TWEE WEKEN LATER
Point of view Lucy Hale
Boos sla ik op het board als ik boven kom, het lukt me maar steeds niet om te blijven staan. Ondertussen hoor ik het gerommel van het onweer boven mijn hoofd maar ik negeer het, het moet me lukken.
Ik hoor een aantal jongens het strand opkomen en mijn hart zakt in mijn maag als ik zie wie het zijn.
Hij kijkt me recht aan en gelijk voel ik de vlinders weer alle kanten op fladderen. Ik negeer ze en peddel richting de zee.
Als er een goeie golf aan komt begin ik te peddelen en ga ik staan.
Ik glimlach als ik blijf staan en mijn bord over de golven heen stuur, maar ik wordt al snel uit mijn droom gehaald als ik het koude water om me heen voel. Proestend kom ik boven en hang ik op mijn bord. Ondertussen zijn de jongens luidruchtig aan het surfen en durven ze niet dichterbij te komen.
Ik zwem weer weg en wacht op de volgende golf.
"jongens het wordt nu te gevaarlijk kom eruit!" hoor ik Sarah vanaf de kant roepen. Het water slaat om me heen en ik doe mijn best niet te verzuipen. In de verte zie ik een goeie golf aan komen en maak ik me klaar.
Alles verloopt soepel en ik stuur het bord weer over de golven. Ik moet glimlachen als ik de snelheid voel en het wilde water om me heen spettert.
"Lucy, kom eruit!" hoor ik iemand roepen en ik kijk hem boos aan. Door dat ik even afgeleid ben raak ik de controle kwijt en begin ik mijn evenwicht te verliezen, ik zie de paaltjes dichterbij komen en dan verdwijnt het bord onder me. Een grote golf sleurt me onder water en ik voel mijn hoofd iets hards raken.
Ik knipper vermoeid met mijn ogen en probeer naar boven te zwemmen maar de stroming is te sterk.
Zoekend naar een weg naar boven verslap ik en voel ik het water mijn mond binnendringen, dan wordt alles zwart.
*****
Point of view JJ Maybank
Ik volg John B braaf als hij van Sarah het water uit moet. Mijn ogen zijn gericht op Lucy die volgens mij, niet van plan is er uit te komen. Sarah kijkt me bezorgd aan en ik besluit maar wat te zeggen."Lucy kom eruit!" roep ik, ze kijkt me aan waardoor ze uit evenwicht gaat, ze probeert het board nog onder controle te houden, een grote golf duwt het bord onder haar uit en ze valt in het water.
Bezorgd kijk ik, mezelf afvragend of ik haar ga helpen. Als ik zie dat ze niet naar boven komt besluit ik in te grijpen. Ik ren naar het water en duik erin.
Het water houd me met alle kracht tegen en ik zwem weer naar boven.
"Lucy!" roep ik.
Daarna duik ik weer onder water en dan zie ik een glimp van haar. Ik 'ren' er naar toe en duik weer in het water. Met alle kracht trek ik haar omhoog, pak haar onder haar rug en in haar knieholtes en dan probeer ik naar de kant te komen. Zodra we op de kant zijn maak ik haar surfboard los en leg haar zachtjes neer, er loopt een stroom bloed langs haar gezicht waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.
Sarah komt naar me toe gerend en laat zich op haar knieën vallen.
"kom op Lu" zeg ik zachtjes en ik haal haar haar uit haar gezicht. Dan hoest ze waardoor al het water eruit komt, ze laat zich weer in het zand zakken en opent dan langzaam haar ogen.
"J?" vraagt ze verbaasd en ze kijkt me aan.
Ik glimlach naar haar en dan kijkt ze naar Sarah, die terug glimlacht.
"ik moet gaan" zegt ze en ze gaat rechtop zitten, meteen grijpt ze naar haar hoofd en ik ondersteun haar.
"je hoeft niet te gaan, doe maar rustig" zegt Sarah.
"ik kan hier nu niet zijn" zegt ze en ze wilt opstaan.
"je bent net bijna verdronken, je moet op zijn minst naar een dokter" zeg ik.
Ze kijkt me aan, kut ze is zo mooi, en dan laat ze zich weer zakken. Ze sluit haar ogen en leunt zachtjes tegen mij aan.
De vlinders in mijn buik fladderen alle kanten op en ik kan een glimlach niet onderdrukken.
"ze moet wel naar het ziekenhuis, dit ziet er niet heel best uit" zegt Sarah dan.
Ik knik en til Lucy dan op. We lopen naar Twinkie en ik ga op de achterbank zitten met haar ondersteunden. John B, Pope en Kiara zijn ons gevolgd en komen er bij.
Na een kwartier zijn we bij het ziekenhuis waar we gelijk door mogen lopen. Ik loop met Lucy mee de kamer in, de rest wacht in de auto. Al snel komt er een dokter die haar gaat onderzoeken.
"Je wond moet gehecht worden, verder heb je een zware hersenschudding en moet je de komende weken heel rustig aan doen" zegt hij en hij pakt zijn spullen om de wond te hechten.
10 minuten later lopen we het ziekenhuis uit.
"dankjewel" zegt ze zachtjes.
"geen probleem" zeg ik.
"hoe gaat het verder met je?" Ze kijkt me kort aan.
"ja wel prima hoor" zeg ik.
"mooi" glimlacht ze.
"ik bel mijn vader even of hij me wilt komen ophalen, dankjewel voor je hulp" glimlacht ze.
"je kan ook met ons meerijden, dan brengen we je naar huis" bied ik aan.
Ze schud haar hoofd en drukt even haar ogen dicht. Het doet meer pijn dan ze toegeeft.
"nee bedankt" zegt ze en dan belt ze haar vader. Ik blijf tijdens het gesprek bij haar staan en wacht tot ze klaar is.
"hij komt eraan" zegt ze en ze stopt haar telefoon weg.
Ergens wil ik haar heel graag zeggen dat ze met mij mee moet en dat ik niet zonder haar kan blabla maar ik wil haar eerst de tijd geven. Misschien wil ze het niet eens meer.
"je kan ook met ons mee rijden naar John B en dan pikt hij je daar op" zeg ik.
"nee hoor, ga jij maar lekker naar huis" glimlacht ze.
Verdomme. Die lach.
"ik blijf bij je tot je veilig bent" zeg ik.
Ze rolt met haar ogen en kijkt me aan.
"ik ben veilig" zegt ze en ze wilt op een bankje gaan zitten.
Ze wankelt en grijpt naar het bankje wat lager is dan ze verwacht. Ik handel snel en vang haar op. Een hand om haar middel en de ander om haar arm. Ik zet haar zachtjes neer en ze glimlacht naar me.
Dan wordt ik ineens gebeld. Ik excuseer me even en loop een stukje weg.
"yo gaat dit nog lang duren of kunnen we naar huis" zegt John B door de telefoon.
"ga maar, ik kom later"
"oké, zegt hij en dan hangt hij op.
Dan rijd de auto weg en is het alleen Lucy en ik.
"moest je niet mee?" vraagt ze.
"nee, ik blijf hier. bij jou" zeg ik en ik ga naast haar zitten. Ze glimlacht naar me en legt dan haar hoofd op mijn schouder.
Wist ze maar wat ze met me deed.
********************************************
hoihoii,
ik ben heerlijk in frankrijk en heb geen zak te doen dus probeer meer te schrijven :) ik hoop da jullie t nog leuk vinden lol
vergeet niet ff een reactie te doen ofzo en te stemmennn
groetjesss
JE LEEST
𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙
Random"may we meet again" Lucy haar ouders moeten voor werk drie maanden naar Outer Banks. ze is een luxe leventje gewend en heeft alles wat haar hartje begeerd, ze wil zo snel mogelijk weer naar Los Angeles, terug naar haar echte leven en vrienden. Ze o...