Diyeti bırakmamak için;
· Kilo verme hedeflerini kısa süreler ve az miktarlarda koyun, örneğin 100 kg olarak diyete başlıyorsunuz 2 ayda 7-8 kg verelim daha sonra ki hedefimizi 92 kilo da belirleriz şeklinde devam etmek motivasyonunuzu arttıracaktır. Unutmayın ki yüksek hedefler motivasyonu düşürür. Kısa hedefler ise motivasyonu arttırır.
· Yeni diyet tarifleri deneyin, sürekli aynı ızgara yemekleri tüketmek diyete motivasyonunuzu azaltır. Diyet listelerinde sevdiğiniz besinleri arada diyetisyeninize danışarak tüketebilirsiniz.
· Diyeti bozmak dünyanın sonu değildir, böyle bir durum olduğunda hiçbir şey olmamış gibi aynen diyetinize devam ediniz.
· Her gün hep aynı şeyleri aynı saatte yemekten kaçının, özel günler, hafta sonları, davetler konusunda diyetisyeniniz ile mönü alternatifleri yazın.
· Gün içerisinde yemek istediğiniz veya aklınıza gelen besinleri not alıp bunları hangi miktarda, neyin yerine yiyebileceğinizi diyetisyeninize danışın.
· Sebepler üretmek yerine çözümler üretmeye çalışın, kendinizle yüzleşin, gerekiyorsa psikologtan uzman olarak danışma alın.
· 1 hafta kilo verememiş olabilirsiniz, bunun moralinizi bozmasına izin vermeyin.
· Motivasyonunuzu arttırmak için kendinize küçük ödüller verin fakat bunlar yemek olmasın, kendinize ufak hediyeler alın veya güzel bir kahve ısmarlayın.
· Sürekli her yerde diyetten ve kaç kilo verdiğinizden bahsetmeyin, unutmayın diyet yapmak geçici özel bir durum değildir, siz hayat tarzınızı değiştirmek istiyorsunuz.
· Çevrenizin size söylemiş olduğu diyet önerileri ( benim diyetimde sıcak su vardı, seninkinde neden yok v.b cümleler) ve vücudunuz konusunda ki yorumlara kulak asmayın sadece önemli olan sizin kendinizi iyi hissetmenizdir.
· Kendinize güvenin, kaç kez diyeti bırakmış olursanız olun bu durumu düzeltebilirsiniz ve artık diyeti bitirebilirsiniz.
SAĞLIKLI ZAYIFLAMAK İÇİN 25 İPUCU
1. Yeşil çay için
Yapılan araştırmalarda yeşil çayın metabolizma hızını hızlandırdığı görülmüştür. Metabolizmanızı hızlandırmak için her gün düzenli 2-3 kupa yeşil çay içiniz.
2. Yulaf
Yulaf ezmesi ve kepeği yüksek posa içerdiği için tok tutar ve kalorisi çok düşük olduğu için zayıflamada yardımcıdır. Sabah kahvaltılarında 4-5 kaşık yulaf ezmesi ve süt içerseniz yapılan çalışmalarda ortalama 2 haftada 1.5 kg verdiği kişilerde gözlenmiştir. yulaf kepeğini çorba ve yoğurtlara 1 yemek kaşığı ekleyerek tokluğu arttırabilirsiniz.
3. Katı yağ kullanmayın
Yemeklerinizde katı yağlar yerine sıvı yağları az miktarda kullanarak tüketin, yağ tüketim miktarını azaltın.
4. Sıvı tüketimini arttırın
Yemekler de , aralar da, yemek öncesi, sıcak veya soğuk içmenizin zayıflamada hiç bir etkisi yoktur, sadece sıvıyı arttırın yeter, ne zaman içmek isterseniz içebilirsiniz.Sıvı alımının artması doygunluk hissini artırır bu yüzden günde 2 lt sıvı alın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şişman Kız (zayıflama)
Random"Gelecekteki biz daha sağlıklı, mutlu ve ince. Gülüyor, eğleniyor, kıyafetleri içerisinde adeta parlıyor". BİLİNÇLİ Bİ ŞEKİLDE ZAYIFLAMAK İÇİN OKUMALISIN :) AŞK HIKAYESI DEGILDIR BILINCLI BIR ŞEKİLDE ZAYIFLAMA KITABIDIR. UNUTMAYIN ASK HIKAYELERINI...