hoofdstuk 3

1.3K 17 7
                                    

point of view Lucy Hale

"yo JJ, ik vind het heel gezellig maar ik moet nu echt naar huis" zeg ik tegen hem, we hebben allebei nogal veel alcohol op en weten niet echt wat we doen.

"wat zei je, prinses?" zegt hij, hij kijkt me aan en buigt iets naar me toe.

"dat ik naar huis moet"  zeg ik wat harder.

"maar we zijn nog lang niet uitegefeest" zegt hij.

"ik moet wel, anders worden mijn ouders ongerust" zeg ik.

"dan moeten we maar wat bewaren voor morgen" zegt hij lachend.

****

Na een half uur ben ik nog steeds niet weg, het is half twee.

"prinses! ik dacht dat je weg was!" hoor ik JJ ineens weer, ik was hem twintig minuten geleden kwijtgeraakt.

"je komt niet zomaar van me af" lach ik.

"worden je ouders nu niet ongerust?" doet hij mij na.

"zo praat ik helemaal niet" zeg ik en ik geef hem een klap tegen zijn schouder.

Hij doet mij weer na en we beginnen beide te lachen.

"weet je, fuck mijn ouders ik blijf" zeg ik lachend.

"kijk! dat is nou de Lucy die ik wil zien" zegt hij lachend en hij duwt een beker met drank in mijn hand.

Ik weet dat ik hierdoor gezeik ga krijgen met mijn ouders, maar ik vind dat ze blij moeten zijn dat ik uberhaupt uit ben gegaan en soort van vrienden heb gemaakt. Ze vertrouwen me, als ze me maar niet uit de gevangenis hoeven te halen zit het goed.

De rest van de nacht drinken we nog meer, ik heb nog een intens gesprek met John B en Sarah, die lacht om alles wat ik of John B zegt, en dans ik nog met Kiara. Rond half vier wordt het steeds rustiger en loopt het strand langzamer hand leeg.

Ook Cloe begint met langzaam afscheid nemen en vertrekt dan samen met Pope naar huis. John B en Sarah zijn nergens meer te vinden, het is nu alleen Kiara, JJ en ik nog.

"jongens, ik ga nu wel echt" zeg ik tegen de twee. Ze komen naar me toe gelopen.

"zullen we met je mee lopen?" biedt Kiara aan.

Ik schud mijn hoofd.

"nee hoor, ik vindt de weg wel terug" zeg ik daarna.

"we gaan met je mee, ik wil niet dat je alleen over straat loopt" zegt JJ.

"en ik ben zo stoned als wat dus je hoeft niet bang te zijn dat ik onthoud waar je woont" voegt hij er aan toe. Ik kijk Kiara aan, ze schiet in de lach.

"als jij dat graag wilt" zeg ik.

Met zijn drieëen lopen we over de weg, we zijn druk in gesprek, het gaat eigenlijk helemaal nergens over.

"wist je dat JJ en ik een relatie hadden" begint Kiara dan ineens.

"jullie twee?" zeg ik en ik wijs van hem naar haar.

Ze knikt.

"totdat deze sukkel bedacht dat hij toch liever vrienden wou blijven en hebben we het daar bij gehouden" lacht ze en ze gaat met haar hand door zijn haar. Hij mompelt wat en trekt spastischs zijn hoofd weg.

"hoe ben je daar over heen gekomen jeez" zeg ik.

"tijd heelt alles" lacht ze.

"hier woon ik" zeg ik en ik wijs naar het huis.

"holy shit, ze is een Kook" zegt JJ en hij kijkt naar het huis.

"dat weet ik nog niet zo zeker" lacht Kiara.

"wat als ik ze allebei niet ben" zeg ik en ik kijk hem aan. Hij kijkt me recht aan en we houden een paar seconden oogcontact, ik verbeek het.

"bedankt dat jullie mee liepen, ik zie jullie vanmiddag?" zeg ik.

"kijk maar hoelaat je komt, we zijn gewoon bij John B" zegt Kiara.

"waar woont John B?" zeg ik. JJ kijkt Kiara aan en begint dan te lachen.

"ben je nou zo dom om te zeggen dat ze naar zijn huis moet komen zonder haar een adres te geven?" zegt Kiara en ze geeft JJ een klap tegen zijn achterhoofd.

"wat is je nummer?" vraagt hij en hij gaat met zijn hand over zijn achterhoofd.

"smooth" lach ik en ik noem mijn nummer op.

"super, dan zien we je vanmiddag wel, nu ga ik even pitten" zegt JJ slaperig.

Ik lach en zeg de twee dan gedag. Ik loop de veranda op en doe zachtjes de deur open. Ik doe mijn schoenen uit en loop op mijn tenen de trap op. Eenmaal in mijn kamer kleed ik me om in een normaal slaapshirt en dan laat ik me op het bed vallen. Na een tijdje val ik in een droomloze slaap.

****

Ik wordt langzaam wakker, de zon schijnt door mijn raam in mijn gezicht. Ik kreun en dan draai ik me om. Ik pak mijn telefoon en kijk naar de tijd, 1 uur in de middag.

Ik leg mijn telefoon weg en wrijf in mijn ogen. Dan sla ik de dekens van me af en stap ik uit bed. Onderweg naar beneden trek ik nog even een broek aan, eenmaal in de keuken kom ik mijn ouders tegen.

"goeiemorgen" mompel ik en ik wrijf weer in mijn ogen.

"hoi lieverd, lekker geslapen?" vraagt mijn vader, ik knik.

"hoe was het feest? Heb je nog vrienden gemaakt?" vraagt mijn moeder. 

"het was leuk, ik ben wel een paar mensen tegen gekomen" zeg ik en ik pak een boterham.

"mooi" glimlacht ze.

"wij gaan zo het eiland verkennen, ga je mee?" vraagt mijn vader.

"nee dank je, ik ga zo even naar het strand" zeg ik snel. Hij knikt en pakt zijn telefoon.

Ik pak ook mijn telefoon en check mijn socials, niet veel bijzonders. Een paar vrienden die vragen hoe het is, ik beantwoord ze dat het niet leuk hier is en ze mis. Dan nog een bericht van een onbekend nummer die me een adres stuurt. Ik klik op het nummer en wijzig de naam naar JJ.

Na een kwartier ga ik me om kleden om naar John B te gaan, ik trek een blauw shirt aan met een zwarte korte broek ( zie media) met daaronder een donkerblauwe bikini. Mijn haar doe ik in een staart en ik zet mijn zonnebril op mijn hoofd. Ik trek mijn witte schoenen aan en pak mijn telefoon.

Ik loop naar beneden toe en neem nog een glas water, dan roep ik naar mijn ouders dat ik weg ben en loop ik de deur uit. Ik zet mijn telefoon aan en typ het adres in. Dan begin ik mijn weg naar John B's huis.

𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu