DİYETMİ SPORMU ? -YİYECEKLER-DOĞRU DİYET-

1.9K 23 2
                                    

İçinde Endorphin bulunan besinlerin insanı mutlu ettiğini biliyormuydunuz? bu maddeyi en çok barındıran besinleri siraladik. 

Susam: 
Dar gelirlilerin baş tacı olan simit mutluluğa giden yolda önemli bir yere sahiptir. Yağ ve protein içerir. 
Çilek: 
C vitamini deposu olan çilek, önde gelen afrodizyaklar arasında yer alır. Çilek bütün salgı bezlerini çalıştırarak vücuda gençlik ve kuvvet kazandırır. Yüksek tansiyonu düşürür, damarları temizler. Kansere karşı korur, böbrekte kum ve taş oluşmasını önler. 
Ayrica bahar aylarinda yapilacak olan cilek kürü hem zayiflatir hemde vucutdan toksinleri disari atar.

Muz: 
Kokusuyla bile mutluluk taşıyan tam bir Endorphin deposudur. Kendinizi, güçsüz ve sinirli mi hissediyorsunuz, hemen bir muz yiyin. Kalsiyum ve magnezyum içeren bu meyve strese karşı bire bir. Sinir hastalığı olanlar için her gün yemek arası saatlerde tüketilmesi gereken bir besindir. 



Üzüm: 
Kırmızı ve beyaz üzüm yiyen herkes gülücükler saçar. Üzümde yüzde 20 oranında diekt olarak kana karışan şeker vardır. Bedenen ve zihnen çalışanlar için iyi bir gıdadır. Üzümdeki bol demir kan yapar. Yüz ve boyuna taze üzüm suyu sürülüp 10 dk. sonra yıkanırsa cilde dirilik verir. 


Portakal: 
C ve B vitamini açısından zengin olan portakal, insana dinamizm veriyor. Portakal içindeki C vitamini ince ve kalın damarların yumuşak kalmasını sağlar. Vücuttaki direnci artırır. .

Çikolata: 
Stresin bir numaralı düşmanı. Kendinizi kötü hissediyorsanız hemen bir parça çikolata yiyin. Flört etmek gibi bir şey. Bir kalem yemek yeterli, mutluluk hormonu “seratonin” anında beyinde dolaşıma çıkıyor. Çikolatanın içerdiği “penilatilmanın” insanı bulutlara çıkarıyor. Çikolatada, yeşil çay ve sebze meyvelerde bulunan “flavonoid” adlı madde bol miktarda vardır. Bu madde kanı sulandırıyor, kalp hastalıkları riskini azaltıyor. 

Dondurma: 
Çok yenirse şişmanlatıyor, az yenirse mutluluğa mutluluk katıyor. Dondurma yaşlanmayı önlüyor. 

Makarna: 
Çok ağır soslarda yenilmediği sürece enerji veren ve mutlu eden besinler arasında yer alıyor. Hazmı kolaydır. Özellikle sadece salata ile birlikte yenirse şişimanlatmaz 

Ekmek: 
Buğday ekmeği de sıkıntıları unutturuyor. 

Fıstık: 
Yağ oranı yüksek ama yine de insanı mutlu ediyor. fıstığın kolesterolü düşürdüğü ve kalp krizi riskini azalttığı kanitlanmistir. Çocuklar ve sporcular daha fazla yiyebilir.

1- Kişi bir günde harcadığından, daha az enerji yani kalori almalıdır.

2- Protein, karbonhidrat, yağ, vitamin, minerallerden yeterli ve dengeli almalıdır.

3- Kişinin yaşına, cinsiyetine,  hastalık durumuna uygun olmalıdır.

4- Yapılan diyet doyurucu ve kişinin yaşam temposuna, günlük fiziksel aktivitesine, mesleğine, yeme alışkanlıklarına uygun olmalıdır.

5- Fiziksel hareketlerle enerji harcaması artırılmalıdır. ( Her gün 30 dakika tempolu yürüyüş )

6- Önerilen diyetin dışında her hangi bir şey fazladan yenilmişse bunun karşılığı mutlaka diğer öğünde çıkarılmalı veya hareketi artırarak telafi edilmelidir.

7- Zayıflama diyeti yapan kişi 1 günde alması gereken kalorinin:

         % 55 – 60 karbonhidrat

         % 15 – 20 protein

        %20lik dilim de sebze meyve posa içeren besinler

     9-  Günde en az 8 – 10 bardak su içilmelidir.

Spor mu zayıflatır yoksa diyet mi? Sıkça sorulan bu sorunun cevabını hep beraber inceleyelim.

Obeziteye kucak açmış olan çağın en büyük sorularından biri diyetle mi daha kolay kilo verilir yoksa spor yaparak mı sorusudur.
İkisiyle de dilediğiniz kiloya kavuşabilirsiniz ama en sağlıklısı spor yaparak diyet uygulamaktır. İnsanın kilo almasının en büyük sebebi aldığı kaloriyi yakamamaktan kaynaklanır.

Sadece diyet yaparak kilo vermeye çalışırsanız bir süre sonra verdiğiniz kiloların kaslarınızdan gittiğinizi fark edeceksiniz. Bu da diyet yapan insanlardaki yorgunluğu ve halsizliği açıklayan en büyük etkendir. Tam tersi sadece spor yaparak kilo vermeye çalışırsanız yine vücudun kalori dengesiyle oynamış olursunuz. Tek başlarına anlamlı olsalar da bir süre sonra bünyede aşırı yorgunluğa ve verilen kiloların geri alınmasına yol açarlar.

Diyet yaparken gelişi güzel değil, bir beslenme planı oluşturarak yapmalısınız. Kişiler arası farklılık gösteren yaşam planı, günlük kalori ihtiyacını en iyi şekilde karşılayan besinlerle beslenmelisiniz.

Spor yaparken beslenmenize dikkat eder, günlük kalori kullanımınızı kontrol edebilirseniz sağlıklı ve zinde bir şekilde istediğiniz formlara kavuşabilirsiniz. Yani iki harika durumu harmanlayıp bir araya getirdiğinizde hem sağlığınızdan vazgeçmemiş oluyorsunuz hem de dilediğiniz kadar kilo kaybedebiliyorsunuz.

Uzmanlar, yaşam koçları ve diyetisyenlere göre, diyet programınıza her gün yarım saatlik tempolu yürüyüşler sıkıştırmak ve bu durumu hayat stiliniz olarak belirlemek, aşırı yemekten ve hareketsizlikten kaçınmak size daha kaliteli ve sağlıklı bir hayat fırsatı sunuyor. 

Kilo vermek mi istiyorsunuz ?

Doğru diyet; yavaş ve uzun süreli ve egzersizle desteklenmiş diyettir.

Kas ve vücut suyunu koruyarak, metabolizma hızını yavaşlatmadan fazla yağlardan kurtulmak gerekir. Yağ kaybı sağlıklı, kas ve su kaybı ise sağlıksızdır. Görüntümüz yağ kaybı ile incelir. Doğru olmayan çok düşük kalorili diyetlerde ise, vücut ilk etapta hızlı kilo verir, fakat sonra vücut bu düşük kaloriye alışır ve kendini korumaya alarak metabolizma hızını yavaşlatır. Hızlı verilen kilo mutlaka sonra hızla ve fazlasıyla geri alınır.  Ayrıca çok düşük kalorili bu tip diyetlerde vücut kas ve su kaybeder. Kas ve su kaybı vücutta incelme olarak görülmez. Bu tip diyetler genellikle magazinlerde çıkan; mucize diyetler, düşük kalorili şok diyetler veya tek çeşit besin grubuna dayanan ( gün boyu sadece protein veya sadece karbonhidrat içeren) sağlığı riske atan diyetlerdir.

Doğru beslenmeyi, yaşam tarzınız haline getirirseniz, sağlıklı olarak fazla yağlarınızdan kurtulur ve bir daha, şişmanlık problemi  yaşamazsınız.

Şişman Kız (zayıflama)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin