ZAYIFLAMAMAK İÇİN BAHANELER BULMAYIN
Herkes zayıf ve fit olmak istiyor fakat sıra zayıflamaya ve disiplinli yemek yemeye geldiğinde işte o noktada işler ters gitmeye başladığında bir çok bahane üretmeye başlanıyor. Bana gelen danışanlarımdan her gün onlarca bahane dinliyorum. Spor yapmaya vaktim yok, toplantıdayım ve ara öğün tüketemiyorum, yemek yemeye zamanım yok, ben çok yemek seçiyorum, sürekli seyahatteyim, ne yesem kilo veremiyorum, listeler beni sıkıyor… böyle yüzlerce cümle sayabilirim. Bunları bana söylediklerinde onlara tek dediğim şey; bahaneler uydurmayın, yok hayır gerçekten bahane değil, hayır hepsi siz kendinizi disipline edemediğiniz için kendinizi rahatlatmak için kullandığınız bahaneler.
İnsan psikolojisi ağır acıların altından kalkabilmek için rahatlatma psikolojisi yaşamaktadır. Olayların üstesinden gelmek ve rahatlatmak için psikolojik olarak kaçtığımız bir sistem vardır. Gün için de sadece diyette değil hemen hemen her konuda bu psikolojiyi kullanırız. İş yerinde başarısızım çünkü patron beni sevmiyor, eşimle aram kötü çünkü o bencil tarzında binlerce cümle duyar ve söyleriz. Bunların hepsi birer bahanedir ve bunu diyet yaparken de çok kullanırız.
Her diyetisyen aynı listeyi veriyor, diyetisyenler başarısız
Normal sağlıklı yaşamda tüketeceğimiz besinler bellidir. Her ne kadar arada ödüller verilse de sağlıklı besinler sınırlıdır. Tabii ki listeler birbirine benzer olacaktır. Sizin yaşam tarzınıza göre ayarlamalar yapılabilir ama doğru ve dengeli beslenmenin yolu birdir. Her listede 5-6 öğün olacaktır. Seçenekler ne kadar çoğaltılabilir ki? Diyetisyenler aynı bilgi birikiminde olduğu için çok fark yoktur aralarında. Yani diyetisyenlerin sihirli çubuğu yoktur, Ahmet te, Ayşe de üç aşağı beş yukarı aynı bilimsel doğrular ışında size diyet yazacaklardır. 10 diyetisyene gidip, dediklerini yapmayıp arkadan beni zayıflatamadı demek ne kadar dürüst davranmaktır kendinize? Kendinizi kandırmayın , diyetisyende sorun değil, sizin kafanızda oturtamadığınız bir durum var.
Sürekli toplantılarım , seyahatlerim oluyor
Kocaman bir yalan. Ben Türkiye’nin en iyi iş adamlarına danışmanlık verdim, bu noktada dediklerimi yapıp, her gün seyahatte olan bir çok iş adamı, çok iyi kilolar verdiler. Yani siz disiplinli olursanız , isterseniz ne meslekte olduğunuz, ne iş yaptığınız önemli değil çünkü her durum, kültür ve kişilik yapısına göre diyetisyenler diyetleri ayarlayabiliyorlar. Şöyle bir örnek vereyim bir danışanımın kebapçısı vardı, dışarı çıkmıyor ve her öğlen orada yemek yiyordu, ben ona 6 ayda her öğle kebap yazarak listeyi ayarladım ve 30 kg verdi. Burada önemli olan sizin istekli olmanız, sorun toplantı veya mesleğiniz değil.
Spor yapmaya zamanım yok
Spor yapmayı sadece geçici bir dönem , zayıflamak için yaparsanız tabii ki bu durumda yapmamak için bahaneler ararsınız. Spor zayıflamak için değil, sağlıklı yaşam için şarttır. Bu yüzden spor deyince aklınıza sadece saatlerce spor salonuna gidip, dolarlar ödemek aklınıza gelmesin. Sadece unutmayın ki hareket harekettir. Hoşunuza giden her şeyi yapabilirsiniz. Sahilde yürüyüş, arkadaşlarınızla basketbol, yüzme her spor olabilir fakat bunu sağlıklı ve uzun bir yaşam için yaptığınızı unutmayın ve kendinize bir plan hazırlayın. Eve gelirken 2 durak önce inip yürümek bile bir spordur, yeter ki tembellik etmeyin ve bir yerden başlayın.
Saatlere ve düzene uyamıyorum
İşe kaç kere geç kaldınız hayatınız boyunca? Neden bu kadar az veya hiç, çünkü işinize değer veriyorsunuz, disiplinlisiniz, ne olursa olsun hep hazır olup, bizden beklenenleri en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz ama ne yazık ki beslenme düzenimizde bu disiplini sağlamak istemiyoruz. İstediğiniz takdirde ufak diyet değişiklikleri ve alternatif diyet seçenekleri ile bunu halledebilirsiniz. Örneğin meyve ara öğünde tüketebilecek durumunuz yoksa kuru kayısı veya cebinize koyduğunuz 6-7 fındık ara öğün olabilir.
Ne yesem kilo veremiyorum
Ne yazık ki böyle bir durum yok. Eğer kilo veremiyorsanız tekrar diyetinizi gözden geçirin, neleri hatalı yapıyorsunuz, neleri kaçıyorsunuz veya yemiyorsunuz, kan tetkikleriniz normal mi, atıştırıyor musunuz, yeteri kadar spor yapıyor musunuz???? diye tekrar kendinizi gözden geçirin. Mutlaka doğru beslenme için profesyonel yardım alın.
Diyet için param yok
Diyetisyenler çok pahalı ve verdikleri diyette ki besinleri ben alamıyorum. Evet, bazı listelerde ben de görüyorum, gerçekten ulaşılması zor besinler ama bu demek değil ki her diyetisyen herkese kaz ciğeri, sushi yazıyor. Diyetisyenler listeleri hazırlarken kişilerin sosyo-ekonomik durumlarını göz önüne alırlar. Bu yüzden siz kendinizi doğru ifade ederseniz sizin durumunuza ve beslenme alışkanlıklarınıza göre diyet yazacaktır. Unutmayın devlet hastanelerinde çalışan çok değerli diyetisyenler var, muayene ücretleri pahalı diye bir bahane yerine hemen en yakınınızda ki devlet hastanesine başvurun.
YADA Bİ KAÇ TANE BELİRLENEN DİYET LİSTESİNDEN SİZE UYGUN OLANI SEÇİN VE BAŞLAYIN. :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şişman Kız (zayıflama)
Random"Gelecekteki biz daha sağlıklı, mutlu ve ince. Gülüyor, eğleniyor, kıyafetleri içerisinde adeta parlıyor". BİLİNÇLİ Bİ ŞEKİLDE ZAYIFLAMAK İÇİN OKUMALISIN :) AŞK HIKAYESI DEGILDIR BILINCLI BIR ŞEKİLDE ZAYIFLAMA KITABIDIR. UNUTMAYIN ASK HIKAYELERINI...