June 8 D-5 DSLR
------
"Mommy, can you buy me a DSLR?" I asked my mom with puppy eyes. I want to be a photographer someday!
"Sure baby! I will buy an expensive one for my princess." Ngiti ni Mommy at binuhat ako. I'm so happy! Sana kapag lumaki na ako ay magiging photographer ako! gusto kong kunan ng litrato ang bawat puno ng kahoy, kahit ano basta maganda sa paningin ng iba, ganoon din sa paningin ko.
"Thank you, Mommy! Where's daddy?" I asked.
"Work, baby." my Mom responded.
"Mom, can I ask something?" My Mom nodded.
"Why couldn't I go outside and play? Why Mom?" My eyes were full of sadness. I'm not normal! My mom and dad never let me go outside.
"Baby, you're sick," my Mom responded, kissing my forehead.
"But I want to have a DSLR, and I want to have a shoot outside! I want to take some pictures of different kinds of trees and something beautiful." I professed my dream to my mom.
I saw a burst of tears in my mom's eyes.
"I'm sorry, baby; don't worry, I will call your Daddy to buy you the expensive kind of DSLR. Para mamaya kapag umuwi s'ya ay makapag shoot kana." She uttered, Pinunasan ko ang luha sa pisngi ni Mommy.
"Thank you, Mommy! Kayo ni Daddy ang una kong kunan ng litrato dahil kayo ang unang nagmahal sakin kahit ganito po ako." Ngiti ko kay, Mommy. I love them, but sometimes nagagalit ako sa kanila.
Tinabihan ako ni mommy na matulog. I'm so excited, na dumating si Daddy! I feel that my body is hurting; I feel tiredness and shortness of breath. I'm really sick. I'm just 5 years old, and I want to experience more things, but I can't. Si Mommy lang ang teacher ko, she taught me how to speak English! I love her and my dad so much!
"Sweetheart? Sweetie? I'm home"
I heard Daddy's voice outside my room.
"Mommy! Daddy was here already!" Pag gising ko kay Mom, kaya agad din s'yang nagising at tumayo para buhatin ako. She loves carrying me, and I let her.
"Daddy!"
Kinuha ako ni Daddy kay Mommy at agad na hinalikan ang aking noo. They love me! I know that.
"Sweetie? Look!" Sabi nya't pinakita sakin ang DSLR!
"Wow! Daddy!?" Excited na sabi ko at kinuha ang Ito.
"This is a Nikon D5200 DSLR."
BINABASA MO ANG
100 Days Before I Die
Romance"It all began 100 days from that awful day. It wasn't only a bucket list but it became a lifeline - how I could squeeze out every minute of happiness of my already determined number of days. It may have put an expiration date on my life, but it won'...