point of view JJ Maybank
Ik stap uit de auto en sla de deur hard dicht. Gelijk valt mijn blik op haar. Mijn perfecte, allermooiste meisje. Al is ze niet mijn meisje meer. Zo te zien heeft Rafe haar nu, en dat voelt als een mes in mijn rug.
Hield ze dan niet genoeg van mij dat ze gevoelens voor hem had? Ging ze daarom vreemd? Of doet ze dit echt voor mij, dan zit ik verkeerd, want ik ben degene die Kiara heeft gezoend.
En mensen zoenen elkaar alleen als ze gevoelens voor elkaar hebben.
Rafe begint te praten en plotseling zie ik het pistool dat hij achter zijn rug vandaan haalt. Hij zet hem tegen haar slaap en ze sluit haar ogen.
Ruby kijkt mij geschrokken aan en ik voel een tikje nerveusheid omhoog komen.
"Moesten we daarvoor hier heen komen? Om haar vermoord te zien worden? Het boeit me niet, mag ik nu weg?" De woorden vliegen mijn mond uit en haar ogen schieten naar mij, om vervolgens gekwetst weg te kijken.
Het volgende moment gaat snel en voordat ik het weet voel ik haar in mijn armen, als een reflex zonder nadenken vang ik haar op en vraag ik of ze oké is.
Ze knikt en duwt zich dan van me af, wat zeer doet.
De volgende secondes vliegen voorbij, maar op het moment zelf lijkt de tijd heel langzaam te gaan. Rafe loopt wat te dreigen en beseft dat hij het niet kan, het lijkt weer een veiligere situatie te zijn maar dat verandert als Ward tevoorschijn komt en zijn pistool op Lucy richt. Een harde knal maakt iedereen wakker, Lucy grijpt naar haar buik en kijkt me met een angstige blik aan als ze ziet dat haar witte shirt snel rood wordt. Ik kom snel in actie en duik op haar af, net voordat ze de grond raakt.
Ruby komt aan de andere kant zitten en kijkt me bang aan. Lucy grijpt naar mijn hand.
Dit gebeurt niet, laat me alsjeblieft wakker worden. Ik wil haar niet voorgoed kwijt zijn, zeg dat dit een droom is.
Haar ogen zakken langzaam dicht en ze fluistert nog een zachte "ik hou van je" voordat ze buiten bewustzijn raakt.
"Nee, Lu, alsjeblieft" smeek ik. Ik kijk naar Rafe, zijn ogen gevuld met water en spijt, terwijl hij langzaam weg getrokken wordt door zijn vader.
Ondertussen heeft Sarah haar telefoon aan haar oor, voor de hulpdiensten. Ruby kijkt me ernstig aan.
"JJ, ik weet dat dit niet is wat je wilt, maar we moeten gaan" Zegt ze. John B pakt me bij mijn arm.
"J, kom, we kunnen niet gepakt worden" Zegt hij.
"Gaan jullie maar, ik blijf hier" Zeg ik met mijn ogen op mijn meisje.
"JJ, dit is niet wat Lucy wilde, ga met ons mee" Zegt Ruby.
Zonder pardon trekken John B en Pope me de lucht in.
"Nee, wat doen jullie? Laat me los"
Ik stribbel hard tegen maar ze laten me niet los. Langzaam wordt ik weggesleept en pas als we de hoek van het gebouw om zijn kom ik terug naar de bewoonde wereld.
"We kunnen haar niet achterlaten, alsjeblieft" Zeg ik terwijl mijn benen beginnen te bewegen.
De sirenes klinken dichtbij en op een bepaald moment zijn ze uit.
"Er wordt voor haar gezorgd nu J, het komt goed" Zegt John B en hij kijkt me aan.
"Waar gaan we heen?" vraagt Sarah aan Ruby.
"Dat weet ik ook niet, ik heb alleen de route" Zegt Ruby.
Het duurt een enkele minuten of we zijn op de bestemming. Een grote witte boot ligt voor ons neus, afgezonderd in de haven.
"Is deze voor ons?" Vraagt Pope. Ruby knikt.
We schrikken allemaal op als een auto hard op ons af gereden komt en met piepende banden voor ons stopt. Rafe springt uit de auto en snelt op ons af.
"Dit meen je niet" Zeg ik kwaad en voordat hij ook maar een pas dichterbij heeft gezet, vat ik hem bij zijn kraag en duw hem hard tegen de muur.
"Jij verkloote imbeciel! Hoe durf je hier nog te komen!" Schreeuw ik en ik laat hem los om daarna met mijn vuist hard zijn kaak te raken.
Hij heeft geluk dat John B me weg trok want de tweede was al onderweg.
"Ik kom in vrede, alsjeblieft" Zegt hij en hij steekt onschuldig zijn handjes naar me toe. Wie denkt hij wel niet dat hij is, ik dreig nog een keer op hem af te stormen maar John B houd me vast.
"Jij komt in vrede? Tussen ons is er geen vrede, had je moeten bedenken voordat je je pappie in het spel betrok en hij mijn vriendin neerschoot!"
"J, rustig, straks horen ze ons" Zegt Kiara.
"Mooi, dan kunnen ze mooi zien hoe ik deze idioot afmaak" Zeg ik boos.
"Luister, Lucy pijn doen was nooit mijn bedoeling geweest, het was geen onderdeel van ons plan" Hij komt los van de muur.
"Plan?" Sarah kijkt ons verward aan.
"Kom mee" Rafe loopt naar de boot en gaat aan boord, zonder twijfel volgt Ruby hem en ben ik verplicht mee te gaan, stel hij doet Ruby wat aan. De rest volgt en Rafe leid ons door een deur een grote ruimte in, gevuld met houten kisten.
"Ik wist het, we gaan dood, dit was een val en hij vermoord ons zometeen allemaal" Zeg ik doelend op Rafe. Hij rolt zijn ogen en begint met praten.
JE LEEST
𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙
Random"may we meet again" Lucy haar ouders moeten voor werk drie maanden naar Outer Banks. ze is een luxe leventje gewend en heeft alles wat haar hartje begeerd, ze wil zo snel mogelijk weer naar Los Angeles, terug naar haar echte leven en vrienden. Ze o...