point of view Lucy Hale
"Lucy! kom is naar beneden" roept mijn moeder. Ik zucht, stap van het bed af en loop naar beneden toe. Het is drie uur s'middags en ik ben mijn bed nog niet uit geweest.
"je vader en ik gaan even naar Dolce, blijf jij hier?" vraagt ze zodra ik beneden ben. Dolce is de baas van mijn vader. Ze moeten hier een nieuw gebouw bouwen voor het bedrijf van Dolce, welk uitgebreid wordt.
"ik blijf wel hier" zeg ik en ik leun tegen de deurpost aan.
"ik wil wel dat je wat gaat doen, je hebt geen vakantie. Ga vrienden maken, ga iets doen" zegt mijn moeder terwijl ze naar haar telefoon zoekt.
"jaha, ik maak wel vrienden" zeg ik en ik zucht, alweer.
"en trouwens, ik heb wel vakantie" voeg ik er aan toe. En dat is ook zo, ik heb leerjaar vier afgerond en na deze "vakantie" zal ik online verder gaan met school totdat we weer terug gaan naar Los Angeles.
"oké, ik heb gehoord dat er vanavond een strandfeest is, waarom ga je daar niet even heen" zegt ze.
"ja, ik kijk wel even" zeg ik. Ik kan wel gaan, misschien zie ik Topper dan weer en kan ik hem beter leren kennen, hij lijkt me een aardige gozer.
"mooi, het begint om half negen, je vader en ik kunnen je niet brengen, we hebben vanavond een etentje met collega's en vrienden" legt ze snel uit. Mijn vader roept vanuit buiten dat ze moeten gaan.
"komt goed mam, ik red me wel" zeg ik. Ze glimlacht en komt naar me toe, dan geeft ze me snel een kus op mijn wang en rent ze naar buiten toe. Ik zucht en kijk om me heen. Ik besluit een boterham voor mezelf te maken en die op te eten, ik gooi nog een glas water naar binnen en ga dan op de bank liggen. Ik start de televisie op en kijk een film.
Zonder dat ik het doorheb is het ineens half acht, om half negen begint dat stomme feest en ik moet nog van alles doen. Ik doe de tv uit en sta op van de bank. Onderweg naar boven kijk ik even op mijn telefoon, dan haal ik wat kleding uit mijn koffer die ik wel geschikt vindt en ga ik naar de badkamer. Ik zet de douche aan en stap er onder. Na 5 minuten ga ik er weer onder uit en droog ik me af. Ik kleed me aan met de kleding die ik net heb uitgekozen (zie media) en loop dan naar mijn slaapkamer om mijn make up te doen.
Om precies kwart over acht ben ik helemaal klaar en trek ik mijn schoenen aan. Ik pak nog een handtasje voor mijn telefoon, sleutels en wat andere zooi en dan loop ik naar beneden. Ik drink nog wat en loop dan naar buiten toe.
Ik sluit de deur af en begin dan mijn weg naar het strand. Ik pak mijn telefoon, zet de navigatie aan en begin met lopen. Na twintig minuten bedenkt mijn telefoon dat hij geen bereik meer heeft en stopt hij er mee. Ik zucht en doe hem in mijn tasje, dan begin ik met lopen.
Ik hoor nu nog zachte muziek en gejoel van mensen. Ik volg het geluid en dan kom ik aan bij het strand. Ik sta even stil op een heuvel en bedenk me even of ik dit echt ga doen. Tegenstellingen komen in me op maar ik heb geen idee wat ik anders moet doen, en als ik het echt niet leuk vind dan kan ik altijd nog naar huis gaan.
"Lucy!" ik zie Topper uit de mensenmassa komen, hij jogt naar me toe en komt naast me staan.
"ik wist niet dat jij kwam"
"ik ook niet" lach ik.
Hij lacht mee.
"kom dan stel ik je voor aan wat vrienden" zegt hij, hij pakt mijn hand en sleurt me mee de mensenmassa in. We komen aan bij een groepje, er zitten een paar jongens met wat meiden. Ze stellen zich een voor een voor, de enige naam die ik onthoud is "Rafe". Ik kijk om me heen, Topper duwt me een rode beker in mijn hand en knipoogt naar me. Ik glimlach naar hem en neem dan een slok. De alchol brandt in mijn keel, ik neem nog een slok om er een beetje aan te wennen. Het is lang geleden dat ik gedronken heb.
JE LEEST
𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙
Random"may we meet again" Lucy haar ouders moeten voor werk drie maanden naar Outer Banks. ze is een luxe leventje gewend en heeft alles wat haar hartje begeerd, ze wil zo snel mogelijk weer naar Los Angeles, terug naar haar echte leven en vrienden. Ze o...