soğuk kış aylarında yaklaşık 10 kilo aldığımız tahmin ediliyor. Fakat bu yağlarla savaşmanın yolları var.Kış hantallığından uzak durmak için ip uçlarımızı inceleyin .
1 Diyetinizden Karbonhidratı kesin
Çoğu insan kışın karbonhidrat alımını artırıyor. Tavsiyelere göre, ekmek ve mısır gevreği gibi kolay yiyeceklerden uzak durmalıyız .Çünkü bu tarz yiyecekler kandaki glukoz seviyesini düşürürken, şekerli yemeğe olan iştahı artırıp sağlık lı yemek yemeği güçleştiriyor. Bunun yerine Gl barındıran yiyecekleri tercih edip,kan glukoz seviyesini normal tutmaya çalışın.Kepekli ürünler, fındık, bezelye ve baklagiller ideal olabilir.
2 Baharı erken getirin
Bahar için fitness etkinliğine yazılın.bu yarım maraton, uzun bir bisiklet yürüyüşü veya yüzme olabilir. Bu sayede antrenmanlarınıza daha odaklı kalırsınız ve arkadaşlarınız barlarda yada TV önünde keyif çatarken siz, kış boyunca daha sağlıklı yaşam kararları verirsiniz .Hazırlıksız olma düşüncesi egzersiz rejimini, rüzgar, yağmur,kar demeden öncelik haline getirmeyi cesaretlendirecektir.
3 D Vitamininden mahrum kalmayın
Güneş ışığı vitamini, yüksek yağ depolamayla doğru orantılıdır. Yaz aylarında bile D vitamini eksikliği çektiğimiz için kışın D vitamini depolamalıyız. Uzmanlar bu düşünceye iki sebep vererek katılıyor. İlk olarak D vitamini eksikliği beyne açlık sinyalleri gönderilmesine sebep olur. İkinci olarak da kalsiyum bakımından zengin diyetler, kilo kaybını sağlasa da D vitamini, kalsiyum tüketimini düzenlemeden çok önemlidir. Bu yüzden, Ekim ayında Mart ayına kadar D vitamini almalısınız.
4 Evinizde Çalışın
Spor çantasını hazırlamak, yağmura aldırmamak, otobüsü beklemek.. Ah kışın spor salonuna gitme isteğimiz biraz darbe görebilir. Bu problemi evde çalışarak çözün, bu sayede hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz. Fit kalabilmek için bu kış evden çıkmak zorunda değilsiniz. Atlama ipi TRX malzemeleri, denge topu gibi kitleri ve hatta odalarınızın birinde ufak bir spor yeri kurabilirsiniz. Çeşitli çalışma istasyonları kurun ve bokstan, kardiyoya kadar her türlü egzerisizi birleştirin.
5 Geyik eti yiyin
Geyik eti , kış mevsimi için mükemmel bir düşük yağlı kırmızı ettir. Demir ve çinko bakımdan oldukça zengin olan geyik eti, diğer kırmızı etlerin tüm faydalarına sahipken çok daha az doymuş yağ oranına sahiptir. Bu sayede az kalori alırsınız. Geyik eti güveci hazırlayın ve içerisine bir sağlıklı sebze ekleyin yada çorbanıza katın.Hatta daha yi kırmızı biber ekleyin. Vücudunuzu ısıtır ve metabolizmanızı hızlandırır.
6 Daha yükseği hedefleyin
Atletlerin kendilerini ateşlemeleri ve hedeflerine bağlı kalmaları için sık sık kullandıkları mativasyon aracı basitçe ‘görselleştirme’ tekniğindir. Aileyle bir araya gelme ya da bir arkadaşınızın doğum günü partisi gibi çok iyi görünmek ve iyi hissetmek istediğiniz yaklaşan bir etkinliği düşünün.Bu etkinlikte kendinizi tüm detaylarıyla düşünün. Mekana girdiğinizi, arkadaşlarınızla konuştuğunuzu veya dans ettiğiniz gözünüzde canlandırın. En sevdiğiniz elbisenizi, dolabınızın dışına asın ve ne zaman rejiminizden şüphe duyarsanız o elbiseye bakın. O elbisenin içinde ne kadar mükemmel gözükeceğinizi düşünün.Bu sayede rutininize daha motive bir şekilde bağlı kalacaksınız.
7 Kas yapın
Sprint antrenmanlarınızı artırın. Bu sayede, daha çok hormon salgılayarak daha iyi yağ yakıp kaslarınızı geliştireceksiniz. Ayrıca dumbellarla veya direnç bandlarıyla güç antrenmanları da yapabilirsiniz. Bu haftada en az iki kere yaparak kaslarınızı güçlendirirken, metabolizmanızı da hızlandıracaksınız.
8 Sisteminizi destekleyin
Sizi kanepede , battaniyenin altında, çikolata yedirtecek keskin soğuk gibisi yoktur. Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek en önemli besinler A,C,D,E vitaminleri, demir ve çinkodur. Diyetinizi, yeşil sebzeler,portakal ve fındık gibi besinlerden oluşturursanız fit kalmanız sorun olmayacaktır. Fasulyelerden ve mercimeklerden çorba yapıp deneyebilirsiniz. Normal bir mercimek ya da fasulyenin içerisinde B vitamini,demir ve magnezyum bol bol bulunur. Bunlarda enerji için gereklidir.
9 Unutmayın
Gelişmenize, neyin yardımcı neyin köstek olduğunu tespit ederek, kışın kurduğu tuzağa düşmeyin. İyi ve kötü faktörlerden bir liste yapın. Son bir kaç kışa geri dönün nelerin hedeflerinizde kalmayı sağladığını, nelerin ise size hedeflerinizden şaşırttığını not edin. Belki de o pizzaların parasını ödeyemezken bir arkadaşınız size yardım etti ? Listeyi iyi inceleyin ve bunlardan hangi dersleri çıkarabileceğinizi düşünün. Bu dersleri eyleme dönüştürün ve bu sene daha başarılı olmak için neler yapabileceğinizi öğrenin.
10 Erken yatağa gidin
Uzayan gecelerden faydalanın ve yapabiliyorsanız erken gidin.Günde altı-sekiz saat uyumuyla kilo verme arasında önemli bağlantılar var. Uyku, tüm o ağır çalışmaların ve antrenmanların bir ödülüdür. Işıkları kapatın ve uykuya dalin
“Egzersizlerinizde odaklanmanıza yardım edecek hedefler belirleyin”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şişman Kız (zayıflama)
Random"Gelecekteki biz daha sağlıklı, mutlu ve ince. Gülüyor, eğleniyor, kıyafetleri içerisinde adeta parlıyor". BİLİNÇLİ Bİ ŞEKİLDE ZAYIFLAMAK İÇİN OKUMALISIN :) AŞK HIKAYESI DEGILDIR BILINCLI BIR ŞEKİLDE ZAYIFLAMA KITABIDIR. UNUTMAYIN ASK HIKAYELERINI...