hoofdstuk 28

658 11 3
                                    




point of view Lucy Hale

Ik draai nog een keer een rondje in de spiegel en strijk mijn jurk glad. JJ kan hier elk moment zijn voor het etentje met mijn ouders collega's.

"Lucy! JJ is hier!" hoor ik mijn vader roepen. Ik pak mijn handtas en loop dan naar beneden toe.

Zodra ik de trap afloop kijk ik recht in zijn ogen, zijn mond valt open. Ik grinnik en loop de trap af.

"je ziet er prachtig uit" zegt hij zodra ik beneden sta. Hij legt zijn hand om middel en drukt hij een kus in mijn haar.

Ik glimlach en dan kijken we beide naar mijn moeder die in de deuropening staat, met een telefoon in haar handen, mijn telefoon.

"sorry, het was zo lief. ik moest dit moment even vastleggen" zegt ze en ze legt hem snel weg. Ik glimlach naar mijn moeder en fix dan JJ's kraag.

Ik pak mijn telefoon en kijk naar de foto, daarna stel ik hem in als achtergrond.

"zullen we gaan?" vraagt mijn moeder en ik knik. We lopen naar de auto toe en we gaan op de achterbank zitten.

"ben je zenuwachtig?" vraag ik aan JJ als hij heel de tijd met zijn been trilt.

Hij kijkt me met een nerveus lachje aan.

"je hoeft niet zenuwachtig te zijn, ze vinden je geweldig" zeg ik.

Een kwartier later komen we aan. Mijn vader parkeert de auto op de parkeerplaats van de zaak en dan stappen we uit. Met zijn vieren lopen we het restaurant binnen. In het midden staat er een mega grote tafel waar al een aantal mensen aan zitten. Een man zwaait naar mijn ouders en ze lopen er heen. Als een hondje loop ik achter ze aan, met JJ volgend.

Ze beginnen een heel gesprek en dan kijkt ineens een vrouw mij aan.

"Luciana! wat goed om jou te zien" roept ze vrolijk en ze komt naar me toe. Ze slaat haar armen om me heen en ik geef een ongemakkelijk klopje op haar rug.

"hoe is het lieverd?" vraagt ze en ze kijkt me aan.

"goed, met u?" vraag ik beleefd.

"goed hoor meissie, het is goed je te zien. Je bent zo'n mooie vrouw geworden" zegt ze en ze kijkt me glimlachend aan.

Ik glimlach naar hem, niet goed wetend hoe ik moet reageren.

Dan ineens loopt ze weg, verbaasd kijk ik mijn moeder aan. Die haalt haar schouders op en focust zich weer op de man aan de tafel.

JJ en ik nemen plaats aan de tafel iets verder waar nog niet zoveel mensen zitten.

"dus he, Luciana?" zegt hij.

Ik kijk hem aan en pers mijn lippen op elkaar.

"thanks mam en pap" zeg ik.

"Ik vind het wel een coole naam" zegt hij en hij graait in zijn zak. Als hij een sigaret er uit haalt en hem in zijn mond steekt hou ik hem tegen.

"JJ,  je kan nu niet roken" zeg ik en ik gris de sigaret uit zijn mond, verbaast kijkt hij me aan.

Voordat ik iets kan zeggen komen er mensen om ons heen zitten en kort daarna wordt het eten geserveerd. Ik wissel nog kort een blik met JJ en begin dan met eten.

                                     ****
2 uur later sta ik op de dansvloer. We dansen rustig mee met de muziek, zijn handen om mijn middel en die van mij om zijn nek. Mijn hoofd ligt op zijn schouder, zijn hoofd ligt weer op die van mij en zo af en toe drukt hij een kus in mijn haar.

Langzaam schuifel ik mee op de muziek. Ik heb geen idee waar mijn ouders zijn, zolang ze niet naar huis zijn vind ik het prima.

"ben je moe?" vraagt JJ dan, nu ik eraan denk realiseer ik me pas dat ik verlang naar mijn bed.

𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu