"Hep diyetteyim ama bir türlü kilo veremiyorum." Bu yakınma sizi de anlatıyor mu? Merak etmeyin, yalnız değilsiniz. Çünkü sürekli diyet yapma halinde olup da kilo veremeyen onlarca insan var.
Kendinizi suçlamadan önce önemli olan, "Ben nerede yanlış yapıyorum?" sorusunu kendinize sormak olmalı. Belki de diyet yapma konusunda motivasyon düşüklüğü yaşıyorsunuzdur. Peki diyet motivasyonunuzu nasıl artırabilirsiniz? Bu sorunun yanıtını öğrenmek için işin uzmanına başvurduk.İnsan kilo vermek istediğinde kendini nasıl motive edebilir?
Öncelikle kendisine koyacağı motivasyon hedefi çok önemli. "10 kilo vermek" gibi bir hedef, kilo vererek uzun vadede kiloyu korumayı desteklemiyor. Genelde kişi, 10 kilo verdiğinde kendi alışkanlıklarına geri dönüyor. Bu nedenle motivasyon hedefini bizim kilomuzu verdikten sonra korumamızı sağlayacak şekilde koymamız önemli.
Örneğin "sağlıklı yaşam alışkanlıklarını her gün daha fazla hayatıma katmak". Böyle bir hedef konduğunda kişi her geçen gün kayatına daha fazla sağlıklı yaşam alışkanlığı katıyor. Önce daha çok su içiyor, daha fazla sebze tüketiyor, daha çok hareket ediyor, stresini atmak için kendisine zaman ayırıyor. Bu ana hedefi belirledikten sonra daha küçük hedefler koymak gerekiyor.
Örneğin her gün 30 dakika egzersiz yapmak bir hedef olabilir. Bu hedefi gerçekleştirdiğimde ikinci hedefe koşmak önemli. Bu da daha çok sebzeyi hayatıma katmak olabilir. Daha fazla su içmek olabilir. ekmeği kesmek olabilir.
Burada dikkatinizi çekecek olursa küçük, basit hedefler koyuyoruz. Önemli olan bu basit hedefleri gündelik koşuşturmacamız sırasında hayatımıza katabilmek. Ne zaman ki bu hedef artık bizim gündelik hayatımızın bir parçası ve artık bir alışkanlık haline gelir, bu başarımızı fark edip kutlamamız da önemli.
Her geçen gün bir hedefi daha hayata geçirebilmek ve bunu başarabildiğimizi görmek, hem değişebileceğimize olan inancımızı artırıyor ve bizi daha da motive ediyor hem de kendimize olan güvenimizi artırıyor.
bu konuyu bi açıklamak istiyorum arkadaşlar, yani şahsen bi 12 gündür spor hayatımın parçası oldu diyebilirim. yani şöyle bişey var herşeyle iletişimimi kestim etkili olması için yani facebook instagram twitter whatsap falan girmiyorum arkadaşlarımla falan konumuyorum çok fazla. neden derseniz , bakın akşamleyin spora gidicem bakıyorum mesaj bakıyorum bildirim giriyim bi bakim diyorum mesajlar geliyo cevap veriyorum 10 dakka sonra giderim birazdan yaparım yada bugun yapmıyım yarın daha çok yapıyım muhabbeti yapıyorum kendime. bu bana daha sporun diyetin ilk günlerinde oluyodu. sonrada alıştım yani günde en fazla 2 saaat internetteyim hatta şöyle bişey var o kadar çok spor egzersiz yapıyorum ki şu wattpad girip yazmaya zor yetiyo zamanım. ama tabi gerçekten bu yoğunluğun karşılığını alıyorum gerçekten. şimdi kendime 2 günlük bi mola verdim amcamlardayım havuza giriyorum yemek yiyorum sabah ve akşam olmak üzere 2 öğün ama kahvaltıma özen gösteriyorum akşam yemeği pek önemli değil benim için. ekmeğin hiçbi türlüsünü yemiyorum kepekli tam buğday diye kendinizi kandırmayın arkadaşlar. tamam uzun sürede kilo vermek istiyosundur mesela hedefin 3 ayda 5 kilo falandır ekmeğini yersin yavaş yavaş azaltırsın. zaten bakın spor yapmıyosunuz diyelim diyette yapmıyosunuz su da çok fazla içmiyosunuz egzersizdeyok diyelim sadece ekmek yemeseniz ayda 3 kilo verirsiniz. sizin kahvaltıda yediğiniz 5 dilim ekmeğin kalorisini ben tüm günde almıyorum 600 kalori alıyosunuz ya. diyet listelerinde genelde 1200 kaloriden aşağı diyet listeleri olmaz çünkü öğünleri çok bölüyolar ve saçma sapan şeylerle dolduruyorlar. ben normal bi şekilde 2 haşlanmış yumurta domates peynir zentinle kahvaltımı yapıyorum ekmeksiz. gerçekten de doyuyorum. spor yaptıgım için kaslar toparlansın diye ara öğün olarak bazen bi dilim salam bi sosis falan yiyorum. yada bi tabak yoğurt yiyorum. akşam zaten spora gidiyorum 7 gibi bisiklet sürmek istemediğim zamanlar yürüyüş yapıyorum ama sabah sporlarımı hiçbizaman eksik etmiyorum sabah 7 de dışardayım :) yani buraya kadar üşenmeyip okuduysanız :D ki bu büyük başarı :D spor diyet benim yaşamımın bi parçası artık. ilk günler işkence gibi geliyodu sabahın köründe gitmek ama eve geldiginizde mutluluk hissediyosunuz kendiniz için bişeyler yaptığınız için ve daha çok egzersiz spor yapmak istiyosunuz :) burada 12 günde 3.9 kilo vermiş bulunmaktayım yeşil çayı çok seviyorum suyu çok seviyorum sporu ve sizleri de çok seviyorum :) 17 günümüz falan kaldı daha vermemiz gereken bi 10 kilo daha var bu iki hafta diğerinden daha yoğun olucak spor saatimi arttırıcam öğünlerimde değişiklik yapabilirim su alımım zaten çok iyi günde 3,5 litre falan su içiyosam 1 litre yeşil çay içiyorum yarım şişe sabah yarım şişe akşam olmak üzere. :)işte böyle arkadaşlar. 72 kilodan 68 kiloya düştüm. yazın başında 75 dim. diyete başlarken 72. şimdi 68. :) okullar açılınca 60 dan düşük olmayı planlıyorum :) 59.999 olsun ama 60 dan düşük olsun :)))))))))))))) pesss etmek yok seviliyosunuz :)Üst üste diyet denemelerinde başarısızlığa uğramanın verdiği yenilmişlik duygusundan nasıl kurtuluruz?
Sürekli aynı şeyi denemişsiniz ve sonuç aynı! Kilo veriyorsunuz ve sonra tekrar alıyorsunuz. Ya da diyetin tam ortasında diyorsunuz ki "Bir kereden bir şey olmaz, şu pastadan azıcık yiyeyim." Fakat yemeğe başladığınızda görüyorsunuz ki duramıyorsunuz ve nasıl olsa diyeti bozdum diye daha da fazla yiyorsunuz, kısır döngü içerisine giriyorsunuz. Demek ki diyet yapmak aslında sizin uzun vadede ince ve sağlıklı olma hedefinize yardımcı olmuyor. O zaman başka bir yol denemeniz lazım.
1- Her şeyin başında bu işe "niyetli olmak" geliyor. Sizin niyetiniz yoksa hiçbir koç, diyetisyen size faydalı olamaz. Günün sonunda kendi hayatınızın yönünü siz çiziyorsunuz, güç ve sorumluluk sizde.
2- İkinci olarak değişebileceğine ve uygulanan değişikliklerin işe yarayacağına "inanmak" önemli. Bir işe içten inandığımızda ona daha sıkı sıkıya bağlanıyoruz.
3-Üçüncü olarak "gelecekteki bizi" gözümüzde canlandırmak önemli. "Gelecekteki biz daha sağlıklı, mutlu ve ince. Gülüyor, eğleniyor, kıyafetleri içerisinde adeta parlıyor". Bu hayali hep aklımızda tutarak, hatta dergilerden bize bu hayali çağrıştıran fotoğraf kesip her gün görebileceğimiz bir yere yapıştırarak, bu hayalin bizi sürüklemesine izin vermek önemli.
BURDAKİ 3. MADDEYİ Bİ KERE DAHA OKUYUN. BENCE BU BİZİM HERKESİN ZAYIFLAMA AMACI OLABİLİR. :) ŞAHSEN BENİM NEDEN ZAYIFLAMAK İSTEDİĞİM BU CÜMLEYLE ÖZETLENEBİLİR. :) "Gelecekteki biz daha sağlıklı, mutlu ve ince. Gülüyor, eğleniyor, kıyafetleri içerisinde adeta parlıyor".
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şişman Kız (zayıflama)
Random"Gelecekteki biz daha sağlıklı, mutlu ve ince. Gülüyor, eğleniyor, kıyafetleri içerisinde adeta parlıyor". BİLİNÇLİ Bİ ŞEKİLDE ZAYIFLAMAK İÇİN OKUMALISIN :) AŞK HIKAYESI DEGILDIR BILINCLI BIR ŞEKİLDE ZAYIFLAMA KITABIDIR. UNUTMAYIN ASK HIKAYELERINI...