hoofdstuk 43

496 11 5
                                    

Point of view Lucy Hale

"Oké, ik snap het" Zegt Ruby als Rafe ons heeft uigelegd wat we moeten doen.

"En jij?" Vraagt hij en hij kijkt me aan. Ik knik.

Op dat moment gaat de bel, ik sta op om mijn spullen in te pakken en wacht dan op Ruby, die altijd veel te langzaam is.

"Uhm, misschien kunnen we deze week even afspreken om aan het project te werken?" Vraagt Rafe dan en hij kijkt ons aan.

"Ja sure, ik kan zaterdag of zondag wel" Zeg ik.

"Zaterdag niet, dan zijn we brak van vrijdag" Zegt Ruby. Ik grinnik.

"Gaan jullie naar het feestje van Claire?" Vraagt Rafe. Ik schud mijn hoofd.

"We gaan naar de club" Zeg ik.

"Aha, zondag doen dan, bij mij?" Zegt hij.

"Isgoed" Zeg ik, Ruby knikt enkel. Ik glimlach nog een keer naar hem en loop dan de klas uit.

"Dus, jij en Rafe?" Zegt Ruby met wiebelende wenkbrauwen.

"Geloof me Ru, dat gaat echt nooit gebeuren" Zeg ik grinnikend.

"Waarom niet?" Zegt ze vragend.

"Dat leg ik je wel een andere keer uit" Zeg ik en dan lopen we de aula in.

++++

Ik loop mijn kamer in en gooi mijn tas op de grond. Ruby laat zich op mijn bed vallen en zucht hard.

"Mag ik je telefoon? Jij hebt leuke spelletjes" Zegt ze met een puppy glimlach.

Ik geef haar mijn telefoon en trek dan mijn kast open.

"Wat doe jij morgen aan?" Vraag ik.

"Gewoon een jurkje ofzo" Zegt ze, zonder op te kijken van mijn telefoon. Ik kijk door mijn kledingkast en leg een paar dingen apart, daarna loop ik naar beneden om wat te eten te pakken.

Als ik weer in mijn kamer ben zie ik Ruby liggen, deze keer ingepakt onder mijn dekens.

"Welke film wil jij kijken?" Vraag ik.

"Uhmm, een leuke romantische ofzo" Zegt ze.

"Geen zielige hoor" Zeg ik.

Ik schuif naast haar in het bed en pak de afstandsbediening.

"Zeg, wie is deze leuke blonde jongen?" Vraagt Ruby ineens en ze laat een foto van mij en JJ zien.

"ik wist niet dat spelletjes spelen, in iemand anders fotogalerij kijken betekent" Zeg ik.

"Wel in mijn wereld" Zegt ze met een glimlach.

Fronsend kijk ik haar aan.

"Maar, wie is het? Of mag ik dat niet weten? Is dat jouw geheimpje? We hebben toch geen geheimen?" Ratelt ze.

"Relax, het was gewoon een kerel van vakantie" Zeg ik.

"Van toen je in dat moeras dinges was" Zegt ze.

Ik knik.

"Vertel" Zegt ze.

"Vertel wat?"

"Hoe was hij? Was je verliefd? Heb je hem gezoend? Oh my god, ben je met hem naar bed geweest?" Ze duikt zowat boven op me en kijkt me met grote ogen aan.

"Jezus Ruby, hij betekent niks, en nee" Zeg ik.

Ooit komt ze de waarheid nog wel te weten, maar nu moet ik geen risico lopen, zeker niet omdat het goed gaat met Rafe.

"Oké" Zegt ze en ze gaat weer onder de dekens liggen.

Ik scroll door de lijst en als Ruby stop zegt druk ik hem aan.

"Trouwens" Zeg ik, en ik trek mijn telefoon uit haar handen.

"Maar" Zegt ze "zielig".

"Ja, karma" Zeg ik en ik kijk naar de tv. Ze haalt haar schouders op en trekt dan de zak chips open om vervolgens een mega grote hand chips in haar mond te stoppen. Ik grinnik bij het beeld.

Zo'n anderhalf uur later komen mijn ouders thuis en zitten we met zijn vieren aan de tafel. Ruby is de afgelopen dagen meer bij ons dan thuis, het was niet zo een beste situatie bij haar en ik wil haar graag helpen. Mijn ouders mogen haar, mijn andere vriendengroep vonden ze niet zo leuk. Maar daar praat ik toch niet meer mee.

Ik wil Ruby zo snel mogelijk vertellen over OBX, JJ, het goud, Rafe, ik wil gewoon niks voor haar verborgen houden en ik denk dat ze het wel begrijpt. Ze zou een best goede pogue zijn.

Ik volg het gesprek tussen mijn ouders en hoe Ruby daar in betrokken wordt, ik lach af en toe om een grapje van mijn vader maar zeg verder niet zo veel.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar ik mis OBX, ik mis de Pogues en alles daar. Het voelde zo vrij, en hier ben ik opgesloten, zonder vrienden, en de enige vrienden die ik heb, ga ik verraden. Dat doet me denken aan de tijd met John Bs vader, het is alsof het verhaal zich weer opnieuw afspeelt, maar dan op een andere manier.

Ik wordt uit mijn gedachte gehaald door mijn moeder die opstaat.

"Jullie mogen van tafel meiden, ga maar lekker chillen" Zegt ze terwijl ze de keuken in loopt.

"Bedankt mam" Zeg ik en ik sta op.

"Wat zullen we doen?" Vraagt Ruby zodra we alweer in mijn kamer staan.

"Ik heb een goed idee" Glimlach ik en ik pak twee hoodies uit mijn kast. Ik gooi er eentje naar Ruby en de ander houd ik zelf, die van JJ. Ik pak nog snel een dekentje en wat eten en loop dan naar buiten.

"Wat gaan we doen?" Vraagt Ruby als ik in de auto stap.

"Wacht maar"

Ik zet de motor aan en verbind mijn telefoon met de bluetooth. Vrolijke zomerse nummers draaien door de auto terwijl we meezingen.

"Gaan we naar het strand?" Vraagt Ruby, ik glimlach naar haar en zet de auto stil. Ze trekt haar schoenen uit en rent het zand in. Ik volg haar en leg het dekentje vlak bij het water.

"Ik wist wel dat je een goed idee had" Lacht ze als ze zich glimlachend naast me op de grond laat zakken.

"Ik hou van het strand" Zeg ik en ik trek mijn knieën op.

Ruby kijkt me aan en glimacht.

"Het water brengt me zoveel rust, en gewoon de zonsondergang, ik denk dat het mijn favoriete plek op aarde is"

"Jij bent zo anders dan iedereen" Zegt Ruby ineens, ik kijk haar aan en begin te lachen.

"Ik bedoel het niet gemeen, maar normaal zitten mensen nu lekker te netflixen, en jij zit hier op het strand. Jij hebt altijd bizarre ideeën en het is gewoon anders" Zegt ze.

"Zo was ik niet hoor, ik was een normaal meisje" Zeg ik. Totdat ik hem ontmoette, en hij gaf me een andere indruk van het leven. Eentje waar je vrij bent en echt leeft, zonder je druk te maken over iets. Als ik hem nooit had ontmoet, had ik het niet gered.

Hij heeft me gered.

A/N

Ieuw gadver wat een cringe einde bah.

Maar goed, even serieus.

OUTER BANKS SEIZOEN DRIE IS ER OMG.

ik heb hem al uit #lol maar goed, dit boek voelt nu echt als een miem maar hij heeft wel de 20k gehaald, echt super super super super bedankt!!

dat had ik echt nooit verwacht.

dat was mijn verhaal, laat even weten wat je van seizoen drie vind, cuz, i love it i mean Kie en JJ echt omg

Oke nu ga ik doei

𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu