hoofdstuk 25

819 23 6
                                    

point of view Lucy Hale

Ik doe de deur van John B's huis open en loop naar binnen toe. Ik kijk rond, er staan een aantal fotolijstjes in de kast die ik bekijk. 

Ik loop zijn slaapkamer in om te zien of daar wat ligt. Ik gooi zijn kleding aan de kant en kijk in zijn kast. Daarna check ik het nachtkastje waar ook niks in ligt. 

Ik zucht en haal een hand door mijn haar. Net op dat moment krijg ik een appje. 

Anoniem

heb je hem al?
we hebben hem hard nodig.

ik wil hem voor volgende week zondag hebben

anders kom ik hem persoonlijk halen

U: heb hem nog niet, maar ik ben in de buurt.

Als hij het gelezen heeft stop ik mijn telefoon terug in mijn broekzak. Ik loop het huis uit, naar de pier. 

Ik kijk naar het water wat rustig stroomt, er vliegen een aantal vogels rond. Het is nog vroeg op de ochtend dus het is rustig op het water. Ik neem nog een keer het uitzicht in me op en loop dan naar mijn auto toe. 

Ik start de motor en rij dan naar huis. Mijn ouders zijn weer op werk dus ik heb het huis voor mezelf. Ik parkeer de auto voor de deur en stap dan uit. Ik open het hekje en volg het pad naar de voordeur. 

Ik stop de sleutel in het slot en draai hem op. Zodra ik binnen ben leg ik mijn sleutels op het keukenblad en trek ik mijn schoenen uit. Ik loop naar boven toe en pak wat kleding uit mijn kast. Ik stap snel 5 minuten onder de douche en trek dan mijn kleding aan die ik aandoe naar John B (zie media). 

Daarna ruim ik even mijn kamer op en maak ik mijn bed op. 

Als ik klaar ben kijk ik even op mijn telefoon. Ik heb een aantal meldingen, ik begin met het berichtje van mijn moeder. 

Mama 

Aankomend weekend hebben we uitje met werk, we zijn zaterdag en zondag niet thuis. 

U: gezellig

Ik sluit de chat van mijn moeder en mij en stuur een berichtje naar JJ. 

U: hoe is school? Zaterdag en zondag zijn mijn ouders niet thuis, zullen we wat gaan doen? 

Ik sluit mijn telefoon af en en loop naar beneden toe. Om mijn ouders een plezier te doen maak ik het huis wat schoon en ruim ik de vaatwasser  uit en in. 

Daarna zet ik de tv aan en kijk een stukje van mijn serie. Voordat ik het doorheb is het alweer drie uur en moet ik naar John B. 

Ik sluit de tv af, pak mijn spullen en loop dan naar de voordeur. 

Ik trek mijn schoenen aan en loop naar buiten, ik doe de deur op slot en loop naar de auto. 



Eenmaal aangekomen bij John B zie ik zijn auto al staan, ik parkeer de mijne ernaast en stap uit. JJ heeft me al opgemerkt en komt naar me toe. Hij glimlacht naar me en zodra hij bij me is slaat hij zijn armen om mijn middel en zoent hij me. Ik glimlach tegen zijn lippen aan en sla mijn arm om zijn nek. Hij maakt zich los van mij en pakt mijn hand. 

"hoe was je eerste schooldag?" vraag ik. 

"prima" zegt hij en we lopen samen naar het huis toe. 

Kiara springt op en geeft me snel een knuffel. Ik ga naast JJ op de bank zitten en volg het gesprek tussen Sarah en Pope. 

"jongens wat zeggen jullie, zaterdagavond strandfeest?" vraagt John B die met bier aan komt lopen. 

"ik stem voor" zegt JJ die een biertje van de tafel pakt. Verder stemt ook iedereen in en al snel praten ze over de planning. 

"geen zorgen, zaterdagavond ben ik van jou" fluistert hij ineens in me nek. Ik kijk hem aan en glimlach. 

"we kunnen toch samen gaan?" vraag ik. 

"als jij dat wilt, maar we kunnen ook iets anders doen"


"oh nee hoor, ik heb wel zin in een feestje" zeg ik. 

Zijn hand glijdt om mijn middel en hij laat zich iets tegen mij aan zakken. Ik glimlach bij het gebaar. 

"zeg Lucy, hoe is het met je vrienden?" vraagt John B dan ineens. 

"welke vrienden?" vraag ik verward. JJ grinnikt zachtjes en ik geef hem een stootje met mijn elleboog. 

"waar je ruzie mee hebt"

"oh hun. ik noem het niet echt vrienden, ik praat niet meer met ze" zeg ik en ik haal mijn schouders op. 

"ben je boos omdat je beste vriendin met je ex heeft geslapen?" vraagt Sarah verbaasd. 

"nee nee, dat boeit me echt niet. Moeten ze lekker doen, het gaat meer om de manier hoe. En ik ben niet boos op hun, zij zijn boos op mij" zeg ik ongemakkelijk. 

"waarom is het eigenlijk uit tussen jullie?" vraagt Kiara dan ineens.

 "ik voelde niks meer voor hem" zeg ik en ik kijk even naar mijn handen. 

"het is wel nog steeds een rotsstreek" zegt Sarah. 

"tja, hij moest wat he" zeg ik grinnikend. 

"hoe bedoel je?" vraagt Pope. Ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen en kijk even weg. 

"zeg maar, als hij het niet van mij krijgt gaat hij het bij iemand anders halen, dat is best logisch" zeg ik. 

"wat gaf je hem niet dan?" 

Nu zijn alle ogen op mij gericht en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. 

Ik kijk JJ heel even kort aan, ook zijn ogen zijn op mij gericht. 

"oh zo" zegt John B. 

Sarah kijkt me verward aan maar snapt hem dan. 

"ben je nog maagd?" vraagt Kiara dan ineens. 

Ik kijk haar met grote ogen aan. 

"kunnen we het alsjeblieft ergens anders over hebben?" zeg ik en ik zucht. 

Ik zie vanuit mijn ooghoek John B naar JJ glimlachen en wat gebaren maken. JJ grijnst naar hem en ik kijk Sarah aan. 

"zeg zullen we gaan varen?" zegt ze om ons uit de ongemakkelijke situatie te halen. 

Iedereen stemt in en we staan op. JJ slaat weer zijn armen om me heen en trekt me dicht tegen hem aan. 

"ik moet even naar de auto" zeg ik en ik draai naar het pad. Hij volgt mijn beweging en loopt met me mee. Ik pak mijn tas uit de auto en sla dan de deur dicht. JJ kijkt me aan. 

"ik wou even zeggen dat het voor mij niks uitmaakt dat je weet wel, ik wacht wel" zegt hij zonder me aan te kijken. 

Ik glimlach en leg dan mijn hand op zijn wang. 

"zo is het niet, ik ben er wel klaar voor maar voordat hij het wou wist ik al dat het over was tussen ons en dan kon ik hem dat niet nog is aandoen" leg ik moeilijk uit. 

Hij knikt en glimlacht dan. Dan pakt hij ineens me tas aan en pakt hij met de ander mijn hand vast. Samen lopen we naar de pier waar iedereen al op ons aan het wachten is. 



===========================================================================


vergeet niet even te stemmen en laat ff een leuke reactie achter :) 



𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu