point of view Lucy Hale
Opgewekt laat ik me op mijn bed vallen. JJ is net weg maar ik zie hem vanavond weer. Het is nog wel raar omdat we elkaar pas drie weken kennen en het zo ineens uit het niets. We hebben afgesproken om nog niemand iets te vertellen, totdat we zelf weten wat het nou eigenlijk is.
Ik ga rechtop zitten en trek mijn schoenen uit.
Dan sta ik op en pak ik kleding uit mijn kast en neem ik een douche van tien minuten.
Daarna kleed ik me aan en maak ik wat van mijn huiswerk, zodat ik niet achterloop.
Om 15:00 ben ik zo goed als klaar en ruim ik alles op. Mijn moeder had gevraagd of ik boodschappen voor haar wou doen dus dat ga ik nu doen.
Ik trek mijn schoenen aan en pak een tas, ik pak de sleutels van mijn vaders auto en rijd naar de supermarkt.
Na een half uur ben ik weer terug en ruim ik alles op.
Ik heb om half zes met ze afgesproken, dan gingen we eerst wat eten en daarna naar het strand.
Van Sophie heb ik niks meer gehoord, niet dat ik daar behoefte aan heb. Ze was een van mijn beste vrienden en ze is naar bed geweest met mijn ex.
Ik zucht.
Dat is niet de reden dat ik boos ben, Anthony was geweldig voor me maar het was gewoon over. En ik bleef hem hoop geven, het was niet eerlijk van me.
En ik snap het ergens ook wel, ze zijn allebei single en waarschijnlijk hadden ze zo hun behoeftes.
Maar de manier waarop ze me behandelde de laatste tijd was niet leuk, nadat ik het uitmaakte leek het alsof iedereen zicht tegen me keerde. Ik hoorde er eigenlijk niet eens meer bij.
Daarom namen mijn ouders me mee naar OBX, eerst wou ik het niet maar ik ben blij dat ik gegaan ben.
En eerlijk gezegd, wil ik niet meer weg.
John B, Kiara, JJ, iedereen behandelt me hier zoals ik het wil. Ze geven me een goed gevoel en accepteren wie ik ben, al weet ik dat zelf niet eens.
****
Ik schrik wakker, zonder dat ik het weet ben ik ik slaap gevallen. Ik wrijf in mijn ogen en kijk naar de tijd.
Zes uur.
Fuck.
Ik spring van de bank en ren naar boven, daar kleed ik me snel om.
Ik poets mijn tanden en haal een hand door mijn haar en dan loop ik naar beneden. Ik neem het eten mee uit de koelkast en stop het in de tas.
Vijf minuten later zit ik in de auto naar John B.
Ik parkeer de auto naast Twinkie en stap uit.
"Jeetje, waar bleef je" zegt Sarah die een tas uit mijn hand pakt.
"Ik was in slaap gevallen" zeg ik en samen sjouwen de tassen naar de veranda.
Daar zit iedereen al.
Ik zoek snel naar hem en als zijn ogen die van mij ontmoeten, verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Ook zijn mondhoeken trekken omhoog.
Ik kijk snel weg voordat iemand het doorheeft en help Sarah en Kie met het eten.
Een half uur later is alles klaar en gaan we met zijn allen eten.
"Op onze laatste normale avond" zegt John B en hij steekt zijn flesje bier omhoog.
Iedereen proost, ik doe mee maar kijk ze dan verward aan.
Laatste normale avond?
"Sorry, jij weet het nog niet" zegt Kie.
"We gaan terughalen wat van ons is" zegt John B.
Ik kijk JJ aan.
"Het goud" zegt hij.
Ik vorm met mijn mond een o en glimlach dan.
"Ik doe mee" zeg ik.
"Yess!" Roept Sarah en ze trekt me in een knuffel.
Zodra ze me loslaat gaat iedereen aan tafel en gaan we eten, iedereen blijft praten over het goud en wat ze gaan doen.
"Oké, we beginnen met Limbrey, zij moet meer weten" zegt John B.
"Lucy en ik kunnen haar in de gaten houden" zegt JJ en hij kijkt mij kort aan.
Ik knik.
"Top, dat kunnen wij uitzoeken waar het goud heen is" zegt hij en hij kijkt de andere drie aan.
"Yeah baby, we worden rijk!" Zegt JJ.
Iedereen lacht.
Anderhalf uur later zitten we op het strand. We pakken allemaal onze surfboarden, de jongens liggen al in het water. Kiara rent voor ons uit. JJ staat op zijn bord, vlak achter hem surft John B.
Ik loop het water in en ga op het board zitten, ik peddel naar Pope toe.
"Lukt het?" Vraagt hij.
"Tuurlijk, ik ben prof hier in" zeg ik en ik peddel weg, ik hoor hem nog zachtjes lachen.
JJ ziet me gaan en juicht.
"Dit kun je!" Roept hij, kort daarna valt hij van zijn bord omdat hij op mij let.
Ik leg het board goed en wacht op de goede golf.
Zodra die er is doe ik wat hij me heeft geleerd en stuur ik het bord over de golven.
Het lukt me, totdat ik niet oplet en John B tegen me aankomt en ik in het water val. Vlak naast me komt hij.
"Holy shit! Je deed het gewoon!" Roept hij zodra we beide boven zijn.
"Zag je dat?" Roep ik.
"Tuurlijk!" Roept hij.
JJ komt juichend op ons af.
"Ik wist dat je het kon!" Roept hij en hij geeft me een soort van knuffel.
"Die ging zo goed!" Glimlach ik.
De rest komt er ook aan en vol enthousiasme beginnen ze over mijn "surfavontuur".
JE LEEST
𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙
Random"may we meet again" Lucy haar ouders moeten voor werk drie maanden naar Outer Banks. ze is een luxe leventje gewend en heeft alles wat haar hartje begeerd, ze wil zo snel mogelijk weer naar Los Angeles, terug naar haar echte leven en vrienden. Ze o...