo miktarını 1.5 kiloya taşımak mümkün. Bu önerileri dikkate alırsak 10 kilo vermek için 45 günle 60 gün arasında değişen bir süreye ihtiyacımız var. Tabii bu seçenek diyeti hiç bozmamak kaydıyla geçerli.

Su İçin: “Günde en az 8 bardak su içilmeli” öğüdünü tüm doktorlardan, beslenme uzmanlarından, köşe yazarlarından, haberlerden ve tüm diğer kaynaklardan duyduk, okuduk. Bu sağlık açısından olduğu kadar zayıflamak açısından da önemli çünkü su mideyi doldurarak tokluk hissini uzatıyor ve bunu “0 kalori” ile yapıyor 

ŞU SU İŞİNİ HER YB DE PAYLAŞMAYI DÜŞÜNÜYOM BİLİYORUM HİÇ SU İÇMİYOSUNUZ, YAZ YAKLAŞIYOR KIZLAR HEPİMİZ FORMDA GİRMELİYİZ HADİ KIŞ DİYE MONTLAR CEKETLER GİYİYORUZ KAPATIYORUZ KİLOLARI, AMA YAZ GELİNCE NASIL KAPATICAZ? 

Şişman Kız (zayıflama)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin