hoofdstuk 6

1.2K 21 0
                                    

point of view JJ Maybank

Ik zit naast John B, iedereen ligt in het water maar John B wou eerst zijn bier opdrinken en ik wou niet dat hij alleen zat. Ik steek een jointje op en kijk naar de zee.

"wat vind je van haar?" vraagt John B en hij wijst naar Lucy. Ze staat op een surfplank. Kiara duwt haar vooruit maar dan komt Pope met zijn board, hij botst tegen haar board aan, ze verliest haar evenwicht en valt in het water. Als ze boven komt begint ze te lachen en zwemt ze naar Pope toe en trekt aan zijn board waardoor hij ook valt. Ze lacht om zich zelf en zodra Pope bovenkomt gooit ze water over hem heen.

Ik glimlach, ik betrap mezelf er op en trek snel weer een normaal gezicht.

"ze is wel aardig" zeg ik.

John B kijkt me aan en trekt een wenkbrauw op.

"wel aardig?" vraagt hij me, ik knik.

"ze doet zich stoerder voor dan ze is, wel jammer dat ze bang is voor vissen maar daar komt ze wel overheen" zeg ik, John B lacht.

"en verder, ze moet zelf nog ontdekken wie ze echt is en ik denk dat ze op geven moment beseft dat dit het beste is wat haar is overkomen"

"zijn wij het beste wat haar is overkomen?" vraagt hij, alweer.

"kom op man, ze haatte het hier, als ze dat nog steeds zou doen dan had ze echt niet de hele dag met ons doorgebracht. Ze hoort bij ons, ze moet dat alleen nog beseffen"

"damn JJ, ik heb je nog nooit zo emotioneel gezien man" zegt hij en hij lacht.

"ik ben niet emotioneel, ik gaf alleen antwoord op je vraag" verdedig ik mezelf.

"ik vind wel dat je gelijk hebt, vanaf dat we haar ontmoette wisten we wel dat ze anders was" zegt hij.

"mhm"

"ze ligt in ieder geval niet op der knieëen om je het bed in te smeken" lacht hij.

Ik lach.

Ik zou wel willen dat ze dat deed.

"gast wat?" zegt hij.

"huh?" vraag ik.

"wat zei je?"

Kut, ik zei dat hardop.

"nee, laat maar" zeg ik snel.

"weet je" zegt hij, ik kijk hem aan.

"ik wed dat jij en haar aan het eind van de maand wel iets hebben"

Ik kijk hem verbaasd aan.

"gast, zie je niet wat je met haar doet?"

"ik doe helemaal niks" lach ik.

"de manier waarop jullie naar elkaar kijken zegt al genoeg"

"gast, ik ken haar net twee dagen"

"het is gewoon voorbestemd, jullie moeten elkaar alleen nog vinden" zegt hij.

Ik lach en begin dan over iets anders.

****

"geef dat ding terug" roept Lucy nadat ik haar board had gestolen. Ik peddel snel weg en wacht op een golf die komt. Ik ga op het juiste moment staan en stuur de plank over de golf. Daarna ga ik terug naar Lucy en ga ik op het board zitten.

"je hebt hem gewoon gestolen hé" zegt ze en ze gaat er op hangen.

"technisch gezien niet aangezien hij van mij is" zeg ik.

Ze zucht en rolt met haar ogen, dan zet ze haar handen op het het board en probeert er op te klimmen.

"lukt het?" vraag ik als ze het voor de vierde keer probeert.

"hou je mond, dit gaat me lukken" zegt ze en ze steekt haar hand op.

Ze neemt het board mee naar een plek waar ze kan staan en dan klimt ze er op. Ze gaat met haar benen allebei aan een kant zitten en kijkt me aan.

"het is je gelukt" zeg ik "verbaasd".

Ze steekt haar middelvinger op en kijk dan om zich heen.

"hoe vind je het nou eigenlijk hier?" vraag ik aan haar.

Ze haalt haar schouders op.

"wel oké denk ik"

"wel oké?"

"oké, het is wel leuker dan eerst maar dat komt puur door jullie en ik wil nog steeds naar huis" zegt ze snel, zonder me aan te kijken. Ik glimlach naar haar.

"wat?" zegt ze.

"je noemde me zojuist leuk" zeg ik om haar te plagen.

"ik zei 'jullie'" zegt ze om zichzelf te verdedigen.

"daar hoor ik toch ook bij"

"ja maar misschien mag ik jou wel helemaal niet en daarom zei ik jullie" zegt ze.

"dat is onlogisch" zeg ik en ik trek een wenkbrauw op.

Ze opent haar mond om wat te zeggen maar ik ben haar voor.

"en, als je me niet zou mogen zou je niet hier met mij op een surfboard zitten"

"fuck you" lacht ze.

"kom dan" grap ik.

Haar mond valt open en ze trekt een vies gezicht. Ze buigt naar voren om me een duw te geven en ik val achterover in het water. Ze is helaas niet zo slim om te bedenken dat zij op de punt zit dus als ik ga, gaat zij ook. Ik kom boven en voelt de surfplank naast me op het water kletsen. Ze komt proestend boven en haalt haar haar uit haar gezicht.

"dat was niet zo slim" lach ik.

"heb ik ooit gezegd dat ik slim was dan" kaatst ze terug.

Ze steekt haar tong uit en legt dan haar hand over het board. Ze loopt het water en laat mij achter. Ik kom daarna pas achter haar aan en help haar met het board op de auto binden. Daarna steek ik een jointje op. Ik zie haar even naar mij kijken, het leek even op een afkeurende blik maar dan pakt ze de sigaret en neemt ze een trekje. Ik kijk haar verbaasd aan en begin te lachen als ze begint te hoesten.

"wat vies" zegt ze en ze pakt snel wat water.

"je moet het leren" zeg ik en ik blaas het uit in haar gezicht.

"ik hoef helemaal niks te leren" zegt ze en ze slaat de rook weg. We lopen samen naar de rest toe die al aardig van de kaart zijn.

"jongens, zullen we naar mijn huis gaan" zegt John B als we aankomen.

Iedereen stemt in en even later zit ik achter het stuur, Lucy zit op de bijrijders stoel en kijkt naar buiten. Het raam staat open waardoor haar haar omhoog om haar gezicht vliegt. Ze neuriet mee met de muziek en dan draait ze naar mij, ze glimlacht naar me, we houden even oogcontact. Ze zingt zachtjes mee met de muziek en reikt dan naar de volume knop om de muziek harder te zetten. Achter me beginnen ze ook mee te zingen.

Ik focus me op haar. Haar blik staat vrolijk en even lijkt alles perfect. Haar haar gaat mee met de wind en ze doet soms wat bewegingen met de beat van de muziek. Als het nummer is afgelopen glimlacht ze naar de rest achter haar, dan draait ze zich weer terug. Ze kijkt recht voor uit, haar lippen staan iets van elkaar af en ze gaat weer rustig mee met het volgende nummer. Dan draait ze zich naar mij, ik wend snel mijn blik af en kijk naar de weg. Vanuit mijn ooghoek zie ik haar naar mij kijken, haar ogen branden op mijn gezicht, dan kijkt ze weer naar buiten en tikt met vingers op haar been, meegaand met de beat.

𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu