ZAYIFLAMA KONUSUNDA BİLİNEN YANLIŞLARIN DOĞRULARI

14.9K 230 23
                                    

1- Su içersem zayıflarım

Genel Kanı: 1500 kişiden 937’si yani % 63’ü su içmez ise kilo veremeyeceği yönündedir.

Doğrusu: Su, sağlıklı beslenmenin bir parçası. Sodyum, flor, potasyum, kalsiyum ve klor minerallerini sağlar, vücutta oluşan toksik maddelerin uzaklaşması için gerekli. Kaliteli kilo vermede vücudun ihtiyacı olan kalori, karbonhidrat, protein, vitamin ve diğer bazı mineralleri içermediği için tek başına zayıflamada etkisi yoktur.


Önerimiz: Sadece sağlığın devamı için günde 2 litre su içmek yeterli.


2- Ana öğünlerden birini atlatırsam kolay kilo veririm

Genel Kanı: 1500 kişiden 1440’ı yani % 96’sı ana, özellikle kahvaltı veya akşam öğünlerden birini kaldırınca kilo vereceğine inanır.

 

Doğrusu: Sağlıklı kilo vermenin en doğru yolu sabah, öğle ve akşam öğünlerinin iştahı kontrol altına alıp sık acıkmayı önlediği yönünde. Çalışmalar öğün atlayanlarda kısa süreli kilo vermenin daha sonra hızla yeniden kilonun alınmasıyla sonuçlandığını gösterir.

Önerimiz: Çeşitli besinlerden oluşan küçük porsiyonlu 3 ana öğün ve en az 1 veya 2 ara öğünle sağlıklı kilo verilebilir. Hipoglisemi rahatsızlığınız varsa öğün miktarlarını artırın.

ARKADAŞLAR BANA GÖRE BU SAÇMA YANİ SABAH KAHVALTISI ATLANMAZ AKŞAM YEMEĞİDE AMA ARA ÖĞÜNLER GEREKSİZ BENCE.




 Saat 19:00’dan sonra Bir şey yersem şişmanlarım

Genel Kanı: 1500 kişiden 550 kişi yani % 37’si en son yemeğini akşam 7’de sonlandırdığında kolay kilo vereceğine inanır.

Doğrusu: Sağlıklı kilo vermek için temel kural yemeğin ne zaman yenildiği değil, gün içinde ne kadar yenildiği ve ne kadar fiziksel aktivite yapıldığıdır. Çalışmalar öğünlerde miktarlar açlık durumuna göre ayarlandığında bireylerin akşam 7’den sonra yemek yediklerinde yağlanmadıklarını, daha kolay kilo verdiklerini gösterir.

Önerimiz: Yemek yeme saati yerine günün ilk öğünü olan kahvaltı olacak şekilde başlayarak öğünler arasında en az 3-5 saat boşluk bırakmak gerekir. Böylece en son öğünün ne zaman yendiğinin önemi kalmaz.

 




Kalorisi düşük olan kepekli ürünlerle kolay kilo veririm

Genel Kanı: 1500 kişiden 855’i yani % 58’i kepekli ürünlerle kilo vermenin kolay olduğu kanısında.

Doğrusu: Kepekli ürünler daha az kalori içermez. Kepek, diyet lifi içeriğini artırarak kalp damar hastalığı ve bazı kanser türleri gibi hastalıklardan korunmada önemli.

Önerimiz: Sağlık profiline göre kepekli ürünlerin miktarı ayarlanmalı. Aneminiz varsa sağlık sorununa neden olabilir.




 meyve yemekten 2 saat sonra yenilmeli

Genel Kanı: 1500 kişiden 1055’i yani % 70’i yemekle meyve yemenin sağlıksız olduğuna inanır. Doğrusu: Meyveler içerdikleri biyoaktif bileşenler nedeni ile beslenmemizin vazgeçilmez parçası. Bu biyoaktif bileşenler öğünle beraber yenildiklerinde vücudun antioksidan kapasitelerinin artmasına neden olur. Öğünle yenilen meyveler daha çok tokluk sağlayarak kolay kilo vermeye yardımcı olur.

Şişman Kız (zayıflama)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin